Το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του γηπέδου, που μπορεί να φτάσει ακόμα και μετά το καλοκαίρι του 2021
Είναι ξεκάθαρο πως από την ημέρα του Restart της, το μεγάλο πρότζεκτ που υπήρχε ενόψει για την ΑΕΚ ήταν η κατασκευή του γηπέδου της. Η επιστροφή στη Νέα Φιλαδέλφεια. Μια επιστροφή που έχει δρομολογηθεί, αφού παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που έχουν παρουσιαστεί, η κατασκευή της «Αγια-Σοφιάς» προχωρά.
Οι πληροφορίες που υπήρχαν μέχρι τώρα ήθελαν το νέο γήπεδο της Ένωσης να ολοκληρώνεται σε περίπου ένα χρόνο από τώρα. Δηλαδή, ήταν πιθανό η ΑΕΚ να έχει τη δυνατότητα να μπει στο νέο της γήπεδο ακόμα και πριν το τέλος της σεζόν 2020-2021. Κάτι που ωστόσο δεν θα συμβεί, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το ρεπορτάζ μας.
Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή, θέλει να υπάρχουν ακόμα μέχρι και 18 μήνες εργασιών, προτού η ΑΕΚ μπορέσει να μπει στη νέα της έδρα! Δηλαδή, να εισέλθει στο νέο γήπεδο μετά και το καλοκαίρι του 2021. Με την σεζόν 2021-2022 να έχει ήδη ξεκινήσει…
Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται εν πολλοίς (όχι όμως και αποκλειστικά) στα γρανάζια της γραφειοκρατίας που συνεχίζουν να εγκλωβίζουν την ΑΕΚ για μεγάλα διαστήματα. Θέματα που έχουν να κάνουν με τις εργασίες εκτός του γηπέδου, όπως εκείνες της υπογειοποίησης, την διαμόρφωση των οδικών δικτύων, αλλά και τα έργα για τον εσωτερικό «στολισμό» της «Αγια-Σοφιάς».
Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε πως σημαντικό ρόλο στις σχετικές καθυστερήσεις έχει παίξει και το πολύπλευρο χρηματοδοτικό πλάνο του γηπέδου. Μιας και οι πόροι του έρχονται τόσο από ιδιωτικά κεφάλαια, όσο και από κεφάλαια του δημοσίου. Με τα τελευταία να έχουν αποδειχθεί χρονοβόρα ως προς την διαδικασία εκταμίευσής τους.
Εγκρίθηκαν από δύο Δήμους οι αλλαγές στο οδικό δίκτυο, αναμονή για την Περιφέρεια
Το πρότζεκτ της υπογειοποίησης θεωρείται κομβικό για την λειτουργικότητα του νέου γηπέδου της ΑΕΚ. Μιλάμε για ένα έργο που συνδέεται άμεσα με το γήπεδο της Ένωσης και που η έναρξή του έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως η ΑΕΚ περιμένει αυτή τη στιγμή την έγκριση της Περιφέρειας αναφορικά με τις αλλαγές στο νέο οδικό δίκτυο. Μετά τον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας, ψήφισε το σχετικό πλάνο και εκείνος της Νέας Ιωνίας. Πλέον, μένει η τελική έγκριση από την Περιφέρεια, που εκτιμάται ότι θα έρθει εντός των επόμενων 20 ημερών!
Με λίγα λόγια, μέχρι το τέλος Μαρτίου στην ΑΕΚ ευελπιστούν πως θα έχουν ξεπεράσει αυτό το ζήτημα και πλέον όλα θα είναι έτοιμα για την έναρξη των εργασιών. Έργα που θα φτάσουν έως και τους 14 μήνες, με την εκκίνησή τους να γίνεται στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τον Ιούνιο.
Το τελευταίο έχει τη σημασία του στο να τοποθετείται το πλάνο παράδοσης της «Αγια-Σοφιάς» τουλάχιστον 18 μήνες από σήμερα. Μιας και πολλά έργα εντός του γηπέδου, θα πρέπει να συμβαδίζουν με τα αντίστοιχα που θα γίνονται στους δρόμους πέριξ του οικοπέδου. Δηλαδή στις οδούς Πατριάρχου Κωνσταντίνου και Φωκών.
Το «στόλισμα» στο εσωτερικό
Μέσα στο καλοκαίρι θα μπουν σε εφαρμογή και οι εργασίες που σχετίζονται με το εσωτερικό «στόλισμα» του γηπέδου. Την ουσιαστική διαμόρφωση δηλαδή του εσωτερικού χώρου της «Αγια-Σοφιάς». Ήδη από μεριάς ΑΕΚ προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή των σουιτών, την επικάλυψη, όπως για και το Μουσείο της Προσφυγιάς, που θα στεγάζεται στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Να σημειωθεί πως τις εργασίες στο εσωτερικό του γηπέδου έχει αναλάβει η εταιρία ΤΟΜΗ. Μια θυγατρική της εταιρίας ΑΚΤΩΡ. Ο εν λόγω «εργολάβος» θα αναλάβει να φέρει εις πέρας αυτό το πρότζεκτ, που θα μπει σε εφαρμογή μέσα στο καλοκαίρι που έρχεται.