Γιώργος Κιμούλης – Πέτρος Φιλιππίδης : Από τις «Δάφνες» στις …«Πικροδάφνες»

Γιώργος Κιμούλης – Πέτρος Φιλιππίδης : Από τις «Δάφνες» στις …«Πικροδάφνες»

Η τιμωρία των θυτών άργησε και παρόλο που ηθικά η αποκαθήλωση από τον θεατρικό κόσμο και από το κοινό μοιάζει τρομερή, η δικαιοσύνη είναι αυτή που θα πει την τελευταία λέξη.

Δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από την σοκαριστική εξομολόγηση της Ζέτας Δούκα στο MEGA για την λεκτική και σωματική βία που της ασκήθηκε από τον Γιώργο Κιμούλη.

Εκείνο το πρωινό η κοινωνία άκουγε εμβρόντητη μια γυναίκα να εξομολογείται μπροστά στην κάμερα ότι δεχόταν για μεγάλο διάστημα ψυχολογική και σωματική βία από τον διάσημο σκηνοθέτη και ηθοποιό στο πλαίσιο θεατρικής παράστασης.

Η Ζέτα Δούκα ακολούθησε το δρόμο που άνοιξε η Σοφία Μπεκατώρου και παρόλο που στη δική της περίπτωση δεν υπήρξε σεξουαλική κακοποίηση το τραύμα που της άφησε η απαράδεκτη συμπεριφορά του Κιμούλη δεν έκλεισε ποτέ.

Εκείνη την πρώτη καταγγελία ακολούθησαν και άλλες και μετά και άλλες. Όλες έκαναν λόγο για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, για αδιανόητη αίσθηση μεγαλείου, για έναν άνθρωπο που δεν λογαριάζει τίποτα εκτός από τον εαυτό του.

Κινήσεις που όπως όλα δείχνουν ήταν ευρέως γνώστες στον καλλιτεχνικό χώρο. Συνάδελφοι του, σκηνοθέτες και ηθοποιοί μίλησαν για έναν οξύθυμο άνθρωπο και για μια συμπεριφορά πάνω στη σκηνή που κάθε άλλο παρά σε θεατράνθρωπο δεν παρέπεμπε.

Και μόλις ο ασκός του Αιόλου άνοιξε, στις καταγγελίες για τον Κιμούλη προστέθηκαν και άλλες -πιο σοβαρές- για τον Πέτρο Φιλιππίδη, τον Παύλο Χαϊκάλη και τον Δημήτρη Λιγνάδη.

Ο τελευταίος είναι πια στα χέρια της δικαιοσύνης με βαρύτατες καταγγελίες που αφορούν βιασμό κατά συρροή και μάλιστα ανηλίκων να τον βαραίνουν.

Η περίπτωση του Πέτρου Φιλιππίδη, σύμφωνα με το σωματείο των ηθοποιών έχει συγκεντρώσει δεκάδες αναφορές ηθοποιών οι οποίες αύριο μέσω του προέδρου του ΣΕΗ Σπύρου Μπιμπίλα θα παραδοθούν στον ανακριτή.

Η καταγγελία της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους, της Λένας Δροσάκη και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου κατά του Φιλιππίδη είδαν το φως της δημοσιότητας και έφεραν στον κοινό ανατριχίλα.

Χυδαία συμπεριφορά, σεξουαλικές επιθέσεις, απειλές για την καριέρα συναδέλφων και όλα αυτά επί σειρά ετών. Αναλυτικές περιγραφές για την δράση δημοσιοποιήθηκαν και ανάγκασαν τόσο την ΕΡΤ να τον απομακρύνει από την σειρά «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», όσο και την Digea να κατεβάσει την διαφημιστική καμπάνια στην οποία πρωταγωνιστούσε. Όσο για το Θέατρο Μουσούρη είναι σχεδόν βέβαια ότι ο παραγωγός Κάρολος Παυλάκης δεν θα θελήσει ξανά να συνεργαστεί μαζί του.

Την ίδια κατάληξη είχε και η συνεργασία του Γιώργου Κιμούλη με το Φεστιβάλ Αθηνών για την παράσταση «Φιλοκτήτη».

Άδοξο τέλος θα πουν κάποιοι, όχι όμως και τόσο άδοξο αν σκεφτεί κανείς την επί χρόνια ζημιά που έχουν κάνει οι δύο άλλοτε πρωταγωνιστές σε συναδέλφους τους και στο ελληνικό θέατρο.

Η τιμωρία των θυτών άργησε και παρόλο που ηθικά η αποκαθήλωση από τον θεατρικό κόσμο και από το κοινό μοιάζει τρομερή, η δικαιοσύνη είναι αυτή που θα πει την τελευταία λέξη.

Αδερφική αγάπη και αμοιβαία εκτίμηση

Ο Γιώργος Κιμούλης και ο Πέτρος Φιλιππίδης συναντήθηκαν για πρώτη φορά επί σκηνής στις «Δάφνες και Πικροδάφνες» το 2015. Πολιτική κωμωδία στην οποία πρωταγωνιστούσαν μαζί με τον Θανάση Παπαγεωργίου και τον Πυγμαλίων Δαδακαρίδη.

Τέσσερις υποστηρικτές υποψήφιων βουλευτών στην Τρίπολη μαζεύονται μια νύχτα και συζητούν για τις εκλογές. Ο καθένας είναι διατεθειμένος να ρίξει στο τραπέζι όλα τα «όπλα» του για να μπορέσει να κερδίσει την εύνοια και πετύχει την υποταγή των υπολοίπων. Μια παρτίδα πόκας στην οποία ο νικητής είναι δύσκολο να φανεί από την αρχή.

Η συνεργασία των δύο συνεχίστηκε στην παράσταση «Και τώρα οι δύο μας» στην οποία ο Κιμούλη σκηνοθέτησε τον Φιλιππίδη και την Λυδία Κονιόρδου και στον «Πλούτο» που πρωταγωνίστησαν μαζί με τον Γιάννη Μπέζο και τον Πέτρο Χαϊκάλη.

Η αβάν γκαρντ του ελληνικού θεάτρου θα έλεγε κανείς τότε. Πρωταγωνιστές που βαρύνονται με κατηγορίες και εγκλήματα που θα διερευνήσει η δικαιοσύνη είναι η αλήθεια. Με εξαίρεση βέβαια τον Γιάννη Μπέζο οι άλλοι τρεις ηθοποιοί έφεραν στη σκηνή τον Αριστοφάνη χωρίς όμως να είναι ικανοί να αφήσουν στην άκρη τα προσωπικά τους πάθη, την υπεροψία και την μεγαλομανία τους.

«O Πέτρος πρώτα από όλα είναι φίλος μου, τον αγαπάω. Βέβαια πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ένα στοιχείο διαστροφής στον καλλιτέχνη. Όταν βλέπεις τον δικό σου άνθρωπο πάνω στη σκηνή παύει η συναισθηματική σχέση που έχεις μαζί του και είσαι όσο γίνεται πιο αντικειμενικός, μην σου πω πιο αυστηρός. Κάτω από αυτό το πρίσμα μπορώ να πω με όση αντικειμενικότητα με διακατέχει και την εμμονή που έχω με το αντικείμενό μου ότι ο Πέτρος είναι σπουδαίος ηθοποιός».

Αυτά δήλωσε ο Γιώργος Κιμούλης στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίος» και τον Νίκο Χατζηνικολάου στις αρχές του έτους. «Έχω μείνει άναυδος με τις επιλογές που έκανε πάνω στη σκηνή» συμπλήρωσε ο Κιμούλης για τον αδερφικό του φίλο, χωρίς όμως να λεέι κάτι για τις επιλογές που έκανε κάτω από σκηνή.

Για την εισβολή του σε καμαρίνια ηθοποιών με σκοπό να συνευρεθεί μαζί τους σεξουαλικά, για τα δεκάδες πιεστικά τηλεφωνήματα, για τις απειλές και τις προσβολές γενετήσιας πράξης σε δεκάδες περιπτώσεις. Για την αίσθηση παντοδυναμίας που τον διακατείχε την οποία όπως φαίνεται «απολάμβανε» και ο ίδιος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ