Η Mercedes έδειξε ότι είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό αυτή τη στιγμή, αλλά ασφαλέστερα συμπεράσματα θα βγουν μετά τις δεύτερες δοκιμές (6-9 Μαρτίου).
Στην πίστα της Βαρκελώνης στην Ισπανία έγιναν από τις 26 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου οι πρώτες χειμερινές δοκιμές της φετινής χρονιάς στη Formula 1. Φαβορί, σαφώς και υπήρξε, αλλά επειδή ήταν η πρώτη δοκιμή, καλό θα ήταν να κρατήσουμε μικρό καλάθι. Αλλά το γεγονός πως η Mercedes είναι λίγο πιο μπροστά από την άμεση αντίπαλό της για το πρωτάθλημα, Ferrari, είναι υπαρκτό και δεδομένο.
Τι έγινε λοιπόν σε αυτές τις πρώτες ημέρες των δοκιμών στη Βαρκελώνη; Μια Mercedes να δείχνει τη δυναμική της, μια Ferrari να έχει κάνει βήματα προόδου, αλλά να παραμένει άγνωστο ακόμα αν θα είναι σε θέση να κλείσει τη διαφορά, μια McLaren, που με τη Renault στην «πλάτη» της, είναι πιο ανεβασμένη σε σχέση με πέρυσι και μια Toro Rosso Honda, που ξαφνικά (σ.σ. η Honda), ξέχασε ό,τι πρόβλημα αξιοπιστίας την απασχολούσε πέρυσι και ήταν η ομάδα με τους περισσότερους γύρους (324). Αυτά θα βλέπει ο Φερνάντο Αλόνσο και θα αναρωτιέται αν η λήξη της συνεργασίας με τους Ιάπωνες ήταν σωστή.
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σταθούμε σε ένα γεγονός το οποίο δεν ευνόησε τις ομάδες. Και ήταν ο καιρός, που δεν τους έκανε το χατίρι. Ακόμα και χιόνι υπήρχε γύρω γύρω από την πίστα, καθώς καθαρίστηκε για να υποδεχτεί τα οχήματα, κάτι που δυσχέραινε τις προσπάθειες όλων των οδηγών. Και κάπως έτσι να εξηγείται ο καλύτερος χρόνος όλου του τεστ, που έγινε από τον Λιούις Χάμιλτον με 1:19.333 με τη μέση γόμα. Αυτή η γόμα ήταν η κατάλληλη για αυτές τις συνθήκες. Η πιο γρήγορη να το θέσουμε έτσι.
Απλά, να σημειωθεί πως αυτή ήταν πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με τους άλλους οδηγούς, που είχαν τις γρηγορότερες γόμες στη διάθεσή τους (κρατήστε μία πισινή, πάντως, λόγω των κρύων συνθηκών που συνάντησαν οι αποστολές).
Σε γενικές γραμμές οι ομάδες δεν αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και δη η Honda, καθώς αυτή την ομάδα… υποπτεύονταν όλοι και πως τα πιο ασφαλή και «πραγματικά» συμπεράσματα θα βγουν μετά το τέλος του δεύτερου τεστ, στην ίδια πίστα, με καλύτερο καιρό, εκεί όπου τα ελαστικά θα έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση στην πιο ζεστή, ασφαλώς, άσφαλτο.
Αναλυτικά οι καλύτεροι χρόνοι του πρώτου τεστ
Λιούις Χάμιλτον (Mercedes), 1:19.333-μέση γόμα, 4η ημέρα
Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari), 1:19.673-μαλακή γόμα, 2η ημέρα
Στόφελ Βαντόρν (McLaren), 1:19.854-υπερμαλακή γόμα, 4η ημέρα
Βαλτέρι Μπότας (Mercedes), 1:19.976-μέση γόμα, 2η ημέρα
Ντάνιελ Ρικιάρντο (Red Bull), 1:20.179-μέση γόμα, 1η ημέρα