Τι οδήγησε τη Ferrari στην απώλεια της νίκης στο Μπαχρέιν και τι πίστεψε σε μια φάση ο Σαρλ Λεκλέρκ.
Όσκαρ ατυχίας διεκδικεί η Ferrari. Όχι μόνο για το τι συνέβη την Κυριακή στο Μπαχρέιν με την απώλεια ισχύος του σίγουρου νικητή έως εκείνη τη στιγμή Σαρλ Λεκλέρκ, αλλά γενικότερα με το τι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στην ιταλική ομάδα. Τη μία ευθύνεται ο Μαξ Φερστάπεν, την άλλη ένα απλό μπουζί (απλό για τα δεδομένα της Formula 1), την παράλλη ο καιρός που αναγκάζει τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κάνει λάθος και άλλα πολλά.
Πραγματικά αυτό που συμβαίνει με την ιταλική ομάδα δεν έχει προηγούμενο. Ίσως μπορεί να συγκριθεί με τη McLaren Mercedes των αρχών έως και μέσα της δεκαετίας του 2000, που ακόμα και… καθρέπτες «εκτοξεύονταν» από το μονοθέσιο.
Η περίπτωση της Ferrari, είναι κι αυτή κάπως τραβηγμένη (σε συνδυασμό με όλα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια), καθώς αν δεν συνέβαινε την Κυριακή η ατυχία στον Λεκλέρκ, ο Μονεγάσκος θα είχε αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού. Έτσι όπως εξελίχτηκαν τα πράγματα, όμως, έχασε τη νίκη μέσα από τα χέρια του, καθώς έως ότου εμφανιστεί το πρόβλημα, ο δεύτερος Λιούις Χάμιλτον, υπολειπόταν σχεδόν 10δλ. από τον οδηγό της Ferrari, δεν πίεζε τη Mercedes του και είχε συμβιβαστεί με την ιδέα της δεύτερης θέσης.
Όταν λοιπόν 10 γύρους πριν το τέλος του αγώνα παρουσιάστηκε το πρόβλημα, όλων το μυαλό πήγε στην MGU-H, μόνο που τελικά όπως είπαν από τη Ferrari, το πρόβλημα δεν αφορούσε αυτή τη μονάδα. Είχε να κάνει με τη δυσλειτουργία ενός από τους έξι κυλίνδρους του κινητήρα της Ferrari. Η απώλεια ισχύος υπολογίζεται περίπου στους 150 ίππους (αν και εφόσον ο κινητήρας της Ferrari αποδίδει περί τους 900-περισσότεροι είναι…), όσους σχεδόν θα έχανε η Ferrari του Λεκλέρκ, αν το πρόβλημα εντοπιζόταν στην MGU-H.
Και όσοι είδαν το γκραν πρι, διαπίστωσαν πόσο μεγάλη διαφορά έχουν αυτοί οι περίπου 150 ίπποι. Ο Χάμιλτον κέρδιζε περίπου 5δλ. στον γύρο σε σχέση με τον Μονεγάσκο και όταν τον έφτασε, σε μια ευθεία πάτησε απλά το γκάζι και τον πέρασε σαν σταματημένο.
Το θέμα είναι πως στη Ferrari θα ασχοληθούν σοβαρά με το πρόβλημα και θα φροντίσουν να μην παρουσιαστεί ξανά. Δεν ευθυνόταν λοιπόν η MGU-H, αλλά η δυσλειτουργία ενός κυλίνδρου, κάτι τελικά που επέτρεψε στον Χάμιλτον να φτάσει στη νίκη και να χαρίσει στην ομάδα του το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, κάτι που το κάνει για πρώτη φορά στην ιστορία της.
Καθώς δεν έχει γίνει ποτέ από το 2014 και μετά, όταν άρχισε να κυριαρχεί, ούτε, άλλωστε, το 1955, όταν κυριαρχούσε και τότε. Και όλα αυτά, λόγω ενός κυλίνδρου της Ferrari.
Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ πίστεψε πως κάποια στιγμή το μοτέρ θα «έσπαγε», αλλά μέσα στην ατυχία του, η τύχη έκανε την εμφάνισή της κρυφά και κάτι τέτοιο δεν συνέβη, σε συνδυασμό φυσικά με την εμφάνιση του αλυτάρχη, που εμπόδισε τον Φερστάπεν που ακολουθούσε, να «κλέψει» την τρίτη θέση του βάθρου από τον Λεκλέρκ.