Εκτίμησε ότι, στα μέσα Μαρτίου, θα επιστρέψουμε σε κορύφωση της πληρότητας στις ΜΕΘ, με δεδομένο το άνοιγμα της εκπαίδευσης.
«Πρέπει να ανησυχούμε αρκετά, με την έννοια ότι είναι πιο μεταδοτικό», είπε για το μεταλλαγμένο στέλεχος του κοροναϊού ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
«Οι προσομοιώσεις που έχουμε κάνει δείχνουν πως ακόμη και με μικρό αριθμό κρουσμάτων στη χώρα, δηλαδή τα 26 κρούσματα που έχουν καταγραφεί και τα άλλα που διερευνώνται, μπορεί να έχουμε επιτάχυνση της εμφάνισης ενός τρίτου κύματος.», τόνισε ο καθηγητής.
Στη συνέχεια, εξήγησε, μάλιστα, πως αυτό που θα συναντήσουμε πρώτα σαν πρόβλημα θα είναι η πλήρωση των κλινών ΜΕΘ και η αύξηση των διασωληνωμένων.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι, στα μέσα Μαρτίου, θα επιστρέψουμε σε κορύφωση της πληρότητας στις ΜΕΘ, με δεδομένο το άνοιγμα της εκπαίδευσης. «Αν δεν άνοιγαν τα σχολεία αυτό θα το συναντούσαμε το Μάιο.»
Ωστόσο, ο κ. Σαρηγιάννης ξεκαθάρισε πως δεν διαφωνεί να ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια, αν και θεωρεί ότι είναι ένα επίφοβο βήμα.
Όσον αφορά τη μετάλλαξη που έχει αναστατώσει την επιστημονική κοινότητα, ο καθηγητής είπε ότι είναι εύκολος ο εντοπισμός του μεταλλαγμένου στελέχους του ιού, απλώς παίρνει λίγες μέρες παραπάνω.
«Για να αποφύγουμε ένα νέο lockdown, πρέπει να δράσουμε άμεσα, με καλή ανίχνευση των στελεχών του ιού», επεσήμανε και συμπλήρωσε πως «πρέπει να είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε τάχιστα τα εμβόλια».
Σχετικά με το σταδιακό άνοιγμα, ο κ. Σαρηγιάννης ήταν κατηγορηματικός. «Πιστεύω ότι δε μας παίρνει να ανοίξουμε άλλες δραστηριότητες.»
Σχετικά με το ζήτημα που έχει προκύψει με τις υφασμάτινες μάσκες, ο κ. Σαρηγιάννης είπε ότι οι υφασμάτινες μάσκες παρέχουν χαμηλότερο επίπεδο προστασίας έτσι κι αλλιώς. Εγώ για τα παιδιά μου θα αγόραζα χειρουργικές μάσκες.
Επίσης, ανέφερε πως χρειάζεται να πάρουμε ενεργά μέτρα μείωσης του ιικού φορτίου για να αποφύγουμε τα συνεχή lockdown. Συγκεκριμένα, ο καθηγητής αναφέρθηκε στην απολύμανση του αέρα εσωτερικών χώρων, κυρίως στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και σε μαγαζιά και σχολεία. «Να κάνουμε ό,τι μπορούμε, τουλάχιστον στις πολυπληθείς τάξεις να υπάρχουν τέτοια συστήματα.», τόνισε.