Ο προπαγανδισμός που αποτελεί τρόπο ζωής τους, δε μετράει, πατώντας πλήκτρα είναι απλό να παρουσιάσεις τη Σαπφώ Νοταρά ως σύμβολο του σεξ.
Πως θα σας φαινόταν, αν κάποιος έστελνε επιστολή στο to.10.gr -την οποία δημοσιοποιούσε στο καπάκι-, με το εξής περιεχόμενο: «Κύριε Χαραλαμπόπουλε, με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου για το ότι δε με προσλάβατε στο site σας, με ποιο δικαίωμα πήρατε αυτούς τους απίθανους που γράφουν και όχι εμένα; Είμαι εκπληκτικός στη δουλειά μου, τα άρθρα μου θα ανεβάσουν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας. Να σας ενημερώσω με την ευκαιρία, πως σκουπίζω, σφουγγαρίζω, κάνω και καλό καφέ..».
Δεν ξέρω αν έψηνε τον Χαραλαμπόπουλο που είναι άνθρωπος με ευαισθησίες, σίγουρα πάντως θα εξασφάλιζε το Νο1 στο top του Ράδιο Αρβύλα. Αν ο εκδότης του to.10.gr ήθελε να το τραβήξει, θα έστελνε την ακόλουθη απάντηση «άκου μεγάλε, ο χώρος που αναπνέουμε λειτουργεί με κανόνες ελεύθερης αγοράς, αν είσαι τόσο καλός έχει κι αλλού πορτοκαλιές, τράβα σε άλλο site λοιπόν και ανάγκασε μας με τις επιδόσεις του, να τραβάμε τα βυζιά μας που δε σε προτιμήσαμε».
Η εισαγωγή περιγράφει με εύγλωττο τρόπο θαρρώ, την πρωτοβουλία των ομάδων που δεν έχουν τηλεοπτικό συμβόλαιο, να διαμαρτυρηθούν στη NOVA επειδή δεν τους πληρώνει όσα πιστεύουν πως αξίζουν. Το θέμα των οφειλών το ξεπερνώ, διότι έχουν απόλυτο δίκαιο δεν το συζητάμε, όπως δείχνουν τα πράγματα όμως, δεν είναι αυτό που τους καίει περισσότερο.
Ένα κανάλι που από την γέννηση του έχει ως ναυαρχίδα το εγχώριο πρωτάθλημα, είναι δεδομένο πως δε θα ήθελε να χάσει το αποκλειστικό πακέτο των αγώνων. Προφανώς διαπραγματεύτηκε με τις ΠΑΕ, αποφάσισε πως δε θα έχει κέρδος από τη συμφωνία και έληξε κάθε συζήτηση.
Επιστρέφοντας στο αρχικό παράδειγμα λοιπόν, η αυθεντική διάσταση δεν είναι «γιατί δε με πήρες ρε Χαραλαμπόπουλε;» αλλά «γιατί δε μου έδωσες και τα λεφτά που θεωρώ ότι αξίζω..». Ενημερωτικά, θεωρώ πως η κεντρική διαχείριση αποτελούσε αν όχι πανάκεια, σίγουρα ένα καλό μονοπάτι για το Ελληνικό ποδόσφαιρο. Μιλάμε για μια φτωχή και κυρίως αντιπαραγωγική χώρα, όπου οι τοπικές κοινωνίες δε μπορούν να κρατήσουν ομάδες σε υψηλά επίπεδα. Δεν είμαστε Ιταλία και Γερμανία που το Μιλάνο και το Μόναχο δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από την πρωτεύουσα Ρώμη και το Βερολίνο, ούτε Αγγλία, που οι οικονομίες του Μάντσεστερ και του Λίβερπουλ ακμάζουν.
Πιο απλά, από εμπορικής άποψης το Ελληνικό πρωτάθλημα ως πακέτο ισοδυναμεί με το απόλυτο μηδέν, προοπτική κανονικής επένδυσης με αμιγώς επιχειρηματικά κριτήρια δηλαδή, δεν υπάρχει ούτε ως υποψία, οπότε μιλάμε για μια εντελώς αδιέξοδη κατάσταση, που αργά ή γρήγορα θα οδηγηθεί σε ολοκληρωτικό τέλμα. Ακόμα και στις λαοφιλείς ομάδες -με απειροελάχιστες εξαιρέσεις-, οι ιδιοκτήτες ανέκαθεν ήταν κατά βάσει οπαδοί τους, που απλώς έτυχε να έχουν γερό κομπόδεμα. Επένδυσαν για την τρέλα τους και μόνο, ή τέλος πάντων χωρίς την προοπτική άμεσου κέρδους από το ποδόσφαιρο, ή το μπάσκετ…
Αν θέλαμε λοιπόν ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, ή έστω να μειώσουμε όσο στο δυνατόν τις χαώδεις διαφορές, όλος ο προγραμματισμός θα ήταν επικεντρωμένος στην ενίσχυση των μικρών, Δεν είναι τυχαίο πως στο draft του ΝΒΑ, η τελευταία ομάδα έχει την πρώτη επιλογή του καλύτερου παίκτη από το κολεγιακό πρωτάθλημα, που αποτελεί και τη βασική δεξαμενή έμψυχου δυναμικού. Η φιλοσοφία είναι το πώς θα κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα ο ανταγωνισμός και για να συμβεί αυτό θα πρέπει ο αδύναμος να δυναμώσει, ο ήδη δυνατός ίσως να μην το έχει τόσο ανάγκη. Γι αυτό και το προϊόν, πουλάει σε σταθερή βάση…
Η μικρή και φτωχή Ελλάδα δεν έχει ελπίδα να γίνει ούτε ΝΒΑ, ούτε Αγγλία, ούτε Γερμανία, οπότε η κεντρική διαχείριση απλώς συμμάζευε κάπως τα πράγματα, με τους φτωχούς να γλείφουν κάνα κοκκαλάκι, όντας ομοτράπεζοι των πλούσιων.
Καλώς ή κακώς όμως η κατάσταση άλλαξε, ο καθένας πλέον πουλάει μόνο τον εαυτό του, με αποτέλεσμα οι ισχυρές και λαοφιλέστερες ομάδες να εξασφαλίζουν τον αφρό και οι υπόλοιπες να παίζουν το ρόλο της τσόντας, που υπάρχουν για να συμπληρώνουν την κατηγορία. Τραγικό μεν, αποτελεί πραγματικότητα όμως, εθνικό πρωτάθλημα της προκοπής, δε μπορεί να γίνει με τα ψέματα.
Ακόμα κι αυτή η δήθεν πρόταση Βασιλειάδη είναι για γέλια, μεσοβέζικες λύσεις ελεημοσύνης δε μπορούν να προσφέρουν κάτι περισσότερο από ένα καρβέλι ψωμί στον πεινασμένο, που θα τον χορτάσει για σήμερα, αύριο όμως θα πεινάσει πάλι. Δουλειά δε γίνεται ούτε με απειλές ούτε με παρακάλια, η NOVA και κάθε NOVA είναι ιδιωτική επιχείρηση, ουδείς μπορεί να υποχρεώσει έναν ιδιώτη να πληρώσει περισσότερα, απ΄όσο αυτός κοστολογεί το προϊόν, αυτό προβλέπουν οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Ενδεικτικό του παραλογισμού είναι πως το μοναδικό ισχυρό brand των άστεγων ΠΑΕ είναι ο Παναθηναϊκός, χωρίς αυτόν, ούτε το Τηλεφώς δε θα έδειχνε ενδιαφέρον για τους υπόλοιπους, ακόμα κι αν οι ΠΑΕ κερνούσαν σάντουιτς και πορτοκαλάδα στους κάμεραμαν και στους σκηνοθέτες. Ο Αλαφούζος όμως που έχει δικό του τηλεοπτικό σταθμό, γιατί δεν συμμετέχει μέσω Σκάι στο ποδοσφαιρικό τηλεοπτικό παιγνίδι, αφού θεωρεί λοιπόν πως η NOVA τους ρίχνει και όντως αξίζουν τα χρήματα που αξιώνουν; Διότι ως καναλάρχης κρίνει πως δεν θα έχει κέρδος, τόσο απλά.
Ως Παναθηναικός βέβαια είναι λαλίστατος, ως ιδιοκτήτης σταθμού όμως βαδίζει στα χνάρια του συνδρομητικού, το οποίο και κατηγορεί!
ΥΓ, Εκείνο που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη πάντως, είναι το γεγονός πως στους άστεγους συμπεριλαμβάνεται και ο μεγάλος «ο Άρης». Τζάμπα οι εργατοώρες που χάθηκαν για αφιερώματα στο μεγαλείο της ομάδας, στο τεράστιο όνομα που κουβαλά και στα διθυραμβικά άρθρα επειδή σε ένα ματς, μάζεψαν 10χιλ κόσμο. Αναμενόμενο για ομάδα που κάνει την υπέρβαση ανεβαίνοντας κατηγορία, κι ο Παναιτωλικός τόσο κόσμο είχε στη φιέστα ανόδου.
Εκείνο που μετράει όμως δεν είναι ο προπαγανδισμός που αποτελεί τρόπο ζωής τους, πατώντας πλήκτρα είναι απλό να παρουσιάσεις τη Σαπφώ Νοταρά, ως σύμβολο του σεξ. Η πραγματικότητα είναι πάντα διαφορετική από το κατασκευασμένο ψέμα, το μερτικό τους είναι επιπέδου Λεβαδειακού, που δεν είναι και νεοφώτιστος, ενώ πάνε και χρόνια από την τελευταία φορά που βολόδερνε στη Γ. Η πλάκα με αυτούς είναι πως όσα λένε τα πιστεύουν κιόλας και με αυτό το σκεπτικό, πηγαίνουν να διαπραγματευτούν. Κορόιδα για να τους πάρουν στην πλάκα μπορούν να βρουν, καθώς δεν υπάρχει κόστος, κορόιδα για να πάρουν στα σοβαρά και να τους χαρίσουν λεφτά, όχι.
Η αλήθεια άλλωστε έχει αναλλοίωτη εμπορική αξία, σε αντίθεση με τα κατασκευασμένα ψεύδη, εσωτερικής κατανάλωσης. Γι αυτούς υπάρχει μόνο η ΕΤ 3, προσεχώς πάλι από αυτή τη συχνότητα θα παρακολουθούν την ομάδα τους, θέλουν δε θέλουν..