Έτσι εξηγείται η διαφορά!

Όντως ο Χάμιλτον κρατούσε έναν σταθερό ρυθμό από ένα σημείο και μετά, προκειμένου να προστατέψει τα ελαστικά του. Τι είχε συμβεί, όμως;

Με μεγάλη έκπληξη είδαμε όλοι μας τη διαφορά του νικητή Βαλτέρι Μπότας επί του Λιούις Χάμιλτον, στο πρώτο γκραν πρι της χρονιάς, που έγινε στην Αυστραλία. Δεν ήταν φυσικά έκπληξη, μόνο η επικράτηση του Μπότας – αφού οι περισσότεροι περίμεναν θρίαμβο του Βρετανού – αλλά και η διαφορά του από τον παγκόσμιο πρωταθλητή.

Αυτή ανήλθε στα 20,886δλ. διαφορά που ούτε ο Χάμιλτον δεν την εξασφαλίζει συγκριτικά με τον δεύτερο σε πολλά γκραν πρι. Ο Μπότας λοιπόν κέρδισε, εξασφάλισε τους 25 πόντους της νίκης, ενώ πήρε ακόμα έναν, λόγω του ταχύτερου γύρου που έκανε, φτάνοντας τους 26.

Ο Χάμιλτον από τη μεριά του έχει 18 και μπορεί να αισθάνεται τυχερός μέσα στην ατυχία του, αλλά και ικανός. Διότι αυτή η διαφορά των σχεδόν 21δλ. από τον Μπότας έχει εξήγηση.

Μετά την κούρσα έγινε γνωστό πως ο Χάμιλτον έπρεπε να προστατέψει τα ελαστικά του, τα οποία είχε τοποθετήσει σχετικά νωρίς, μόλις στον 15ο γύρο. Όλα καλά μέχρις εκεί. Αλλά είναι διαφορετικό να μην μπορείς να φτάσεις τον Μπότας και διαφορετικό να μην κάνεις καμία επίθεση. Και όχι μόνο αυτό, αλλά να σε απασχολεί και ο Μαξ Φερστάπεν.

Είναι σίγουρο πως ο Χάμιλτον μπορεί να περάσει τον Μπότας υπό κανονικές συνθήκες. Φαίνεται να τον «έχει». Όμως, ο Βρετανός αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα που τον εμπόδιζε να επιτεθεί στον Φινλανδό και αυτός ήταν πραγματικά ο λόγος που προστάτευσε τα ελαστικά του. Θα τα προστάτευε που θα τα προστάτευε, απλά με αυτό που του συνέβη, όφειλε να τα προστατέψει περισσότερο.

Τι είχε γίνει λοιπόν; Χωρίς κανείς να ξέρει πώς, το πίσω δεξί (όπως κοιτάς το αυτοκίνητο) μέρος του δαπέδου της Mercedes είχε υποστεί ζημιά. Ως εκ τούτου, η ροή του αέρα που έπρεπε να κατευθύνεται προς τον διαχύτη δεν ήταν αποτελεσματική και ως εκ τούτου, δεν παραγόταν αρκετή κάθετη δύναμη. Σε εκείνο το σημείο το αυτοκίνητο δεν «πατούσε» καλά στο έδαφος και επειδή δεν ήταν σταθερό, ο Χάμιλτον προτίμησε να κρατήσει τη δεύτερη θέση, προστατεύοντας παράλληλα τα ελαστικά του και όχι να επιτεθεί.

Ένα συν σε όλα αυτά που έκανε ο Χάμιλτον, ήταν το γεγονός πώς μπόρεσε να αντέξει και την «ενόχληση» από τον Φερστάπεν. Δεν έπρεπε δηλαδή να πιέσει τον Μπότας, αλλά έπρεπε να… πιεστεί για να μην χάσει τη δεύτερη θέση. Και επειδή ο Χάμιλτον είναι παγκόσμιος πρωταθλητής, βρήκε τη λύση κάπου στη μέση και μπόρεσε να φέρει εις πέρας την αποστολή του.

Η ζημιά της Mercedes δεν ήταν μεγάλη. Κι όμως, από αυτό αποδεικνύεται πόσο ευαίσθητα είναι τα μονοθέσια στον τομέα της αεροδυναμικής, που όταν κάτι δεν πάει καλά, έστω και ένα μικρό εξάρτημα, επηρεάζεται ολόκληρη η απόδοσή τους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από