Super Bowl: Η αλματώδης αύξηση του κόστος της διαφήμισης

Super Bowl: Η αλματώδης αύξηση του κόστος της διαφήμισης

Το ετήσιο Super Bowl έχει μετατραπεί σε μία βιομηχανία παραγωγής κέρδους, με το κόστος μίας διαφήμισης 30 δευτερολέπτων να άγγιξε το 2025 τα 8 εκατομμύρια δολάρια!

Το αμερικανικό ποδόσφαιρο είχε την τιμητική του τα ξημερώματα της Δευτέρας με τη διεξαγωγή του Super Bowl του 2025, στον οποίο οι Philadelphia Eagles επικράτησαν 40-22 των Kansas City Chiefs, του Έλληνα Τζωρτζ Καρλαύτη. Το σπουδαιότερο γεγονός στον αμερικάνικο ομαδικό αθλητισμό μέχρι πρότινος δεν ήταν διαδεδομένο στη χώρα μας, όμως εσχάτως το παρακολουθούν όλο και περισσότεροι, παρά τη δύσκολη για το ελληνικό κοινό ώρα διεξαγωγής του.

Το Super Bowl είναι το παιχνίδι με την υψηλότερη τηλεθέαση στις ΗΠΑ και το δεύτερο παγκοσμίως, αφού μόνο ο τελικός του Champions League το υποσκελίζει σε νούμερα. Μάλιστα, η φετινή αναμέτρηση κατέγραψε ρεκόρ τηλεθεατών, με πιο πολλούς από το 123.000 εκατομμύρια να συντονίζονται στις οθόνες τους σε παναμερικάνικο επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Με πόσες νίκες Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός «κλειδώνουν» το πλεονέκτημα έδρας – Πόσες χρειάζονται για την πρωτιά (pic, vid)

Ασφαλώς, οι διοργανωτές του αγώνα εκμεταλλεύονται αυτή την τεράστια δυναμική που έχει αναπτύξει πλέον το Super Bowl. Τα διαφημιστικά έσοδα έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, διάσημοι καλλιτέχνες εμφανίζονται στο περιθώριο της εκδήλωσης και τα εισιτήρια κοστίζουν από 5.000$ μέχρι και 150.000$ στις σουίτες και στις VIP θέσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μία διαφήμιση 30 δευτερολέπτων κοστίζει πια σχεδόν 8 εκατομμύρια δολάρια! Όταν 60 χρόνια πριν, στο αντίστοιχο παιχνίδι του 1965, το κόστος ήταν 37.500$! Μέσα σε έξι δεκαετίες, η αξία του τηλεοπτικού χρόνου του μισού λεπτού, υπερδιακοσαπλασιάστηκε!

Η αύξηση του κόστους οφείλεται στην ταυτόχρονη αλματώδη αύξηση των τηλεθεατών. Τον τελικό του 1965 παρακολούθησαν 24.430.000 τηλεθεατές, εκατό εκατομμύρια λιγότεροι από τον φετινό…

Δείτε τον παρακάτω πίνακα που αποτυπώνει την ταυτόχρονη άνοδο του αριθμού των τηλεθεατών και του κόστους μιας διαφήμισης 30 δευτερολέπτων, που φέτος έφτασε στο απόγειο της!

ΧΡΟΝΙΑΜΕΣΟΣ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 30 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΩΝ
196537.500$24.430.000
197072.500$46.040.000
1975110.000$57.710.000
1980275.000$68.290.000
1985550.000$92.570.000
1990800.000$79.510.000
19951.085.000$94.080.000
20002.200.000$84.335.000
20052.500.000$90.745.000
20103.100.000$111.010.000
20152.400.000$86.072.000
20205.600.000$99.9000.000
20247.000.000$115.100.000
20258.000.000$123.000.000

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ