Λίγες ημέρες έχουν απομείνει για το γκραν πρι του Καναδά. Μια πίστα που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Μονακό και που ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα έχει λιγότερες ελπίδες για νίκη, έστω και αν δεν αντιμετωπίσει πρόβλημα με κάποιο εξάρτημα του μονοθεσίου του. Και αυτό διότι θα δεχτεί αρκετές ποινές και όχι επειδή η […]
Λίγες ημέρες έχουν απομείνει για το γκραν πρι του Καναδά. Μια πίστα που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Μονακό και που ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα έχει λιγότερες ελπίδες για νίκη, έστω και αν δεν αντιμετωπίσει πρόβλημα με κάποιο εξάρτημα του μονοθεσίου του. Και αυτό διότι θα δεχτεί αρκετές ποινές και όχι επειδή η Red Bull δεν είναι ανταγωνιστική. Κάθε άλλο.
Με αφορμή την προτροπή ενός αναγνώστη, το «10.gr» εξηγεί γιατί η νίκη του Αυστραλού στο Πριγκιπάτο αποτέλεσε «θαύμα», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της Red Bull, αφού χρειάστηκε η τύχη, αλλά και η ικανότητα του οδηγού της ομάδας.
Από νωρίς λοιπόν η MGU-K του Ρικιάρντο εμφάνισε πρόβλημα. Η Motor Generator Unit-Kinetic, όπως είναι το πλήρες όνομά της, ανακτά την κινητική ενέργεια που χάνεται από τη θερμότητα της πέδησης. Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία και μετά μεταφέρεται ξανά στην MGU-K, που με τη σειρά της την προσφέρει στον κινητήρα για να τον ενισχύσει με 160 ίππους.
Από τη στιγμή λοιπόν που η MGU-K δεν λειτουργούσε, υπήρχε κίνδυνος να υπερθερμανθούν τα πίσω φρένα και να πιάσουν φωτιά. Ως εκ τούτου, είπαν στον Ρικιάρντο να μεταφέρει την αναλογία προς τον εμπρός άξονα, άρα τα φρένα εκεί εφάρμοζαν 7% περισσότερη δύναμη σε σχέση με τα πίσω, 57-43 να το γράψουμε κάπως πιο κατανοητά.
Μειώθηκε λοιπόν η θερμότητα πίσω, αλλά αυξήθηκε μπροστά, καθώς οι οδηγοί, υπό κανονικές συνθήκες, μεταφέρουν την αναλογία στον εμπρός με τον πίσω άξονα στο 51-49, 52-48 το πολύ. Το ρίσκο με το… άλμα στο άγνωστο έπιασε και σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά της πίστας, αλλά και τη διαχείριση, την πάρα πολύ καλή διαχείριση του Αυστραλού, ήρθε η νίκη.
Αν αυτό το πρόβλημα, πάντως, συνέβαινε σε οποιαδήποτε άλλη πίστα, ο Ρικιάρντο δεν θα είχε τύχη και θα είχε χάσει τον αγώνα. Απλά, οι ιδιαιτερότητες του Μονακό, τον βοήθησαν να φτάσει στο καλό αποτέλεσμα.
Πάντως, η επικράτησή του στο Πριγκιπάτο δεν ήταν… αναίμακτη, καθώς επειδή η MGU-K κάηκε, θα χρειαστεί να αλλαχτούν μερικά εξαρτήματα και αυτό θα έχει επίπτωση, αφού θα δεχτεί ποινές ενόψει Καναδά και αυτός είναι ο λόγος που οι ελπίδες του για νίκη εκεί, μειώνονται αισθητά.