Τι είδαμε στις δοκιμές της Βαρκελώνης

Τι είδαμε στις δοκιμές της Βαρκελώνης

Η Mercedes είναι επί σειρά ετών – από το 2014 και μετά – η καλύτερη ομάδα στο γκριντ, βάση τροπαίων, βάθρων, ταχύτερων γύρων, νικών κα. Η γερμανική εταιρεία, έχει καταφέρει σε αυτή τη νέα εποχή του σπορ, να βάλει τη δική της σφραγίδα στη Formula 1 και μπορεί στις δοκιμές της Βαρκελώνης που ολοκληρώθηκαν, να […]

Η Mercedes είναι επί σειρά ετών – από το 2014 και μετά – η καλύτερη ομάδα στο γκριντ, βάση τροπαίων, βάθρων, ταχύτερων γύρων, νικών κα. Η γερμανική εταιρεία, έχει καταφέρει σε αυτή τη νέα εποχή του σπορ, να βάλει τη δική της σφραγίδα στη Formula 1 και μπορεί στις δοκιμές της Βαρκελώνης που ολοκληρώθηκαν, να μην έκανε κάτι το σπουδαίο σχετικά με επιδόσεις, αλλά το να λένε ακόμα και οι αντίπαλοί της πως κρύβει έναν άσο στο μανίκι, κάτι παραπάνω θα ξέρουν.

Διότι στη Formula 1 δεν υπάρχει μπλόφα ή ψυχολογικός πόλεμος μέσω δηλώσεων. Όλοι λένε την αλήθεια (αν είναι πχ. πιο αργοί ή πιο γρήγοροι), αν και φέτος, μόνο η Mercedes δεν ασχολήθηκε με το να κάνει την ταχύτερη επίδοση. Ασχολήθηκε με άλλα πράγματα, όπως με την αξιοπιστία και την ιδιαιτέρως αγαπημένη της μέση γόμα στις φετινές δοκιμές, κάτι που κάνει πολλούς να είναι καχύποπτοι με το τι θα συμβεί στην Αυστραλία, στις 25 Μαρτίου.

Όλοι λένε λοιπόν πως η Mercedes διατηρεί τα σκήπτρα του φαβορί, πως Ferrari και Red Bull έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά και δη η δεύτερη, τα πάντα, όμως, θα φανούν στην πίστα και στις συνθήκες πραγματικού αγώνα και όχι σε ένα τεστ, όπου πχ. κάποιος οδηγός έχει το δικαίωμα στο λάθος, καθώς δεν κοστίζει.

Πάμε να δούμε παρακάτω αναλυτικά τι έκανε κάθε ομάδα στις δεύτερες δοκιμές στη Βαρκελώνη

Mercedes

Έβδομη ομάδα βάση χρόνων και όγδοος συνολικά ο Λιούις Χάμιλτον. Κι όμως, αυτή η ομάδα είναι το φαβορί για νίκη στην Αυστραλία, όπως λένε οι ειδικοί. Προσέξτε λοιπόν τι έκανε η Mercedes… Ήταν η μόνη ομάδα που «έσπασε» το φράγμα των 1.000 γύρων, σταματώντας στους 1.040. Κυρίως χρησιμοποίησε τη μέση γόμα. Όχι την πιο γρήγορη, αλλά ούτε και την πιο αργή. Το θέμα είναι, όμως, πως δεν είναι η πιο γρήγορη. Όλοι αυτοί οι γύροι ήταν γρήγοροι, σταθεροί και με μεγάλη συνέπεια. Και δεν υπήρξαν σοβαρά ζητήματα. Και κάτι άλλο. Η Mercedes δεν χρειάστηκε να κάνει κανέναν γύρο με χαμηλό φορτίο καυσίμου. Άρα η W09 ήταν πιο βαριά… Συν τοις άλλοις, στη Βαρκελώνη δεν πήρε μαζί της την εξαιρετικά μαλακή γόμα (την πιο γρήγορη και κατά 0,7δλ γρηγορότερη από την αμέσως επόμενη) και συνεπώς δεν τη δοκίμασε ποτέ.

Ferrari

Αν έκανε βήματα μπροστά ή βήματα πίσω, θα το δούμε στην Αυστραλία. Αν θα την περάσει η Red Bull ή όχι, κι αυτό θα το δούμε στην Αυστραλία. Ο χρόνος του Σεμπάστιαν Φέτελ, το 1:17.182 ήταν ο καλύτερος που έγινε, αλλά στη Ferrari ήλπιζαν στο 1:16.000. Την τελευταία ημέρα, ο Γερμανός ανέφερε πως θα χρειαστεί να βρεθεί περισσότερη ισορροπία στο αυτοκίνητο.

Red Bull

Πριν πάρει τα πρωτεία στους χρόνους η Ferrari, η Red Bull ήταν εκείνη η οποία είχε πρωτεύσει. Σε σχέση με το τι έγινε 12 μήνες πριν στην ίδια πίστα, οι «ταύροι» τα έχουν πάει αρκετά καλά και όχι μόνο λέγεται πως ανταγωνίζονται τη Ferrari, αλλά θέλουν να δουν και τον βαθμό διαφοράς από τη Mercedes. Πόσο έχει μειωθεί η απόσταση δηλαδή. Μετά το πρώτο τεστ, η ομάδα πήρε τα δεδομένα, τα ανέλυσε και εμφανίστηκε καλύτερη στο δεύτερο.

McLaren

Με τον Φερνάντο Αλόνσο στο τιμόνι, με τη Renault στην πλάτη του και με τα προβλήματα αξιοπιστίας (σ.σ. που είχε πέρυσι με τη Honda) να έχουν εξαφανιστεί σε ένα ποσοστό της τάξεως του 90-95%, η McLaren Renault από φέτος, είναι ικανή για πολλά. Όχι για όλα. Υπήρξαν μερικές ανησυχίες από κάποια προβλήματα αξιοπιστίας, αυτά βελτιώθηκαν και πλέον η ομάδα ετοιμάζεται για την Αυστραλία με επιπλέον 810 χιλιόμετρα δοκιμών συγκριτικά με την περασμένη χρονιά. Η McLaren θα είναι φέτος, η καλύτερη από το δεύτερο επίπεδο, ομάδα του πρωταθλήματος και όπως γράφτηκε και παραπάνω, με τον Αλόνσο είναι ικανή για πολλά.

Renault

Σαφώς και δεν πηγαίνει για πρωτάθλημα, αλλά θα προσπαθήσει να κερδίσει τη McLaren στη μάχη για την τέταρτη θέση στο γκριντ. Καλή ομάδα, με έναν υπέροχο οδηγό (σ.σ. Νίκο Χούλκενμπεργκ) να κάνει ό,τι μπορεί για να τη βοηθήσει. Υπήρξαν κάποια μικροπροβλήματα με το κιβώτιο, αλλά σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο ήταν καλό και αξιόπιστο, με στόχο, σε κάθε έναν αγώνα, να μειώνεται η διαφορά από τους πρώτους τρεις.

Haas

Μαζί με τη McLaren και τη Renault, έκανε την πιο μεγάλη πρόοδο στις δοκιμές. Όπως και η Mercedes, έτσι και η Haas, δεν πήρε μαζί της την εξαιρετικά μαλακή γόμα και μπόρεσε να τοποθετηθεί σε ένα καλό σημείο βάση των χρόνων. Οι ανταγωνιστές της δυσκολεύτηκαν να διατηρήσουν έναν σταθερό ρυθμό, πιάνοντας τη σωστή θερμοκρασία των ελαστικών, αλλά η Haas τα κατάφερε θαυμάσια. Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε σε ποια θέση θα τερματίσει στην Αυστραλία.

Force India

«Βαριά»… Έτσι χαρακτηρίστηκε η VJM12 και όντως, τα πράγματα δεν πήγαν και τόσο καλά για τους… Ινδούς. Ο καλύτερος χρόνος τους ήταν περίπου δύο δευτερόλεπτα κάτω από τον πρώτο και μετά το αρχικό τεστ, ο Σέρχιο Πέρες είχε πει πως «ευτυχώς δεν θα έχουμε αυτό το αυτοκίνητο στην Αυστραλία». Καμία επίδοση δεν ήταν καλύτερη από την όγδοη και μπορεί η ομάδα να έκανε τα περισσότερα χιλιόμετρα μετά τους τρεις πρώτους στο δεύτερο τεστ, αλλά χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά ακόμα…

Toro Rosso

Επιτέλους λύτρωση για τη Honda, που με το που αποχώρησε από τη McLaren, κατάφερε να δώσει στην Toro Rosso αξιόπιστο μοτέρ. Αποτέλεσε – αναμφισβήτητα – την έκπληξη του 4ήμερου στη Βαρκελώνη (ή του 8ήμερου αν θέλετε) και πέραν ενός προβλήματος, όλα τα άλλα πήγαν καλά. Η Honda χρησιμοποίησε τρεις κινητήρες σε αυτές τις οκτώ ημέρες των δύο τεστ (όσους επιτρέπονται για όλο το 2018 και τους 21 αγώνες) και από ό,τι δείχνουν τα πράγματα, επιτέλους, τα προβλήματα αξιοπιστίας δείχνουν να πηγαίνουν στο καλό.

Williams

Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Η Williams είχε πάντα στην τελευταία θέση των χρόνων έναν οδηγό της (6-9 Μαρτίου). Αυτό δεν είναι και τόσο καλό. Ο Σεργκέι Σιρότκιν είναι rookie, ο Λανς Στρολ λιγάκι πιο έμπειρος, αλλά κι αυτός δεν αισθανόταν άνετα στο κάπως περίεργο στον τρόπο συμπεριφοράς του, μονοθέσιο. Δύστροπο, να το χαρακτηρίσουμε πιο σωστά. Για να συνδυαστεί με ένα καλό αποτέλεσμα ο αγώνας στην Αυστραλία, στη Williams θα πρέπει να δουν πιο βαθιά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν και φυσικά να τα λύσουν.

Sauber

Δεν μπορεί να πει κανείς πως μάγεψε με την απόδοσή της, αλλά είναι σε καλύτερη θέση από ό,τι ήταν πριν από έναν χρόνο. Καλοί, σε γενικές γραμμές οι χρόνοι των οδηγών της, έγιναν κάποια βήματα μπροστά και αυτά θα φανούν όσο προχωρά η σεζόν. Μην ξεχνάμε πως η ομάδα έχει τη στήριξη της Alfa Romeo, κινητήρα της Ferrari και καλό σε γενικές γραμμές αυτοκίνητο.

Αναλυτικά οι καλύτεροι χρόνοι

ΟΔΗΓΟΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΓΟΜΑ
Φέτελ Ferrari 1m17.182s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Ραϊκόνεν Ferrari 1m17.221s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Αλόνσο McLaren 1m17.784s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Ρικιάρντο Red Bull 1m18.047s (Ημ. 2), HYPERSOFT
Σάινθ Renault 1m18.092s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Μάγκνουσεν Haas 1m18.360s (Ημ. 3), SUPERSOFT
Γκασλί Toro Rosso 1m18.363s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Χάμιλτον Mercedes 1m18.400s (Ημ. 2), ULTRASOFT
Γκροσζάν Haas 1m18.412s (Ημ. 4), ULTRASOFT
Μπότας Mercedes 1m18.560s (Ημ. 2), ULTRASOFT
Χούλκενμπεργκ Renault 1m18.675s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Βαντόρν McLaren 1m18.855s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Χάρτλεϊ Toro Rosso 1m18.949s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Οκόν Force India 1m18.967s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Λεκλέρκ Sauber 1m19.118s (Ημ. 4), HYPERSOFT
Σιρότκιν Williams 1m19.189s (Ημ. 4), SOFT
Έρικσον Sauber 1m19.244s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Κούμπιτσα Williams 1m19.629s (Ημ. 3), SUPERSOFT
Πέρες Force India 1m19.634s (Ημ. 3), HYPERSOFT
Φερστάπεν Red Bull 1m19.842s (Ημ. 3), SOFT
Στρολ Williams 1m19.954s (Ημ. 4), SOFT

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ