Από το θεατρικό σανίδι, στις φυλακές.
Όταν είχαν ξεσπάσει σαν κεραυνός εν αιθρία οι καταγγελίες περί σεξουαλικής κακοποίησης, όταν γυναίκες που θαυμάζαμε αποκάλυπταν τα όσα εφιαλτικά είχαν ζήσει, κανείς δεν περίμενε πως αυτό ήταν θα ήταν μόνο αρχή.
Κι όμως ήταν μόνο η αρχή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για τα περιστατικά κακοποίησης και σεξουαλικής παρενόχλησης στο θέατρο.
Ακόμη όμως και όταν η Ζέτα Δούκα αποκάλυπτε με κάθε λεπτομέρεια στο MEGA όλα όσα είχε ζήσει backstage, μερικοί πίστευαν πως ποτέ δεν θα χρειαζόταν να λογοδοτήσουν για τις δικές τους πράξεις.
Ένας από αυτούς ήταν και ο Πέτρος Φιλιππίδης και αυτό αποδεικνύεται άλλωστε από όσα είπε στους σωφρονιστικούς υπαλλήλους της ΓΑΔΑ πριν αναχωρήσει για τις φυλακές της Τρίπολης όπου θα περάσει τους υπόλοιπους μήνες της ζωής του.
«Δεν είμαι καλά. Δεν περίμενα ποτέ να καταλήξω στη φυλακή», είπε χτες ο ηθοποιός, ο οποίος πριν μερικούς μήνες διάβαζε τις καταγγελίες που τον «φωτογράφιζαν» από εξαιρετικά ταλαντούχες και γνωστές ηθοποιούς και περιέγραφαν με κάθε λεπτομέρεια συγκεκριμένα περιστατικά επί και εκτός σκηνής για ασελγείς πράξεις, λεκτική βία και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.
Η αρχή του τέλους για τον Φιλιππίδη
Κανένας δεν περίμενε ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης ο λαμπερός απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης που είχε κάνει πάταγο για την κωμική του στόφα ήδη από την παράσταση τα «Θεικά Λόγια» δίπλα στη Μάγια Λυμπεροπούλου όταν εμφανίστηκε στο θέατρο για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του 80 θα παρακολουθούσε μετά από 35 χρόνια καριέρας που συνοδεύτηκαν από φήμη, πλούτο και ισχυρές γνωριμίες, τη χιονοστιβάδα των καταγγελιών με αποκορύφωμα την κατηγορία για έναν βιασμό και δύο απόπειρες.
Κανένας δεν περίμενε πως θα έρθει η ημέρα που οι δικαστές θα «θάψουν» τον ηθοποιό, θα τον χαρακτηρίσουν επικίνδυνο και θα τον κρίνουν ύποπτο τέλεσης νέων αδικημάτων.
Η νέα σκληρή πραγματικότητα του Πέτρου Φιλιππίδη στις φυλακές – Με παιδεραστές, «δράκους» και… συναδέλφους
Κανείς δεν περίμενε πως θα δει τον Πέτρο Φιλιππίδη με χειροπέδες ή πως θα έρθει η μέρα που θα βρίσκεται σε μία φυλακή όπου εκεί έχει φυλακιστεί και ο ιερέας από τη Μάνη που καταδικάστηκε για τον βιασμό της 12χρονης κόρης της συντρόφου του.
Επίσης, εκεί βρίσκεται ο Παναγιώτης Δράκος, καθηγητής της μουσικής ο οποίος κατηγορείται ότι ασελγούσε σε ανήλικες μαθήτριές του στο ωδείο αλλά και ο «παιδεραστής με το βαν», Φίλιππος Λεβέντος, ο οποίος καταδικάστηκε ομόφωνα σε ποινή κάθειρξης 26 ετών. Εκεί εκτίει ποινή κάθειρξης 16 ετών και ο 32χρονος Μανώλης Κούτζης, γνωστός ως «δράκος του Αμαρουσίου»
Ούτε πολλοί περίμεναν να ακούσουν από ανακριτές και εισαγγελείς πως κρίθηκε ως επιβαρυντικό στοιχείο η καταγγελλόμενη «ιδιαίτερη σκληρότητα» που επέδειξε στα θύματα κατά την διάρκεια της τέλεσης των πράξεων που τον έφεραν ενώπιον της Δικαιοσύνης, καθώς και οι τρεις γυναίκες κατέθεσαν σε βάρος του ότι αν και αντιστάθηκαν, εκείνος δεν κάμφθηκε συνεχίζοντας την επίθεση εναντίον τους.
Κι όμως όλοι μας και τα ακούσαμε και τα διαβάσαμε. Όπως διαβάσαμε και τις σοκαριστικές καταγγελίες των θυμάτων, όπως διαβάσαμε και πολλά μηνύματα στα social media περί επιτακτικής ανάγκης για αλλαγή στα πρότυπά μας.
Και πιο σημαντικό όπως διαβάσαμε πως οι δικαστικοί λειτουργοί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως, εφόσον ο καλλιτέχνης επανέλθει στις επαγγελματικές του δραστηριότητες, είναι πιθανό να επαναλάβει αντίστοιχα αδικήματα.
Οι καταγγελίες
Και σε περίπτωση που τα έχουμε ξεχάσει, μιας και έχει περάσει αρκετός καιρός, να θυμίσουμε πως άνοιξε η υπόθεση.
Συγκεκριμένα τον ασκό του Αιόλου για τον ηθοποιό άνοιξαν τρεις γυναίκες ηθοποιοί οι οποίες κατήγγειλαν πως είχαν υποστεί στο παρελθόν σεξουαλικές επιθέσεις αλλά και εργασιακό εκφοβισμό από τον δημοφιλή ηθοποιό. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου και η Λένα Δροσάκη είχαν το θάρρος να δημοσιοποιήσουν τις μαύρες μέρες που πέρασαν όταν συνεργάστηκαν μαζί του στην αρχή της καριέρα τους.
Οι καταθέσεις τους ήταν πραγματικά σοκαριστικές και έριχναν φως σε άγνωστες μέχρι τότε, και ιδιαίτερα σκοτεινές σκηνές που διαδραματίζονταν στα παρασκήνια των ελληνικών θεάτρων: «Ερχόταν στο καμαρίνι μου και κατέβαζε επιδεικτικά το παντελόνι του, με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους», «έφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις. Κάποια στιγμή άρχισε να με απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν του κάτσω θα φροντίσει ώστε να μην περάσω ως φοιτήτρια τις εξετάσεις του υπουργείου», «είχε ανοίξει διάπλατα τα πόδια του, είχε βάλει και τα δυο του χέρια μέσα στο παντελόνι του, ακριβώς στη γενετήσια περιοχή, και κάνοντας παλινδρομικές κινήσεις χάιδευε τα γεννητικά του όργανα» είναι μόνο κάποιες από τις καταγγελίες για τον Πέτρο Φιλιππίδη.
Μπορεί οι κατηγορίες για τα περιστατικά που κατήγγειλαν οι τρεις ηθοποιοί να είχαν παραγραφεί καθώς είχαν συμβεί αρκετά χρόνια πριν, ήταν όμως το δικό τους θάρρος και οι δικές τους αλήθειες που οδήγησαν κι άλλες γυναίκες να σταθούν απέναντι στον Πέτρο Φιλιππίδη και να τον κατηγορήσουν για τα όσα είχαν υποστεί από εκείνον, οδηγώντας τον στο γραφείο της ανακρίτριας, στην απαγγελία κατηγοριών κακουργηματικού χαρακτήρα και στην σημερινή απόφαση της προφυλάκισής του.
Το εξώδικο…
Μετά τις καταγγελίες των τριών συναδέρφων του, ο Πέτρος Φιλιππίδης αποφάσισε πως η καλύτερη λύση θα ήταν, μέσω του δικηγόρου του, να στείλει προς τα ΜΜΕ ένα προληπτικό εξώδικο, καρφώνοντας μόνος του το όνομά του ακόμα και σε αυτούς που δεν ήξεραν ή δεν ήθελαν να υποψιαστούν.
Προφανώς ο ηθοποιός σε μια κίνηση για να προλάβει τις εξελίξεις και αφού όπως λέγεται ακόμα και οικεία του πρόσωπα έκαναν δεκάδες τηλεφωνήματα ακόμα και στο ΣΕΗ ώστε οι καταγγελίες να μη δημοσιοποιηθούν, ο ηθοποιός αποφάσισε και έστειλε το εξώδικο στο οποίο ανάμεσα σε άλλα αναγράφονται:
«Με λύπη παρατηρώ ότι τα τελευταία 24ωρα στήνονται ιδιότυπες τηλεδίκες. Αρνούμαι να κατακρεουργηθώ σε τηλεοπτικά παράθυρα, όπου ο κάθε ομιλών θα εκφέρει μια άποψη χωρίς να είναι σε θέση να διασταυρώσει προηγουμένως την όποια αναφορά σε αρμόδια αρχή, με αποτέλεσμα τη σπίλωση του ονόματός μου και της προσωπικότητάς μου.
Σέβομαι οποιονδήποτε επιθυμεί να καταγγείλει μια συμπεριφορά, αλλά η Πολιτεία έχει θεσπίσει μια συγκεκριμένη διαδικασία για κάθε καταγγελία, και σίγουρα αυτή δεν είναι μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, ιστοσελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Πέτρος Φιλιππίδης.
«Ξέρετε ποιος είμαι τα τελευταία 35 χρόνια. Ας μην καταδικάσουμε συλλήβδην όλο το θέατρο. Παρακαλώ θερμώς να σεβαστείτε τη σύζυγό μου και το παιδί μας, καθώς με τηλεδικαστήρια δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια, αλλά προοικονομείται υπαιτιότητα χωρίς νόμιμο έρεισμα.
Για όποιον δεν σεβαστεί αυτήν την ειλικρινή και αυθόρμητη τοποθέτησή μου, επιφυλάσσομαι ρητώς παντός εν γένει νομίμου δικαιώματός μου» καταλήγει η ανακοίνωση.
Το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό αφού το όνομά του σε λίγη ώρα έγινε πρώτο trend στο Twitter και… έπαιζε πλέον παντού…
Το χρονικό των καταγγελιών που τον έφεραν ενώπιον της Δικαιοσύνης
Ο ηθοποιός κατηγορείται για έναν βιασμό που φέρεται να τελέστηκε το 2008. H καταγγέλλουσα φέρεται ότι πήγε να συναντήσει τον ηθοποιό και σκηνοθέτη στο θέατρο προκειμένου να την δει για ένα ρόλο.
Η πρώτη απόπειρα βιασμού που αποδίδεται στον καλλιτέχνη, φέρεται να τελέστηκε το 2010 μέσα σε θέατρο όπου ο Πέτρος Φιλιππίδης κατηγορείται ότι όρμηξε και φίλησε στον λαιμό μία γυναίκα.
Η δεύτερη απόπειρα βιασμού, φέρεται να τελέστηκε το 2014, με τον καλλιτέχνη να βρίσκεται στο αυτοκίνητο με την καταγγέλλουσα, να το κλειδώνει και την ίδια να προσποιείται κρίση πανικού για να μπορέσει να ξεφύγει.
Να σημειωθεί ότι στις περιπτώσεις αυτές, οι καταγγέλλουσες και ο Πέτρος Φιλιππίδης, είχαν βρεθεί μαζί για επαγγελματικούς λόγους. Στις καταγγελίες για τις απόπειρες βιασμού, οι δύο γυναίκες υποστηρίζουν πως όταν παρά την βία που τους άσκησε δεν πέτυχε τον στόχο του, ο γνωστός ηθοποιός εμφανίζεται να τις απειλούσε με επαγγελματικό αποκλεισμό τους.
Ανακρίτρια και Εισαγγελέας, μετά την απολογία του, δεν πείστηκαν για τους ισχυρισμούς του και έκριναν ότι ο ηθοποιός πρέπει να οδηγηθεί στη φυλακή.
Οι ανατριχιαστικές καταθέσεις
Ηθοποιός που κατήγγειλε τον καλλιτέχνη, φέρεται να κατέθεσε στις αρχές, σύμφωνα με τον Alpha, πως ο Πέτρος Φιλιππίδης έβγαλε έξω τα γεννητικά του όργανα, τη στρίμωξε και αποπειράθηκε να της ανοίξει τα πόδια για να τη βιάσει, καθώς εκείνη αντιστεκόταν με όλες της τις δυνάμεις, σπρώχνοντάς τον.
«Ήμουν παγωμένη, είχα αρχίσει να μην αισθάνομαι καλά, αλλά ντρεπόμουν να φύγω. Μου έδειξε κάτι φωτογραφίες που βρίσκονταν πάνω στο μπουντουάρ του και με το χέρι του μου έπιασε τον πισινό και με κάθισε στα πόδια του, χαϊδεύοντάς με. Σηκώθηκα αμέσως και πήγα προς τον καναπέ, προσποιούμενη ότι χτυπάει η δόνηση του κινητού μου» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια προσποιήθηκε ότι μιλούσε με τη μητέρα της και έπρεπε να φύγει ξαφνικά, ωστόσο ο ηθοποιός δεν φάνηκε να πτοείται. Άπλωσε πάνω της τα χέρια του και, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς της, τη στρίμωξε στη γωνία, ενώ τη φιλούσε στον λαιμό, προσπαθώντας να φτάσει στα χείλη της.
«Προσπαθώντας να ξεφύγω του έλεγα «σας παρακαλώ, σταματήστε, δεν θέλω να το κάνουμε αυτό, δεν αισθάνομαι καλά, αφήστε με, με πονάτε» και μου έλεγε «είσαι πολύ όμορφη, τι… είσαι εσύ, σε θέλω, δεν θα μου ξεφύγεις, θα δεις, θα περάσουμε ωραία…»» πρόσθεσε.
Η άτυχη γυναίκα τον έσπρωχνε με τα χέρια της, ωστόσο δεν είχε τη δύναμη να τον απωθήσει, καθώς, όπως θυμάται, ήταν «βαρύς, σκληρόπετσος και ιδρωμένος».
«Έδινα μια άνιση μάχη, όμως δεν σταμάτησα ούτε στιγμή να κουνιέμαι παλεύοντας να σωθώ, ενώ εκείνος ασελγούσε με τη γλώσσα και τα χέρια του στον λαιμό, το πρόσωπο και το κορμί μου και ετοιμαζόταν να προχωρήσει ανοίγοντας τα πόδια μου» εκμυστηρεύτηκε.
Ο Φιλιππίδης φέρεται επίσης να την είχε εγκλωβίσει στη γωνία του καναπέ, έχοντας κατεβάσει το παντελόνι του και βγάλει έξω τα γεννητικά του όργανα. Η ηθοποιός κατάφερε να ξεφύγει και να αρχίσει να χτυπά την πόρτα, με αποτέλεσμα να την απειλήσει ότι θα καταστρέψει την καριέρα της.
«Μου έλεγε ότι ήθελε να του χαϊδέψω… και του…. και εγώ φώναζα ότι θέλω να σταματήσει. Πήρα το παλτό μου και άρχισα να χτυπάω την πόρτα. Τότε μου είπε «αν βγεις από αυτή την πόρτα, δεν υπάρχει επιστροφή. Να ξέρεις ότι όσο εύκολα μπορώ να φτιάξω την καριέρα κάποιου, τόσο εύκολα μπορώ και να την γκρεμίσω, θα σε καταστρέψω, θα με βρεις μπροστά σου»» κατέληξε.
«Το είχα θάψει βαθιά μέσα μου»
Λίγες ώρες μετά την κατάθεσή της, η Σ.Μ. είχε μιλήσει στην εφημερίδα Real News, εξηγώντας γιατί αποφάσισε τώρα να αποκαλύψει όσα είχε θάψει βαθιά μέσα της τόσα χρόνια.
«Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα ξημέρωνε μια μέρα που θα περνούσα την πόρτα του εισαγγελέα για να καταγγείλω αυτό το συμβάν. Το είχα θάψει βαθιά μέσα μου και με στοίχειωνε όλα αυτά τα χρόνια. Δεν σταμάτησα να αγαπώ την υποκριτική τέχνη και ας τσακίστηκαν τα όνειρα, οι προσπάθειές μου και το θάρρος μου. Επέζησα στον χώρο του θεάτρου, αγωνιζόμενη συνεχώς…» είχε πει χαρακτηριστικά.
«Ο λόγος που μπαίνω τώρα σε αυτήν την ψυχοφθόρο διαδικασία δεν είναι για να κερδίσω δημοσιότητα, όπως πολλοί θα σκεφτούν, την οποία, ούτως ή άλλως, δεν αποζητώ. Αντιθέτως, δεν θέλω να δημοσιοποιούνται προσωπικά μου στοιχεία και καταστάσεις, παρά μόνο όσα χρειάζονται για να επικοινωνήσουμε το γεγονός. Ούτε και είμαι απόλυτα έτοιμη ψυχολογικά να το “ζωντανέψω” και να το αντιμετωπίσω ξανά. Όμως το κάνω τώρα, γιατί τώρα ο δρόμος άνοιξε! Το κάνω τώρα, για να βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι σε έναν κόσμο καλύτερο, καθαρότερο και αγνότερο, για τα παιδιά μου. Για τα παιδιά όλων μας. Και γιατί τα όνειρα που χάθηκαν βίαια ζητούν δικαίωση» συμπλήρωσε.
Το «χρυσό κλουβί» στο Ψυχικό
Σημειώνεται πως από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αποκαλύφθηκαν οι βαρύτατες καταγγελίες εις βάρος του, ο ηθοποιός και θιασάρχης δεν είχε ξεμυτίσει από τη βίλα του στο Ψυχικό.
Στο «χρυσό κλουβί» του Ψυχικού, ο Φιλιππίδης έβλεπε μόνο τη σύζυγό του, Ελπίδα, και τον γιο του. Δεν είχε φύγει καθόλου από το σπίτι του, εκτός από το διάστημα που μεταφέρθηκε με κρίση στο νοσοκομείο «Υγεία», όπου και παρέμεινε τρεις μέρες. Οι μέρες για τον ηθοποιό περνούσαν βασανιστικά…
Η μοναδική εμφάνιση που πραγματοποίησε ήταν στις αρχές Ιουλίου, όταν ο φακός του YouWeekly τον εντόπισε στο κέντρο της Αθήνας σε μια… ινκόγκνιτο εμφάνιση: με μάσκα που κάλυπτε όλο το πρόσωπό του (αν και πλέον δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της σε εξωτερικούς χώρους), γυαλιά ηλίου, καπέλο και φουλάρι στο λαιμό.