«Όχι» Μητσοτάκη σε υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκπαιδευτικών

«Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής.

«Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής.

Τα κόμματα να στείλουν κοινό μήνυμα

«Αν το 70% έχει εμβολιαστεί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κάλεσε τα κόμματα να στείλουμε από κοινού μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το πρώτο μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, καθώς για δύο χρονιές η εκπαίδευση λειτούργησε με περιορισμούς λόγω της πανδημίας.

Ενώ η τηλεκπαίδευση, παρά την προσφορά της αυτή την περίοδο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Μεταρρύθμιση

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο και συνολικά την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε στο γεγονός των 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι το νομοσχέδιο που θα γίνει νόμος του κράτους, αποτελεί μια μεταρρύθμιση που προσφέρει ανοιχτή γνώση στα παιδια, εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και προσφέρει ανεξαρτησία στη δράση κάθε σχολείου αλλά και λογοδοσία στους συντελεστές του.

Αυτονομία σχολικών μονάδων

Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι σήμερα ουραγός καθώς από το 80% των αποφάσεων για τη λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται από το υπουργείο παιδείας και όχι από τους διδάσκοντες και το διευθυντή τους.

Με λίγα λόγια, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, αυτοί που έχουν λόγο είναι όχι όσοι μοχθούν στις τάξεις αλλά κάποιοι άλλοι από τα γραφεία τους. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο, τόνισε αναφερόμενος στην εισαγωγής της επιλογής του πολλαπλού βιβλίου.

Κέντρο βάρους των αποφάσεων το αυτόνομο σχολείο

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε τομή του νομοσχεδίου το ότι το κέντρο βάρους των αποφάσεων μεταφέρεται από το υπουργείο Παιδείας στο «αυτόνομο σχολείο» και κάλεσε τα κόμματα να τοποθετηθούν πάνω σε αυτό το ζήτημα κάνοντας λόγο για την ανάγκη διακομματικής συνεννόησης.

Αξιολόγηση η άλλη όψη της αυτονομίας

Η άλλη όψη της αυτονομίας είναι η αξιολόγηση συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ώστε να υπάρχει πλαίσιο ελέγχου και μια δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων και κατάχρησης μιας θέσης. Συμπλήρωσε ότι η αξιολόγηση είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Σχολική μονάδα και δάσκαλοι και καθηγητές είναι τα δύο επίπεδα που αφορούν την αξιολόγηση, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Επιμόρφωση

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται και τα αποτελέσματα θα οδηγούν σε επιμόρφωση. Αλλά και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται με βάση την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Η ανατροφοδότηση και η αυτοβελτίωση γίνεται κανόνας είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε περιττό να απαντήσει στην κριτική της αντιπολίτευσης κατά της αξιολόγησης και επικαλέστηκε δημοσκοπικά στοιχεία λέγοντας ότι οι πολίτες στην πλειοψηφία τους μεταξύ αυτών και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της αξιολόγησης.

Ο διευθυντής του σχολείου και ο σχολικός σύμβουλος μπορούν να αξιολογούν την διδακτική και επιστημονική επάρκεια ενός εκπαιδευτικού, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και ανέφερε ότι οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται 800 και προσλαμβάνονται 500 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από