Τόσο στις δοκιμές της Βαρκελώνης, όσο και όταν παίρνει μπρος ο κινητήρας της Ferrari, εμφανίζεται ένα περίεργο φαινόμενο. Δεν είναι άλλο από τον καπνό που πετάγεται από το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Αυτό είχε εγείρει αρκετά ερωτήματα… Αν δηλαδή υπάρχει πρόβλημα στο μοτέρ, αν οι Ιταλοί δεν κάνουν κάτι σωστό και άλλα πολλά. Πρόσφατα, μάλιστα, […]
Τόσο στις δοκιμές της Βαρκελώνης, όσο και όταν παίρνει μπρος ο κινητήρας της Ferrari, εμφανίζεται ένα περίεργο φαινόμενο. Δεν είναι άλλο από τον καπνό που πετάγεται από το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Αυτό είχε εγείρει αρκετά ερωτήματα… Αν δηλαδή υπάρχει πρόβλημα στο μοτέρ, αν οι Ιταλοί δεν κάνουν κάτι σωστό και άλλα πολλά.
Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε και λόγος από τον Τσάρλι Γουίτινγκ, τον άνθρωπο που διευθύνει τα γκραν πρι, επισημαίνοντας στη Ferrari, πως κάτι θα πρέπει να γίνει με αυτό, καθώς υπάρχουν και κάποιες αντιδράσεις από τις ομάδες. Ο Γουίτινγκ έλαβε τη διαβεβαίωση πως ο καπνός θα εξαφανιστεί και πως δεν συντρέχει απολύτως κανένας λόγος ανησυχίας.
Τι συνέβαινε, όμως και η Ferrari κάπνιζε; Το μονοθέσιο λοιπόν, έχει νέο διαχύτη, με ένα επιπλέον «δάχτυλο» να το αποκαλέσουμε έτσι, ώστε να τραβάει περισσότερο αέρα και να βοηθά το αυτοκίνητο να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη. Που αυτό σημαίνει καλύτερη πρόσφυση. Ο καπνός που βγαίνει από πίσω, είναι από το σύστημα που απάγει τις αναθυμιάσεις που τυχόν θα υπάρχουν στον στροφαλοφόρο, έχοντας αυτές περάσει τα ελατήρια των πιστονιών. Αυτός ο καπνός λοιπόν βγαίνει από το πίσω μέρος του μονοθεσίου και πιο συγκεκριμένα, κάτω από το φωτάκι. Ακριβώς από κάτω.
Ωστόσο, ο καπνός που εμφανίζεται όταν το μονοθέσιο παίρνει μπρος, προέρχεται από την εξάτμιση. Εκείνη τη στιγμή, λίγο λάδι περνάει από τα τοιχώματα του turbo και ο καπνός σταματάει, όταν το αυτό διαστέλλεται, λόγω της θερμότητας.
Να γιατί λοιπόν καπνίζει η Ferrari, αλλά συντόμως αυτό θα αλλάξει, καθώς, όπως γράφτηκε παραπάνω, ο Γουίτινγκ έλαβε διαβεβαιώσεις πως η ιταλική ομάδα θα το σταματήσει αυτό. Πριν γίνει γνωστό γιατί ακριβώς εμφανιζόταν αυτό το φαινόμενο στη Ferrari, πολλοί έκαναν λόγο πως κάτι δεν πάει καλά.
Όμως, όλα πήγαιναν περίφημα και αν θέλουμε να… παίξουμε και με τις λέξεις, να γιατί η Ferrari γινόταν… καπνός!