Το γκραν πρι της Γαλλίας ολοκληρώθηκε, ακολουθεί αυτό της Αυστρίας και εν συνεχεία εκείνο της Αγγλίας. Με το θέμα σχετικά με το θέαμα στους αγώνες, που αυτό αφορά φυσικά τις μάχες και τα προσπεράσματα, να είναι Νο.1 στις συζητήσεις της FIA, η αλήθεια έχει να κάνει με το πόσο ανταγωνιστική είναι μια ομάδα (ή δύο) […]
Το γκραν πρι της Γαλλίας ολοκληρώθηκε, ακολουθεί αυτό της Αυστρίας και εν συνεχεία εκείνο της Αγγλίας. Με το θέμα σχετικά με το θέαμα στους αγώνες, που αυτό αφορά φυσικά τις μάχες και τα προσπεράσματα, να είναι Νο.1 στις συζητήσεις της FIA, η αλήθεια έχει να κάνει με το πόσο ανταγωνιστική είναι μια ομάδα (ή δύο) σε σχέση με κάποια άλλη.
Ναι, εντάξει, ωραίο το θέαμα μιας Sauber να περνά μια Force India και μιας Toro Rosso να κάνει το ίδιο σε μια Williams, αλλά το ζήτημα είναι τι γίνεται μπροστά. Στις Mercedes, στις Ferrari και τις Red Bull. Και η αλήθεια είναι πως θέαμα είδαμε στη Γαλλία, λόγω του λάθους του Σεμπάστιαν Φέτελ, που ακούμπησε τον Βαλτέρι Μπότας και εν συνεχεία την προσπάθεια των δύο οδηγών να περάσουν σχεδόν όλο το γκριντ, προκειμένου να φτάσουν στους βαθμούς.
Με λίγα λόγια, ένας αλυτάρχης θα μας σώσει. Που θα εισέρχεται στην πίστα και θα μηδενίζει τις διαφορές. Επειδή, όμως, τα πράγματα δεν θα γίνονται πάντα έτσι, το θέαμα στους αγώνες θα επιστρέψει είτε με τις επαφές είτε με τη φθορά των ελαστικών είτε με κάποιο πρόβλημα που θα παρουσιάσει το μονοθέσιο. Αλλά δεν θέλουμε να γίνεται πάντα αυτό.
Καλώς ή κακώς, θέαμα (σοβαρολογώντας περισσότερο τώρα) θα υπάρξει στη Formula 1 (και όχι σε όλους τους αγώνες), αν δύο, τρεις ή όσες περισσότερες ομάδες, είναι ισοδύναμες μεταξύ τους. Σε γενικές γραμμές και με τις εξαιρέσεις να υπάρχουν πάντα στο… πιάτο, περίπατο έκανε τη δεκαετία του ’80 η McLaren, περίπατο σε αυτή του ’90 η Williams, το ίδιο η Ferrari με τον Μίχαελ Σουμάχερ αυτή του ’00 και τη νέα δεκαετία, περίπατο έκανε η Mercedes. Έτσι είναι τα πράγματα και αυτή είναι η αλήθεια.
Πώς δηλαδή θα σταματήσεις ένα γρηγορότερο μονοθέσιο; Απλά δεν μπορείς. Και επειδή η τεχνολογία προχωράει, πάνε οι εποχές όπου οι οδηγοί μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά. Τώρα την κάνουν μεν, αλλά πρέπει να οδηγούν ανταγωνιστικότατο μονοθέσιο. Αν πχ. ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν στη Ferrari ή τη Mercedes, μπορεί και να βλέπαμε άλλο πρωτάθλημα.
Αλλά το θέμα είναι πως δεν είναι όλοι… Αλόνσο.
Προσπεράσεις και μάχες ανάμεσα στους κορυφαίους οδηγούς και ομάδες, θα δούμε εφόσον τα αυτοκίνητα δεν έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Και μάλιστα, με την παραμικρή διαφορά στη Formula 1 να παίζει σημαντικότατο ρόλο, άλλο τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα.
Πάντα θα υπάρχουν βαρετά γκραν πρι, πάντα θα υπάρχουν ανταγωνιστικά και πάλι καλά να λέμε που φέτος, καμία από τις τρεις ομάδες δεν έχει ξεφύγει… παρασσάγγας.
ΥΓ.: Σε μια προσπάθεια να ευνοηθεί το προσπέρασμα στο Red Bull Ring, η FIA ενέκρινε τη χρήση και τρίτης ζώνης DRS. Η πρώτη ήταν στην 3η-4η στροφή, η δεύτερη στη 10η (τελευταία)-1η, ενώ η τρίτη τώρα είναι από την πρώτη έως την τρίτη.