Το πρώτο μοντέλο της Porsche που θα κάνει την μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση δίνει μια ακόμα ευκαιρία αποκωδικοποίησης ορισμένων στοιχείων του απο τα πεδία δοκιμών.
H νέα ηλεκτρική Macan έχει δώσει πάμπολλες ευκαιρίες παρατήρησής της από τα πεδία δοκιμών ενώ η Porsche έχει δημοσιεύσει και ένα -ομολογουμένως αφαιρετικό- σκίτσο, προλογίζοντας την άφιξη της νέας γενιάς του δεύτερου δημοφιλέστερου μοντέλου της μετά την Cayenne η οποία αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της έως το τέλος της χρονιάς.
Διαβάστε επίσης: Το δεύτερο «στοίχημα» του Μαρτίνεθ: Η διαχείριση του «γεμάτου» ρόστερ και μια 6αδα αγώνων που δημιουργεί δεδομένα…
Μέχρι τότε η Macan EV συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης αποκαλύπτοντας ολοένα και περισσότερες λεπτομέρειες της σχεδίασής της. Σε αυτές μπορεί να διακρίνει κανείς φωτιστικά σώματα που θυμίζουν την Taycan και την αυτονόητη απουσία παραδοσιακής γρίλιας. Το μόνο «άνοιγμα» παρεπιδημεί στον προφυλακτήρα και φιλοξενεί όλα τα συστήματα επιτήρησης (κάμερα, radar και lidar) που τροφοδοτούν με δεδομένα την σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Ο νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας συμπληρώνεται από ένα καθ΄όλα διακριτό spoiler.
Σε προφίλ, η σιλουέτα της Macan EV δείχνει πολύ δυναμικότερη σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της, προσιδιάζοντας σε coupe SUV και δίνοντας την εντύπωση ενός ακόμα πιο αθλητικού παραστήματος. Στην απόληξη της οροφής είναι εύκολα διακριτό ένα spoiler ενισχύοντας την δυναμική του περιπετειώδους μοντέλου που αναμένεται να είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως coupe SUV.
To καμουφλάζ εξακολουθεί να καλύπτει μέρη του πίσω τμήματος με τις εξατμίσεις να αποτελούν προφανώς μια απόπειρα παραπλάνησης, ωστόσο είναι σαφές ότι η Macan EV διαθέτει μια οριζόντια λωρίδα LED αντίστοιχη της Taycan.
Σε ό,τι αφορά τα πιο ουσιώδη, η Porsche έχει ήδη εκφράσει την πρόθεσή της να καταστήσει την νέα Macan EV το δυναμικότερο ηλεκτρικό της κατηγορίας του και σημαντικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια θα διαδραματίσει η νέα αρχιτεκτονική PPE με την Macan EV να είναι από τις πρώτα μοντέλα του ομίλου VW που θα αξιοποιήσει την συγκεκριμένη πλατφόρμα η οποία θα συνοδεύεται από κύκλωμα φόρτισης 800 Volt.
Φυσικά από την εξίσωση της Macan EV δεν θα λείψει το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM) το οποίο ελέγχει ηλεκτρονικά τα αμορτισέρ δύο βαλβίδων, επιτρέποντας ένα μεγάλο φάσμα ρυθμίσεων αλλά και διαφοροποίησης σε σχέση με ό,τι έχει παρουσιάσει η Porsche μέχρι σήμερα. Η ανάρτηση αναμένεται να υιοθετεί διάταξη με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ αναμενόμενα θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αερανάρτησης.
Όπως και στην περίπτωση της Taycan, αναλόγως και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης η Macan EV θα μπορεί να απεμπλέξει από τη διαδικασία το ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα, έχοντας ωστόσο τη δυνατότητα να μεταδίδει ροπή από το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ και στο συγκεκριμένο άξονα χάρη στο σοφιστικέ σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο θα διαθέτει. Το παρών θα δίνει και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο με τη σειρά του, στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και κατά πέντε μοίρες, παρέχοντας περισσότερη ευελιξία στους αστικούς ελιγμούς αλλά και δυναμική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Σε επίπεδο μπαταρίας η Macan αναμένεται να αξιοποιήσει πρισματικές συστοιχίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 100 kWh, ενώ συνδυαστικά κα με το κύκλωμα των 800 Volt θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα επαναφόρτισής της έως το 80% σε χρόνο περίπου 25 λεπτών. Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό SUV θα διαθέτει και ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης το οποίο εφόσον συνδεθεί σε μικρότερης ισχύος φορτιστή, όπως ακριβώς ισχύει και με την αντίστοιχη τεχνολογία στα κινητά τηλέφωνα, οι συστοιχίες κατά την φόρτιση χωρίζονται σε δύο νοητά τμήματα διευκολύνοντας τη διαδικασία φόρτισης.
Φωτογραφίες: Automedia