Ο Σέρχιο Πέρες αποχώρησε από το 2ο μονοθέσιο της Red Bull, πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν, με τον Λίαμ Λόουσον να αναλαμβάνει έναν ρόλο που μπορεί να καθορίσει την καριέρα του.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε το τέταρτο σερί πρωτάθλημα της καριέρας του και μπήκε σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ (όπως είθισται να λέγεται) πιλότων με 4+ τίτλους. Έστω κι αν πιέστηκε λίγο περισσότερο από ό,τι πέρυσι, ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull έφτασε στο στόχο του. Ωστόσο αυτή τη φορά η ομάδα του δεν πέτυχε το ίδιο, όπως και τις δύο προηγούμενες φορές, καθώς ο Σέρχιο Πέρες δεν μπόρεσε να ακολουθήσει.
Ο Μεξικανός μάλιστα αποχαιρέτησε μετά από 4 χρόνια την αυστριακή ομάδα, δίνοντας το… μπάκετ του στον Νεοζηλανδό Λίαμ Λόουσον.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται μεγάλη αλλαγή στα τηλεοπτικά της Euroleague
«Όντας ομόσταβλος με τον Max στη Red Bull, ως νεαρός οδηγός, δεν θα ήθελα να είμαι σε αυτά τα παπούτσια, για να είμαι ειλικρινής. Δεν πρέπει να υποτιμήσεις το επίπεδο πρόκλησης που υπάρχει σε αυτή τη θέση» τόνισε λίγο πριν φύγει ο Πέρες.
Δεν κάθεται κανείς μαζί του…
Ο Λόουσον θα είναι ο 5ος(!) πιλότος που θα σταθεί στην ίδια ομάδα με τον Φερστάπεν στη Red Bull, μετά τον Ντάνιελ Ρικιάρντο (2016-18), τον Πιέρ Γκασλί (2019), τον Άλεξ Άλμπον (2019-20) και τον Πέρες (2021-24).
Για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης: Ο Μίχαελ Σουμάχερ στη Ferrari είχε τους Έντι Ιρβάιν, Ρούμπεν Μπαρικέλο, Φελίπε Μάσα, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον τους Φερνάντο Αλόνσο, Χέικι Κοβαλάινεν, Τζένσον Μπάτον στη McLaren και τους Νίκο Ρόζμπεργκ, Βάλτερι Μπότας, Τζορτζ Ράσελ στη Mercedes αλλά φυσικά με 17 χρόνια στην πλάτη του. Πιλότοι που επίσης δεν είχαν πολύ «ευχάριστο» χαρακτήρα στους άλλους.
Η Red Bull γνωρίζει πόσο δύσκολη θέση είναι η συγκεκριμένη γι’ αυτό και έκανε μπόλικη υπομονή με τον Πέρες τις τελευταίες δύο σεζόν. Φέτος η κατάσταση πήγε στο «μη παρέκει» καθώς η φόρμα του ακολουθούσε φθίνουσα πορεία και η ομάδα από εκεί που είχε τα πρωτεία κατέληξε 3η πίσω και από τη Ferrari.
Δύσκολο μονοθέσιο, δύσκολος χαρακτήρας, δύσκολη ομάδα
Στο θέμα μας όμως. Όπως είπε ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, «Ο Μαξ είναι ο πιο δύσκολος συμπαίκτης στον κόσμο για να έχεις».
Εδώ και 8 χρόνια η Red Bull έχει υποστηρίξει υπέρμετρα τον Φερστάπεν και τελικά δικαιώθηκε, βάσει αποτελεσμάτων. Κατάφερε να προσελκύσει όλο το ενδιαφέρον της ομάδας πάνω του και να χτίζεται το μονοθέσιο γύρω του. Παράλληλα άφησε τους ομόσταβλούς του να έχουν υποστηρικτικό ρόλο και να μάχονται να κρατήσουν τον τίτλο «Νο2 πιλότος στη Red Bull».
Εκθρόνισε τον Ρικιάρντο, ο οποίος με τις επιδόσεις του έδειξε την πόρτα της εξόδου στον Φέτελ. (Τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή). Για τέτοια επιτυχία μιλάμε. Όταν ήρθε ο Φερστάπεν όμως αντιλήφθηκε ότι δεν έχει κανένα μέλλον και πήγε στη Renault.
Γκασλί και Άλμπον δεν κατάφεραν ποτέ να τον κοιτάξουν στα μάτια, και ο Πέρες ήταν μια σταθερά. Κάτι που φάνηκε και στο φινάλε του 2021, όταν και επιβράδυνε τον Χάμιλτον.
Ένα ζήτημα έχει να κάνει με τον χαρακτήρα του Φερστάπεν. Δεν έχει γενικά προσωπικές σχέσεις με τους ομόστβλούς του, μόνο σε επίπεδο δουλειάς και για το καλό της ομάδας.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η ίδια η Red Bull. Δεν συμπεριφέρεται το ίδιο στους 2ους οδηγούς. Δεν απέφυγε να πάρει σκληρές αποφάσεις στις δύο ομάδες της. Από τον υποβιβασμό του Κβίατ, μέχρι την απόφαση να αποβάλει τον Ρικιάρντο από την RB ώστε ο Λόουσον να ανελκυθεί. Αυτό αποδεικνύει ότι δεν είναι μια συναισθηματική ομάδα. Η πίεση που βάζει ο Χόρνερ και οι υπόλοιποι είναι τεράστια και είναι η κριτική σε κάθε λάθος αμείλικτη.
Η αποτυχία, αν δεν είσαι έτοιμος να το αντιμετωπίσεις όλο αυτό, ήταν σχεδόν βέβαιη. Τα λάθη διαδέχονταν το ένα μετά το άλλο και η απογοήτευση σίγουρη.
Ο Λόουσον αν έχει λίγη τύχη, μπορεί να γευτεί επιτυχίες στη Red Bull, σε κατασκευαστικό επίπεδο πάντα. Όμως αν προσπαθήσει να σκαρφαλώσει στην κορυφή, θα καταλάβει πως εκεί ο αέρας είναι αραιός και θα πέσει απότομα.
Πηγή: in.gr