Ο Νικόλαος Τομπάζης μίλησε για τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς στη Formula 1 το 2026 (pics)

Ο Νικόλαος Τομπάζης μίλησε για τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς στη Formula 1 το 2026 (pics)

Ο Τομπάζης, διευθυντής των μονοθεσίων της FIA, έδωσε εξηγήσεις για τις αλλαγές των κανονισμών το 2026

Οι κανονισμοί του 2026 προβλέπουν την αλλαγή των κινητήρων, στις οποίες πλέον η ισχύς θα παράγεται κατά το ήμισυ από την ηλεκτρική ενέργεια των βαρέως τροποποιημένων υβριδικών μονάδων ισχύος, καθώς και ότι οι θερμικοί V6 Turbo θα καίνε 100% βιοκαύσιμα. Αυτή η κίνηση προσέλκυσε στη Formula 1 νέους κατασκευαστές -Audi, Ford- και έπεισε τη Honda να παραμείνει.

Η FIA θα εισάγει και μια σειρά αλλαγών στο σχεδιασμό και την αεροδυναμική των μονοθεσίων, για τους προαναφερθέντες σκοπούς της βελτίωσης του θεάματος. Και για τις αλλαγές αυτές μίλησε, για πρώτη φορά με λεπτομέρειες, ο Έλληνας διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης.

Διαβάστε επίσης: Σαχτάρ Ντονέτσκ και Κοπεγχάγη: Οι.. «δήμιοι» της Ελλάδας για την αναρρίχησή της στην βαθμολογία της UEFA (pics,vid)

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Νικόλαου Τομπάζη:

Για το βάρος και τις διαστάσεις: «Στοχεύουμε να πετύχουμε σημαντικά χαμηλότερο όριο βάρους, να το μειώσουμε κατά 40 έως 50 κιλά το 2026. Ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να το πετύχουμε σχετίζεται με το concept που ονομάζουμε ‘ευκίνητο μονοθέσιο’, διότι βασικά αισθανόμαστε ότι τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα έγιναν λίγο πιο μεγάλα και πιο βαριά.

Η μειωμένη άντωση σημαίνει ότι πολλά από τα εξαρτήματα που δέχονται [αεροδυναμικές] φορτίσεις, όπως η ανάρτηση, θα μικρύνουν και αυτό θα επιτρέψει στις ομάδες κατά συνέπεια να μειώσουν και το βάρος. Δοκιμαστικά στοχεύουμε και σε τροχούς με ζάντες 16 ιντσών, με μικρότερη διάμετρο του τροχού και μικρότερο πλάτος τόσο των εμπρός όσο και των πίσω ελαστικών. Όλα αυτά πιστεύουμε ότι θα πιέσουν προς τη σημαντική μείωση του βάρους»

Για τις αεροδυναμικές αλλαγές: «Το 2023 παρατηρήσαμε ότι χειροτέρεψαν λίγο οι προδιαγραφές σχετικά με τον στενό συναγωνισμό. Τα μονοθέσια άρχισαν να χάνουν λίγο την ικανότητά τους να ακολουθούν το ένα το άλλο από κοντά, και πιστεύουμε ότι καταλαβαίνουμε τους λόγους, καθώς και το τι πρέπει να κάνουμε. Πιστεύουμε ότι με τους νέους κανονισμούς θα πετύχουμε μια πολύ πιο στιβαρή λύση για τις στενές μάχες στην πίστα».

Η ταχύτητα των μονοθεσίων δεν είναι, στην ουσία, παράγοντας τεράστιας σημασίας. Θα είναι πολύ παρεμφερής με τη σημερινή. Πιστεύω ότι θα είμαστε περίπου 1-2 δευτερόλεπτα κοντά, ή κάτι τέτοιο. Αλλά ακόμα κι αν ήταν 5 δευτερόλεπτα πιο αργά αυτό δεν θα μας άγχωνε και τόσο πολύ. Κάποιος γνώστης θα μπορεί να παρατηρήσει τις αλλαγές των μονοθεσίων του 2026 με τα σημερινά, αλλά θα μοιάζουν με κανονικά μονοθέσια F1. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό».

Για την αντίσταση στον αέρα, τα κινούμενα αεροδυναμικά μέρη και το DRS: «Αναμφίβολα θα υπάρξει αλλαγή των δεδομένων για την πτέρυγα στις ευθείες, ώστε να επιτευχθεί η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Επίσης αναμφίβολα δεν θα υπάρξει κάποια τεχνητή]επιβράδυνση του μπροστινού αυτοκινήτου. Κάτι τέτοιο απλώς δεν θα δούλευε.

Θα έχουμε κάτι αντίστοιχο με το σημερινό DRS, το οποίο σε γενικές γραμμές θα επιτρέπει στο μονοθέσιο που ακολουθεί, σε μια συγκεκριμένη απόσταση, να βρεθεί δυνητικά σε θέση να επιτεθεί. Τι μορφή θα πάρει αυτός ο μηχανισμός: θα είναι μια πρόσθετη αλλαγή ενός αεροδυναμικού στοιχείου στην ευθεία, ή μια πρόσθετη αλλαγή του αεροδυναμικού στοιχείου στη στροφή, ή θα καθορίζεται από την ενέργεια του κινητήρα; Ποιο από τα τρία; Εξακολουθούμε να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές προσομοιώσεις για να φτάσουμε στη βέλτιστη λύση.

Αυτό που δεν θέλουμε να έχουμε είναι μονοθέσια που να περνούν το ένα το άλλο στην ευθεία. Θέλουμε αυτοκίνητα που να φτάνουν μαζί στο σημείο φρεναρίσματος και εκεί να εμπλέκονται σε μια μάχη όπου οι οδηγοί θα αξιοποιούν τις δεξιότητές τους.

Δεν θέλουμε να το κάνουμε πολύ εύκολο, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούμε να πούμε ‘εντάξει, δεν το χρειαζόμαστε το DRS πια. Δεν μπορούμε να ρισκάρουμε να φτάσουμε σε μια περίσταση όπου οι προσπεράσεις θα είναι και πάλι αδύνατες, ή κάτι τέτοιο. Οπότε, θέλουμε να το έχουμε στην τσέπη και να το χρησιμοποιούμε μετριοπαθώς, αλλά όχι υπερβολικά. Οι προσπεράσεις, επίσης, πρέπει να είναι μάχες. Δεν θέλουμε τους οδηγούς να περνούν απλά από δίπλα».

Για τους κινητήρες του 2026 και την ηλεκτρική ισχύ: «Έγιναν ορισμένα λίγο πρόωρα σχόλια, διότι δεν είχαμε ολοκληρώσει την εργασία μας ακόμα. Ποτέ δεν πιστεύαμε σε καταστροφικά σενάρια, διότι γνωρίζαμε ότι υπήρχαν λύσεις. Πιστεύουμε πως ο συνδυασμός της μειωμένης άντωσης των αυτοκινήτων με τον τρόπο που μπορεί να ανακτηθεί ή να διατεθεί η ενέργεια, επιτυγχάνει ένα προφίλ ταχύτητας αυτών των μονοθεσίων [του 2026] που είναι πολύ παρεμφερές με των τωρινών.

Οπότε, τα αυτοκίνητα δεν θα φτάνουν στην τελική τους ταχύτητα στο μέσον της ευθείας και μετά θα αποδυναμώνονται ή κάτι τέτοιο. Δεν θα συμβαίνει έτσι. Υπάρχουν ορισμένες τροποποιήσεις στην ενεργειακή πτυχή των κινητήρων που είναι η ικανή να πετύχει τα σωστά χαρακτηριστικά».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ