Η πλατφόρμα έχει σκοπό, μεταξύ άλλων, να απαγορεύσει κάθε νέα πολιτική διαφήμιση την τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές του Νοεμβρίου
Προκειμένου να περιορίσει την παραπληροφόρηση των ψηφοφόρων για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ που θα πραγματοποιηθούν τον Νοέμβριο, το Facebook ανακοίνωσε μια σειρά από αλλαγές, οι οποίες σκοπεύουν στην αποτροπή ψευδών ειδήσεων από τον πρόεδρο Τραμπ και άλλους πολιτικούς.
Το κοινωνικό δίκτυο, ανακοίνωσε μια από τις πιο σαρωτικές πολιτικές του για προεκλογικές περιόδους, αναφέροντας ότι σχεδιάζει την απαγόρευση κάθε νέας πολιτικής διαφήμισης στην ιστοσελίδα για ολόκληρη την εβδομάδα που θα προηγηθεί τον εκλογών. Ακόμη, αναφέρει ότι θα ενισχύσει τα μέτρα του εναντίον αναρτήσεων που επιχειρούν να πείσουν τους πολίτες να απέχουν από τις εκλογές. Μετά τις εκλογές, το Facebook αναφέρει ότι θα καταστείλει κάθε προσπάθεια οποιουδήποτε υποψηφίου να ισχυριστεί ψευδώς ότι νίκησε, ανακατευθύνοντας τους χρήστες σε ακριβείς πληροφορίες για τα αποτελέσματα.
«Αυτές οι εκλογές δεν θα είναι συνηθισμένες»
Το Facebook προετοιμάζεται για μια εκλογική διαδικασία που αναμένεται να χαρακτηριστεί από μεγάλες εντάσεις. Ήδη δύο μήνες πριν τις εκλογές, οι υποψήφιοι Ντόναλντ Τραμπ και Τζο Μπάιντεν εξαπολύουν επιθέσεις ο ένας εναντίον του άλλου και συγκρούονται για ζητήματα που περιλαμβάνουν την πανδημία του κοροναϊού και τις κοινωνικές αναταραχές. Ακόμη και μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος, ο Τραμπ έχει υπονοήσει ότι ίσως δεν αποδεχτεί μια πιθανή ήττα, ενώ έχει αμφισβητήσει τη νομιμότητα της επιστολικής ψήφου.
«Αυτές οι εκλογές δεν θα είναι συνηθισμένες», έγραψε σε ανάρτησή του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Όπως ανέφερε, ανησυχεί για τις προκλήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι πολίτες ψηφίζοντας εν μέσω πανδημίας, αλλά και για το γεγονός ότι η καταμέτρηση ενδέχεται να ολοκληρωθεί μέρες ή και εβδομάδες μετά την ημέρα των εκλογών, πράγμα που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε ταραχές. Ως αποτέλεσμα, όπως είπε, «όλοι έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε τη δημοκρατία».
Παραδοχή της τεράστιας δύναμής του
Οι αλλαγές της Πέμπτης, οι οποίες αποτελούν μια έμμεση παραδοχή της δύναμης του Facebook, είναι απίθανο να ικανοποιήσουν τους επικριτές του. Ορισμένα από τα μέτρα, όπως το μπλοκάρισμα των πολιτικών διαφημίσεων, είναι προσωρινά. Όμως δείχνουν ότι το Facebook έχει σαρωτικές δυνατότητες αποτροπής των ψευδών διαφημίσεων, όταν θέλει να το κάνει.
Το ίδιο μέτρο θα ισχύει και για το Instagram, από τις 27 Οκτωβρίου. Οι υπάρχουσες διαφημίσεις δεν θα επηρεαστούν από αυτό. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να αλλάξουν τις ομάδες ανθρώπων στις οποίες στοχεύουν οι διαφημίσεις τους, αλλά και το χρηματικό ποσό που θα επενδύσουν σε αυτές. Μπορούν να ξεκινήσουν νέα πολιτική καμπάνια μετά την ημέρα των εκλογών, αναφέρει η εταιρεία.
Προσπάθεια για έγκυρη πληροφόρηση
Σε άλλη μια αλλαγή, το Facebook αναφέρει ότι πρόκειται να τοποθετήσει αυτό που αποκαλεί «κέντρο πληροφοριών ψηφοφορίας», δηλαδή ένα μέσο για την ανεύρεση έγκαιρων και έγκυρων πληροφοριών για τους ψηφοφόρους, στην κορυφή του News Feed, το οποίο βλέπουν καθημερινά εκατομμύρια πολίτες, για ολόκληρη την ημέρα των εκλογών.
Για να περιορίσει την παραπληροφόρηση για την ψηφοφορία, το Facebook τονίζει ότι θα απομακρύνει αναρτήσεις που θα εκφοβίζουν τον κόσμο λέγοντάς του ότι θα κολλήσει κοροναϊό αν πάει να ψηφίσει. Σε άλλες περιπτώσεις, που η προσπάθεια χρήσης του κοροναϊού ως μέτρο αποτροπής ψηφοφόρων, η πλατφόρμα αναφέρει ότι θα προσθέτει σήμανση στις σχετικές αναρτήσεις και θα παραπέμπει τους ψηφοφόρους στο κέντρο πληροφοριών.
Επιπλέον, η εταιρεία σκοπεύει να απομακρύνει αναρτήσεις που στοχεύουν άμεσα ή έμμεσα στην αποτροπή ή την παρεμπόδιση των ψηφοφόρων. Προηγουμένως, η εταιρεία απομάκρυνε μόνο εκείνα που το επεδίωκαν με άμεσο τρόπο. Τώρα, κάθε ανάρτηση που θα προκαλεί σύγχυση για το ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου ή για μέρη της εκλογικής διαδικασίας θα απομακρύνονται επίσης.
Τι θα συμβαίνει με τα προσωπικά μηνύματα
Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι θα περιορίσει τον αριθμό των ατόμων στους οποίους οι χρήστες μπορούν να προωθήσουν ένα μήνυμα από τα περισσότερα από 150 άτομα που ήταν ως τώρα, μόλις στα πέντε.
Η παραπληροφόρηση μέσα από ιδιωτικά κανάλια επικοινωνίας είναι ένα πρόβλημα πολύ πιο δύσκολο να επιλυθεί σε σχέση με τις δημόσιες αναρτήσεις, γιατί συμβαίνει κρυφά. Ο περιορισμός στην προώθηση μηνυμάτων θα μπορούσε να περιορίσει την εξάπλωση.
Προκειμένου να εξασφαλίσει έγκυρες πληροφορίες για τα εκλογικά αποτελέσματα, το Facebook αναφέρει ότι σκοπεύει να συνεργαστεί με το Reuters.
Επιπλέον, η πλατφόρμα έχει λάβει μέτρα για το ενδεχόμενο αναρτήσεων που πανηγυρίζουν μια ψευδή νίκη, αλλά και για την περίπτωση που οι υποψήφιοι επιδιώξουν να αμφισβητήσουν το αποτέλεσμα μέσα από αυτό.