Μια καρέκλα... σκηνοθέτη υπάρχει αυτήν την στιγμή στου Ρέντη και στην πλάτη γράφει: Μπίμπαρς Νάτχο.
Σκηνοθέτης. Όχι μάεστρος. Ο Μπίμπαρς Νάτχο είναι ο σκηνοθέτης του Ολυμπιακού. Το πρόσωπο που αποφασίζει και κατευθύνει τη δημιουργία των επιμέρους σκηνών ενός οπτικοακουστικού έργου. Οριοθετεί το περιβάλλον, αποφασίζει τη χρονική διάρκεια της σκηνής και καθοδηγεί τους ηθοποιούς έτσι ώστε η σκηνή τελικά να παρουσιάζει στον θεατή αυτό που οραματίζεται ο ίδιος. Το επεισόδιο στο Κλεάνθης Βικελίδης είχε ωραία πλοκή, μα κάτι έλλειπε από την εξέλιξη και το κοινό δεν θα έμενε απόλυτα ευχαριστημένο από το έργο. Ο σκηνοθέτης, λοιπόν, άλλαξε τα πλάνα.
Η μακρινή του πάσα, ο τρόπος που βρίσκει τον Κούτρη, έτσι ώστε να καταφέρει εκείνος με τη σειρά του να την στείλει «συστημένη» στο πόδι του Χασάν. Μια ωραία ερυθρόλευκη τριγωνομετρία και ο σκηνοθέτης καθόταν λίγο πιο μπροστά από τον χώρο του κέντρου, εκεί από που ξεκίνησε το πλάνο, και παρατηρούσε τη δημιουργία του. Μια εξέλιξη βγαλμένη από τα μυαλά των πιο ταλαντούχων του είδους.
Δεν χρειάζεται να «καταπίνεις» χιλιόμετρα. Δεν είναι πάντοτε απαραίτητο αυτό. Ειδικά όταν μπορείς να οραματίζεσαι την σκηνή. Ο Μπίμπαρς Νάτχο είναι ένας… Ντέιβιντ Φίντσερ του ποδοσφαίρου. Είναι ο σκηνοθέτης του φετινού Ολυμπιακού και ο σεναριογράφος του έχει εμπιστευτεί την εξέλιξη του έργου επτά φορές μέχρι στιγμής. Ο Ισραηλινός έχει χρησιμοποιηθεί επτά φορές στο πρωτάθλημα (με Λεβαδειακό, ΠΑΣ Γιάννινα, Αστέρα Τρίπολης, Πανιώνιο, ΟΦΗ, Απόλλων Σμύρνης και Άρη) και 12 συνολικά (στο ντεμπούτο του βέβαια αγωνίστηκε μόνο τρία λεπτά).
Σε πέντε εξ’ αυτών μπήκε στον αγωνιστικό χώρο όταν οι αναμετρήσεις ήταν ισόπαλες. Με του Αρκάδες στο Φάληρο, τους Κυανέρυθρους στη Νέα Σμύρνη, με τους Λεβαδειακό και Απόλλωνα στο Γ. Καραϊσκάκης, με τον Άρη στο Βικελίδης. Ενώ στην ευρωπαϊκή μάχη με αντίπαλο την Ντουντελάνζ, ο Ολυμπιακός βρισκόταν μπροστά στο σκορ με το «εύθραυστο» 1-0. Και στα έξι, λοιπόν, η πλοκή άλλαξε και το αποτέλεσμα δικαίωσε πλήρως τον σεναριογράφο και κατ’ επέκταση τον θεατή.
Κάποιες φορές εξάλλου, τόσο χρειάζεται για να αλλάξει η ιστορία. Σε αυτό το ανατρεπτικά ποιοτικό μισάωρο, ο Νάτχο γίνεται ο τέλειος σκηνοθέτης. Οι Ερυθρόλευκοι με τον πολύπειρο χαφ να μπαίνει στον αγωνιστικό χώρο ως αλλαγή, έχουν νικήσει τον Αστέρα και μάλιστα με δικό του τέρμα στην εκπνοή (2-1). Έχουν περάσει από τη Νέα Σμύρνη, επικρατώντας του Πανιωνίου (1-0). Έχουν ξεπεράσει το εμπόδιο του Λεβαδειακού στο Κύπελλο (1-0), έχουν κάμψει την αντίσταση του Απόλλωνα (1-0) με τον Ισραηλινό να κρύβει την μπάλα με τον Φορτούνη και τον Φετφατζίδη να χάνει τεράστια ευκαιρία να ανοίξει το σκορ, έχουν περάσει και από το Κλεάνθης Βικελίδης (1-0) με τη συμβολή του να είναι τεράστια, δημιουργώντας κατ’ ουσίαν το γκολ του Χασάν.
https://www.youtube.com/watch?v=VIbwa3I1bqg
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σκηνοθετεί χωρίς να έχει έναν μόνο πρωταγωνιστή. Με τον Αστέρα, σαν άλλος… Κουέντιν Ταραντίνο, ανέλαβε ο ίδιος ρόλο σκηνοθέτη και ήρωα. Με τον Πανιώνιο, λυτρωτής ήταν ο Αχμέντ Χασάν, στο ματς Κυπέλλου με τον Λεβαδειακό ο Δημήτρης Μάνος, κόντρα στη Ντουντελάνζ το 2-0 έγινε από τον Κώστα Φορτούνη, με τον Απόλλωνα «ήρωας» ήταν ο Μάνος, ενώ την Κυριακή (04/11) με αντίπαλο τον Άρη, «δράστης» ήταν ο Χασάν.
https://www.youtube.com/watch?v=YkgtthXl5R0&t=105s
Ο πολύπειρος διεθνής μέσος, εντάχθηκε στο ρόστερ στην εκπνοή της μεταγραφικής περιόδου, κι ως εκ τούτου έχει μέχρι στιγμής μόνο δύο παιχνίδια στη βασική ενδεκάδα της ομάδας. Ενώ έχει παραμείνει 90 λεπτά στο γρασίδι μόλις μία φορά. Ο Πέδρος Μαρτίνς του έχει δώσει έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο και ανταποκρίνεται άψογα. Μπορεί μετέπειτα να αλλάξουν τα δεδομένα. Έως τώρα, το πίσω μέρος της καρέκλας του σκηνοθέτη γράφει: Μπίμπαρς Νάτχο και όσες φορές έχει κρατήσει την πλακέτα στα χέρια του, το έργο έχει αποδειχθεί ένα κομψοτέχνημα πλοκής!
https://www.youtube.com/watch?v=df1CHJECJIE
***Ο Σαμ Μέντες ρώτησε κάποτε μερικούς από τους διασημότερους σκηνοθέτες της εποχής μας, πόσες είναι οι πιο πολλές λήψεις που έχουν κάνει. Ο Φίντσερ απάντησε «107», ο Νάτχο στο Βικελίδης χρειάστηκε μία.