Κι όσο οι ομάδες θα προετοιμάζονται για να ξαναμπούν στο γήπεδο, ας προετοιμαστούν και στην Σούπερ Λίγκα επινοώντας τρόπους να αναβαθμίσουν ένα προϊόν που -όπως δείχνουν τα πράγματα- και του χρόνου θα προσφέρεται μόνο τηλεοπτικά...
Το ποδόσφαιρο ως (αποκλειστικά) τηλεοπτικό προϊόν θεάματος…Για να το σκεφτούμε: Μπορεί να δοθεί μια θεατρική παράσταση σε άδειο θέατρο και να την παρακολουθούμε μόνο από την τηλεόραση; Μπορεί να γίνει μια συναυλία χωρίς κοινό και να την παρακολουθούμε από την τηλεόραση;
Οχι είναι η προφανής απάντηση. Να γίνει ένας ποδοσφαιρικός αγώνας με άδειες εξέδρες και να τον παρακολουθούμε από την τηλεόραση; Ναι, είναι η απάντηση. Εχει γίνει πολλές φορές και θα γίνει από εδώ και πέρα, πολύ περισσότερες. Χωρίς δεύτερη κουβέντα αυτό δεν είναι το καλύτερο.
Αφαιρεί από την μαγεία του θεάματος στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο κόσμος στις εξέδρες και η μαγική ατμόσφαιρα που πολλές φορές δημιουργεί. Θα απουσιάζει και ο ηλεκτρισμός που μεταφέρει μια πυρακτωμένη εξέδρα στους παίκτες μέσα στο γήπεδο. Αν μιλάμε για κανονικό παιχνίδι σε κανονικά πρωταθ΄ληματα. Διότι αυτή η μαγεία, όπως και να το κάνουμε, απυσιάζει από το Λαμία -Παναιτωλικός παρά την παρουσία χιλίων, άντε χιλίων πεντακοσίων φίλων του ποδοσφαίρου. Αυτό που θέλω να πως είναι ότι το ποδόσφαιρο ως θέαμα και κατά συνέπεια ως ψυχαγωγία είναι το πρωτο που θα επανέλθει στην ζωή μας.
Τα άλλα ψυχαγωγικά θεάματα στα οποία αναφέρθηκα θα καθυστερήσουν. Δυστυχώς, θα καθυστερήσουν πάρα πολύ. Το ποδόσφαιρο, κουτσουρεμένο και κολοβό, ετοιμάζεται να επανέλθει. Στην Γερμανία σε περίπου δυο εβδομάδες από τώρα. Σε περίπου ένα μήνα σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα, κάποια στιγμή μέσα στον Ιούνιο. Ολα τούτα βέβαια, με την προϋποόθεση να μην υπάρξει κάποια εντυπωσιακή μεταστροφή των επιδημιολογικών φαινομένων που θα επιβάλλει να κλειστούμε και πάλι (ερμητικά) στα σπίτια μας.
Δεν είμαι σίγουρος ότι στην Σούπερ Λίγκα έχουν κατανοήσει ότι το προϊόν που μας προσφέρουν είναι το πρωτο που θα επανέλθει. Που θα είναι διαθέσιμο προς κατανάλωση. Αμφιβάλλω αν έχουν κατανοήσει ότι υπάρχει κάτι πιο σοβαρό που διακυβέβευται, πέρα από την ολοκλήρωση μιας διοργάνωσης για να ξεπαγώσουν τα κονδύλια από την συνδρομητική και την δημόσια τηλεόραση. Η μπαλίτσα θα είναι το μόνο ζωντανό θέμα που θα φτάνει μέχρι το σαλόνι της οικογένειας. Ολα τα άλλα θα παραμείνου για καιρό εκτός κατανάλωσης.
Στο χέρι τους είναι να μας το προσφέρουν όσο το δυνατό πιο ελκυστικό, απαλλαγμένο από τις γνωστές παθογένειές του που το ταλαιπώρησαν τόσο πολύ και φέτος. Θα κάνουν λάθος στην Σούπερ Λίγκα αν σκεφτούν πως πρόκειται για μια παρένθεση που πρέπει να την κλείσουν τσάτρα-πάτρα αφού τα πλέι-οφ δεν θα κρίνουν και πολλά πράγματα.
Επειδή γήπεδα με κόσμο στις εξέδρες θα αργήσουμε να ξαναδούμε, καλό θα ήταν να σκεφτούν τρόπους να κάνουν ελκυστικό το προϊόν που θα φτάνει στους τηλεοπτικούς δέκτες. Κι όσο οι ομάδες θα προετοιμάζονται για να ξαναμπούν στο γήπεδο, ας προετοιμαστούν και στην Σούπερ Λίγκα επινοώντας τρόπους να αναβαθμίσουν ένα προϊόν που -όπως δείχνουν τα πράγματα- και του χρόνου θα προσφέρεται μόνο τηλεοπτικά…