Η απόφαση της efood να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των διανομέων της προκάλεσε οργίλες αντιδράσεις στα social media και πήρε πολιτικές προεκτάσεις.
Πολλές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της εταιρίας efood να αλλάξει τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων της στις διανομές.
Όπως έγινε γνωστό, η εταιρία κάλεσε με μήνυμα διανομείς της, των οποίων οι τρίμηνες συμβάσεις είχαν λήξει, να συνεχίσουν υπό το καθεστώς του freelancer. Μάλιστα, δεν έδινε εναλλακτική, ειδοποιούσε δηλαδή τους εργαζόμενους ότι είτε θα συνεχίσουν ως «ελεύθεροι συνεργάτες» είτε δε θα συνέχιζαν καθόλου και επικαλούνταν για την απόφαση ενός τύπου αξιολόγηση.
Το καθεστώς του «ελεύθερου συνεργάτη» προβλέπει εργασιακό καθεστώς στο οποίο ο εργαζόμενος δε δικαιούται δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, αντίθετα πληρώνονται με το κομμάτι.
Για το θέμα, το οποίο έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις και είναι ένα από τα πρώτα trend στο ελληνικό twitter, εξέδωσε ανακοίνωσε σε υψηλούς τόνους το Συνδικάτο Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Η μη ανανέωση των τρίμηνων συμβάσεων μέσω της δουλεμπορικής εταιρείας Manpower Group αποδείχτηκαν το εργαλείο της efood ώστε, όποτε τη συμφέρει, να απαλλάσσεται από τα εργατικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των διανομέων. Τέτοιο εργαλείο είναι και η αξιολόγηση με τα batch, που με τα λεγόμενα κριτήρια παραγωγικότητας αυξήθηκε η εντατικοποίηση της δουλειάς, οι μεγάλες αποστάσεις παραλαβής και παράδοσης. Τελικά, αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι ψέματα όσα είχαν ειπωθεί στις συνεντεύξεις και στην εκπαίδευση σχετικά με το ότι στον έναν χρόνο εργασίας όσοι είναι με τη Manpower, αποκτούν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους.
Μάλιστα, η εταιρεία εκβιάζει τους συναδέλφους διανομείς με χαμηλή αξιολόγηση, με το δίλημμα ή άνεργος ή «συνεργάτης». Όπου «συνεργάτης», εννοείται η εφαρμογή του νέου νόμου της κυβέρνησης που φωτογραφίζει το freelancer, όπου προβλέπεται εξάμηνη ορισμένου χρόνου σύμβαση που απαλλάσσει την εταιρεία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα πληρώνοντας με το κομμάτι. Τακτική που ακολουθεί έτσι και αλλιώς η πολυεθνική Delivery Hero σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται και με αυτόν τον τρόπο ανταγωνίζεται και όλες τις υπόλοιπες»
Πηγή: news247.gr