Έχει περάσει αρκετός καιρός από το ατύχημα που είχε ο μηχανικός της Ferrari στο πιτ στοπ που έκανε ο Κίμι Ραϊκόνεν στο γκραν πρι του Μπαχρέιν. Ο Φινλανδός μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, αλλά το ατύχημα ήταν γραφτό να συμβεί. Ο Ραϊκόνεν έφυγε, ο πίσω δεξιός τροχός δεν αλλάχτηκε ποτέ και ο Φραντσέσκο Τσιγκαρίνι […]
Έχει περάσει αρκετός καιρός από το ατύχημα που είχε ο μηχανικός της Ferrari στο πιτ στοπ που έκανε ο Κίμι Ραϊκόνεν στο γκραν πρι του Μπαχρέιν. Ο Φινλανδός μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, αλλά το ατύχημα ήταν γραφτό να συμβεί. Ο Ραϊκόνεν έφυγε, ο πίσω δεξιός τροχός δεν αλλάχτηκε ποτέ και ο Φραντσέσκο Τσιγκαρίνι έσπασε το πόδι του. Ευτυχώς ο άνθρωπος είναι καλά στην υγεία του, εγχειρίστηκε και αναρρώνει στην πατρίδα του την Ιταλία.
Πάμε, όμως, να δούμε τι ακριβώς έγινε στο πιτ στοπ της Ferrari; Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το ατύχημα, αλλά προσωπικά ήθελα να δω τι ακριβώς έγινε στο πιτ στοπ. Τους γρύλους, τη θέση του άτυχου μηχανικού και κάποια άλλα πράγματα, σε συνδυασμό με το τι θα γινόταν γνωστό από τον διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε. Για αυτό και η… αργοπορία του θέματος.
Ο Ραϊκόνεν λοιπόν μπαίνει στα πιτ. Όλα λειτουργούν φαινομενικά καλά, αλλά όταν έχει γίνει η αλλαγή των τριών τροχών, δεν έχει γίνει τίποτα στον πίσω δεξί. Εκείνη τη στιγμή ή για να ακριβολογούμε, λίγο πιο πριν, έχουν απομακρυνθεί οι δύο γρύλοι, ανάβει το πράσινο φως και ο Ραϊκόνεν φεύγει.
Δυστυχώς, ο μηχανικός, βρίσκεται εμπρός του πίσω τροχού και συμβαίνει το ατύχημα. Παρακολούθησα πολλά βίντεο με πιτ στοπ, όχι μόνο φετινά, αλλά και παλαιότερων χρόνων και αρκετοί μηχανικοί δεν πρόσεχαν το που ακριβώς έπρεπε να κάθονται, ώστε να αποφευχθεί ένα παρόμοιο ατύχημα. Ίσως θα πρέπει να εξεταστεί η θέση του καθενός από εδώ και πέρα σε αλλαγή ελαστικών, για να μην υπάρξουν ξανά τέτοια φαινόμενα.
Και τώρα υπάρχουν οι αισθητήρες που δίνουν το… πράσινο φως στο φανάρι, ώστε να δώσει με τη σειρά του το ΟΚ στον εκάστοτε οδηγό να αποχωρήσει από τα πιτ. Παλαιότερα, το αυτοκίνητο αποχωρούσε από τα πιτ, αφού οι μηχανικοί ύψωναν το χέρι τους και ο lollipop-man απομακρυνόταν από μπροστά, σηκώνοντας την πινακίδα.
Στο πιτ στοπ της Ferrari, όμως, στο Μπαχρέιν (και εδώ και μερικά χρόνια βέβαια), έχουν αλλάξει αυτά. Οι γρύλοι κατεβαίνουν και το πράσινο φως δίνει το… πράσινο φως στον οδηγό να φύγει. Αν αυτό το πιτ στοπ γινόταν σε άλλες εποχές, ίσως να μην είχαμε το ατύχημα, καθώς οι μηχανικοί του πίσω δεξιού τροχού, δεν θα είχαν ανεβάσει ποτέ τα χέρια τους…
Γιατί, όμως, συνέβη αυτό το ατύχημα; Διότι, όπως είπε ο Αριβαμπένε, έγινε ένα μπέρδεμα με τους αισθητήρες. Κάθε αεροπίστολο συνδέεται με μια ειδική μονάδα, που εντοπίζει αν είναι σε επαφή με τον τροχό ή όχι. Προφανώς, ο τροχός κόλλησε και βάζοντας/βγάζοντάς το στο μπουλόνι ο μηχανικός που το χρησιμοποιούσε και έχοντας γίνει αλλαγή όλοι οι υπόλοιποι τροχοί, εκεί εντόπισε ο αισθητήρας πως η δουλειά τελείωσε (που στην πραγματικότητα δεν είχε γίνει τίποτα) και να γιατί ξεκίνησε ο Ραϊκόνεν.
Ο Αριβαμπένε διαβεβαίωσε τους πάντες πως δεν θα επαναληφθεί κάτι τέτοιο και ίσως πλέον να δούμε να κάθονται σε κάποια πιο ασφαλή θέση οι μηχανικοί, όταν πλέον γίνεται πιτ στοπ.
Λέμε για ανθρώπινα λάθη πολλές φορές, αλλά το λάθος έγινε σε μεγαλύτερο ποσοστό τούτη τη φορά, από τον αισθητήρα. Που σαφώς και δεν κατάλαβε αν είχε μπει ή όχι ο τροχός, αλλά «διάβασε» την επαφή του αεροπίστολου με το μπουλόνι.
Και όλα αυτά σε δέκατα του δευτερολέπτου…