Οι απόφοιτοι του 2021 που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις το 2022 θα αναγκαστούν να δώσουν εξετάσεις στα Λατινικά τα οποία όμως δεν έχουν διδαχθεί.
Οι απόφοιτοι του 2021 που δεν πέτυχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, είτε γιατί δεν κατάφεραν να περάσουν σε κάποια σχολή είτε γιατί δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους, θα ξαναδώσουν εξετάσεις το 2022. Ο αριθμός αυτός εξάλλου αναμένεται να είναι μεγάλος καθώς φέτος, και με την εφαρμογή της ΕΒΕ, 40.000 υποψήφιοι έμειναν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι υποψήφιοι της 1ης κατεύθυνσης όμως έχουν να ξεπεράσουν ακόμα ένα εμπόδιο, που για κάποιους θα είναι ανυπέρβλητο. Καλούνται να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών, χωρίς ωστόσο να το έχουν διδαχθεί. Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές της 1ης κατεύθυνσης μέχρι και φέτος διδάσκονταν και εξετάζονταν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, το οποίο όμως αντικαθίσταται από το νέο έτος με το μάθημα των Λατινικών.
Αντιδράσεις από τους υποψήφιους, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει καμία μέριμνα για αυτούς τους μαθητές, προκαλώντας έτσι αντιδράσεις στους ίδιους, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Για να μπορέσει ένας μαθητής να εξεταστεί σε ένα τόσο απαιτητικό μάθημα και μάλιστα σε πανελλαδικό επίπεδο, σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να βάλλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Οι υποψήφιοι κάνουν λόγο για αδικία και άνισο αγώνα, ενώ εκπαιδευτικοί καλούν το υπουργείο Παιδείας, να φροντίσει ότι οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν διδαχθεί.
Όπως λένε οι περισσότεροι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους, δεν θα είναι πρώτη φορά που σε μεταβατικό στάδιο επιλέγεται κάποιο διπλό σύστημα, προκειμένου να αποδοθεί μία δίκαιη λύση, για το σύνολο των υποψηφίων.