Τα πάνω - κάτω στις αγορές των καταναλωτών έχει φέρει το lockdown - Περιμένοντας τις αποφάσεις για το λιανεμπόριο
Την επόμενη Δευτέρα, στις 18 Ιανουαρίου, έχει προταθεί να ανοίξει με τη μέθοδο του click in shop το λιανεμπόριο και συγκεκριμένα τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και χρυσοχοΐας και να αρθεί εν μέρει το lockdown.
Τα θετικά επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων ημερών και η πρόθεση της κυβέρνησης να επανέλθει η απαραίτητη ισορροπία στην οικονομική δραστηριότητα φαίνεται πως οδηγούν στην επαναλειτουργία της αγοράς από την ερχόμενη Δευτέρα και το άνοιγμα κάποιων καταστημάτων.
Την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη συνέντευξή του στον AΝΤ1 «έδειξε» την επιστροφή του click away και τη φυσική παρουσία πελατών στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.
«Προφανώς και με ενδιαφέρει πάρα πολύ να μπορέσουμε να επανέλθουμε στο καθεστώς που ήμασταν τουλάχιστον τα Χριστούγεννα για να μπορέσει να λειτουργήσει το click away ή έστω στα καταστήματα ρούχων και παπουτσιών να μπαίνουν πελάτες με ραντεβού. Το βασικό μας μέλημα αυτή στιγμή -και το καταλαβαίνω απόλυτα- είναι να βοηθήσουμε, να το πω πολύ απλά στη γλώσσα της αγοράς, το εμπόριο να ξεστοκάρει. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία γι’ αυτό και το μέλημά μας και η προσοχή μας θα στραφεί στο πώς θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε το ζήτημα των εκπτώσεων» είπε ο πρωθυπουργός,
Μολαταύτα, το άνοιγμα το καταστημάτων τελεί υπό την αίρεση της θετικής εισήγησης των ειδικών, η οποία θα διατυπωθεί την Παρασκευή για να ληφθούν αποφάσεις και ν’ ανακοινωθούν από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά στην τακτική απογευματινή ενημέρωση.
Lockdown και click in shop
Mε το «click in shop» ο καταναλωτής θα κλείνει ραντεβού στο κατάστημα, όπου θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα της επιλογής του, να επιλέξει νούμερο ή χρώμα, αλλά και να αλλάξει προϊόντα που έχει ήδη προμηθευτεί.
O αριθμός των πελατών εντός του καταστήματος θα καθορίζεται από τα τετραγωνικά μέτρα, ενώ δεν έχει διευκρινισθεί έως τώρα εάν θα υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος και αν ναι, πόσος θα είναι αυτός, για την παραμονή των καταναλωτών στο κατάστημα.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει τεθεί και το ενδεχόμενο ο μέγιστος χρόνος παραμονής καθορίζεται από τον έμπορο.
Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα σχεδιάζονται τα εξής:
- Σε καταστήματα έως 20 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες.
- Σε καταστήματα από 20 έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 10 τετραγωνικά μέτρα για την επιφάνεια από 20 έως 100 τετραγωνικά μέτρα.
- Σε καταστήματα άνω των 100 τετραγωνικών μέτρων επιτρέπονται 12 άτομα, συν 1 άτομο ανά 15 τετραγωνικά μέτρα για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων.
Το μοντέλο click in shop εισάγει ευκολίες και σε σχέση με τη διαδικασία των συναλλαγών, αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο, ενώ με το click away, εάν δεν έχει πληρώσει ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας e-shop της επιχείρησης, θα πρέπει να πληρώσει αποκλειστικά εκτός του καταστήματος μέσω ασύρματου POS.
Τι πρέπει να κάνουμε όταν εισερχόμαστε σ’ ένα κατάστημα ρούχων
Το click in shop φέρνει αλλαγές και στον τρόπο θα ψωνίζουμε μέσα στα καταστήματα.
Έτσι, θα πρέπει:
- Να είμαστε προσεκτικοί με τις αποστάσεις.
- Να φοράμε μάσκα και εμείς και οι εργαζόμενοι που μας εξυπηρετούν.
- Προτιμάμε, γνωρίζοντας τα νούμερά μας, να αγοράζουμε ρούχα χωρίς να τα δοκιμάσουμε.
- Το κάθε μαγαζί να διαθέτει ειδικά συστήματα απολύμανσης για τα ρούχα.
- Αποφεύγουμε την είσοδο στα δοκιμαστήρια, καθώς είναι πολύ μικροί χώροι.
- Δεν ακουμπάμε τίποτα, παίρνουμε το ρούχο και το φοράμε – και αν είναι δυνατόν, το δοκιμάζουμε πάνω από τα ρούχα μας.
- Δεν επιτρέπουμε στους εργαζόμενους να εισέλθουν στα δοκιμαστήρια, όταν είμαστε μέσα.