Ολυμπιακός: «Τα πάντα όλα» στη Νέα Φιλαδέλφεια (pics+vid)

Ο Ολυμπιακός για Όσκαρ την κατάλληλη στιγμή και τα αγαλματίδια ενός θριάμβου που άλλαξε τα δεδομένα της φετινής Super League

«Τα πάντα όλα»: Αυτός είναι ο ελληνικός τίτλος της ταινίας που έκλεψε την παράσταση τα ξημερώματα της Δευτέρας στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες και την 95η απονομή των βραβείων Όσκαρ. «Everything Everywhere All at Once» των Νταν Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ. Με επτά αγαλματίδια προεξέχοντας εκείνο που αφορά στην καλύτερη ταινία.

Το αγάπησαν οι κριτικοί, ανταποκρίθηκε και το κοινό σε μια δημιουργία που ισορροπώντας ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα καταπιάνεται με έννοιες φιλοσοφικές σαν τον μηδενισμό και τον παραλογισμό που δίχως… κόκκινο χαλί (άσχετο αλλά χθες ξηλώθηκε και αυτό) στρώνονται με συνέπεια και στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Το παράδειγμα του φετινού Ολυμπιακού είναι ίσως η πιο μεγάλη απόδειξη. Ο τρόπος που απαξιώθηκε η προσπάθεια μιας ομάδας να διατηρηθεί μέσα στον μεγάλο στόχο της (την μάχη για την κατάκτηση του πρωταθλήματος), παρότι όλα της πήγαν στραβά στην αφετηρία και ως τη λήξη του πρώτου γύρου της Super League.

Διαβάστε επίσης: «Τρέλα» στον Ολυμπιακό: Sold out ο τελικός με την Μακάμπι – «Όλοι μαζί, να γράψουμε ιστορία»

Ά ανδρικού ρόλου

Αδιαμφισβήτητα στον Αλέξανδρο Πασχαλάκη. Στον άνθρωπο που κράτησε όρθιο τον Ολυμπιακό στο δύσκολο πρώτο ημίχρονο, αλλά και που ήταν «εγγύηση» στο τελευταίο 25΄λεπτο όταν οι Ερυθρόλευκοι υποχρεώθηκαν με παίκτη λιγότερο να υπερασπιστούν τα κεκτημένα τους. Οι δύο καταπληκτικές επεμβάσεις στις κεφαλιές του Ομπερλίν Πινέδα (33΄, 71΄), η αντίδραση στο τετ α τετ με τον Αραούχο (45΄+1΄), μα πάνω από όλη αυτή η μόνιμη αίσθηση ασφάλειας αναδεικνύουν εκ του ασφαλούς τον 33χρονο πορτιέρο στον MVP της Νέας Φιλαδέλφειας

Β΄ ανδρικού ρόλου

Ένα μήνα πριν στο ίδιο γήπεδο είχε την πιο άτυχη στιγμή της σεζόν: Το αυτογκόλ που έδωσε προβάδισμα δύο γκολ στην ΑΕΚ στον πρώτο ημιτελικό του κυπέλλου. Θα μπορούσε αυτή η μια στιγμή να «κλείσει» μια ώρα αρχύτερα τον κύκλο του Ντιαντιέ Σαμασέκου στη φετινή σεζόν. Ο Αφρικανός μέσος όμως όχι μόνο επέστρεψε για να πάρει τη ρεβάνς, αλλά ήταν συγκλονιστικός στη νύχτα που χρειάστηκε να φορέσει τα παπούτσια του τραυματισμένου Γιαν Εμβιλά. Με αμέτρητα χιλιόμετρα, δεκάδες προσωπικές μονομαχίες, την αναχαίτιση του τρομερού Πινέδα στο δεύτερο ημίχρονο. Εξαιρετικός.

Σκηνοθεσίας

Μίτσελ… δίχως συζήτηση. Όχι για τη νίκη, αλλά γιατί αυτή προήλθε μέσα από μια ολοκληρωμένη ποδοσφαιρική ιδέα. Ο Ολυμπιακός με υπομονή πίσω από τη μπάλα, δίχως ρίσκα build up, έτοιμος αν χρειαστεί να υποφέρει ως ότου να ανεβάσει ψηλά τις γραμμές του αντιπάλου. Και όταν βρήκε χώρο; Άμεσο ποδόσφαιρο που έκοψε την ΑΕΚ στα δύο. Όλα αυτά σε μια νύχτα με τους Ερυθρόλευκους να ακουμπούν την πλάτη στον τοίχο, να έχουν σημαντικές απουσίες (Εμβιλά, Χάμες Ροντρίγκες, Σωκράτης Παπασταθόπουλος), κακή διαιτησία, παίκτη λιγότερο από το 70΄(Πεπ Μπιέλ). Τι άλλο να (του) ζητήσεις.

Σεναρίου

Ο Κώστας Φορτούνης επέστρεψε. Και.. οργιάζει οδηγώντας τον Ολυμπιακό μέσα από στιγμές και εμπνεύσεις του υψηλότερου επιπέδου. Ο τρόπος που ο αρχηγός «χτύπησε» την ΑΕΚ στο transition οργανώνοντας υποδειγματικά τόσο το 0-2, όσο και το 0-3 έγραψαν την ιστορία στη Νέα Φιλαδέλφεια. Το τέλειο 10άρι σε ένα ματς υψηλής έντασης με λίγες επαφές με τη μπάλα. Εκείνος που τελικά σχεδίασε και εκτέλεσε μια ιδανική απόδραση την κατάλληλη στιγμή. Ποιος θυμάται ότι έναν μήνα τώρα οι Ερυθρόλευκοι δεν έχουν στο γήπεδο τον απόλυτο σταρ της Super League, Χάμες Ροντρίγκες;

Μικρού μήκους

Τα χρονομετρημένα επτά δευτερόλεπτα της υποδειγματικής αντεπίθεσης του Ολυμπιακού για το 2-0. Ο τρόπος που ο Κώστας Φορτούνης δίχως να σηκώσει το κεφάλι έχει δει την κίνηση του Σεντρίκ Μπακαμπού στη πλάτη της κιτρινόμαυρης άμυνας, η πάσα-λουκούμι δίχως κοντρόλ και βέβαια η απόλυτη κούρσα του Αφρικανού πρώτου σκόρερ του πρωταθλήματος (13 γκολ). Τα δύο πολύ δύσκολα κοντρόλ με το δεξί πάνω στο σπριντ, η μεταφορά της μπάλας στο αριστερό για την εκτέλεση κάτω από τα πόδια του Γιώργου Αθανασιάδη. Απίθανο…

Κοστούμι

Συνήθως κυκλοφορεί με τη μπέρτα του Superman. Αυτή τη φορά αφιερώθηκε στον… σβέρκος του, ο Αλέξανδρος Πασχαλάκης για να φορέσει τα… χρώματα του πολέμου. Δείγμα της πίστης του για αυτόν τον «τελικό» η έμπνευση του 33χρονου να κουρευτεί σχηματίζοντας το «7» στο κεφάλι του: «τρέλα της στιγμής, ήθελα να δείξω και στους συμπαίκτες μου ότι ο κόσμος είναι μαζί μας» είπε μετά. Και όπως φαίνεται η επιλογή του έκανε μια χαρά την δουλειά της. Και μόνο να σκεφτείς την πνευματική ετοιμότητα όπως αυτή επιβεβαιώθηκε μέσα από την απόδοση του στην αναμέτρηση, φτάνεις με ασφάλεια στο συμπέρασμα. Μήπως να το κρατήσει ως το τέλος της σεζόν;

Παραγωγή-σκηνογραφία

Και μιας η κουβέντα για τον κόσμο. Έπαιξε εκτός έδρας ο Ολυμπιακός, αλλά το κοινό του φρόντισε να είναι εκεί. Και πριν και μετά. Χιλιάδες οπαδοί των Ερυθρόλευκων το απόγευμα της Κυριακής στον Ρέντη πριν η αποστολή αναχωρήσει για τη Νέα Φιλαδέλφεια. Χιλιάδες και μετά για να επιβραβεύσει την προσπάθεια των ποδοσφαιριστών του Μίτσελ. Συνέβαλαν τα μέγιστα στο ψυχολογικό up του συνόλου οι φίλοι των πρωταθλητών. Και καμιά φορά τέτοιες μικρές λεπτομέρειες είναι που παίζουν ρόλο καθοριστικό σε πράγματα σπουδαία…

Μουσική

Οι φωνές του Μίτσελ στα αποδυτήρια έπειτα από το «κακό» πρώτο ημίχρονο της ομάδας του. Ο τρόπος με τον οποίο «ξύπνησε» τους ποδοσφαιριστές του αλλά και που εξήγησε εκ νέου το πλάνο για τη νίκη. Δεν είναι απλό μέσα σε ένα τέταρτο να τα κάνεις και τα δύο μαζί. Ο Ισπανός όμως τα κατάφερε. Ο Μίτσελ που πιστεύει περισσότερο από όλους σε αυτή την μεγάλη απόπειρα ανατροπής για την επιστροφή του Ολυμπιακού στη μάχη του τίτλου. Αυτό άλλωστε φρόντισε να μεταφέρει και χθες μέσα από τα social media: «Yo creo» έγραψε κάτω από μια πανηγυρική φωτογραφία (του). «Πιστεύω»…

Ήχος

Της… σιωπής από 30.000 φίλους της ΑΕΚ στο 0-3 του Σέρζι Κανός. Σοκ και δέος στην κορύφωση ενός κοντσέρτου για πολυβόλα που μέσα σε 17΄ μετέτρεψε το ντέρμπι σε απόλυτο θρίαμβο για τον Ολυμπιακό. Η πρώτη φορά που η ΑΕΚ δέχτηκε τρία γκολ στην έδρα της. Η πρώτη φορά που δεν νίκησε. Η πρώτη φορά που ηττήθηκε και μάλιστα εμφατικά. Όλα μέσα σε δευτερόλεπτα σιωπής από εκείνα που τα καταγράφει η ίδια η ιστορία.

Μοντάζ

Η… μονταζιέρα του Μαουρίτσιο Μαριάνι. Απαράδεκτη η διαιτησία του Ιταλού στο ντέρμπι, αλλά με το προνόμιο κανένα από τα μεγάλη λάθη να μην παίξουν τελικά ρόλο στην «ουσία» του πράγματος. Ο Μαριάνι δεν έδωσε δύο καθαρές αποβολές (Μουκουντί 5΄, Άμραμπατ 64΄) και ένα πέναλτι (του Χατζησαφί στον Μπακαμπού στο (45’+2’). Το ότι όλα τα μεγάλα λάθη του ήταν προς την ίδια κατεύθυνση θα πρέπει προφανώς να εξηγηθούν. Όχι φυσικά από τον ίδιο. Από τον αρχιδιαιτητή Στιβ Μπένετ που συνεχίζει να επιστρατεύει ρέφερι δεύτερης διαλογής από το εξωτερικό.

Φωτογραφία

Και εδώ… Μαριάνι. Και εδώ ο Μίτσελ. Κάπου στο 15΄της αναμέτρησης έξαλλος ο Ισπανός με τον τρόπο που σφύριζε ο Ιταλός διαιτητής έφτασε ως το όριο της γραμμής για να τα πει ένα χεράκι μαζί του. Μάλιστα επιστράτευσε και τα λίγα ιταλικά του για αυτό. «Απαιτώ σεβασμό» του είπε σε τόνο αυστηρό. Ότι απαιτεί από όλους. Για τον ίδιο. Την δύσκολη δουλειά που ανέλαβε στα τέλη Σεπτέμβρη. Αλλά και για την ομάδα του που κάποιοι έσπευσαν να την «τελειώσουν» από την μάχη του πρωταθλήματος πολύ πριν από την ώρα της. Ίσως η πιο δυνατή «εικόνα» του ματς, σε ένταση αυτό το τετ α τετ του 59χρονου με τον Ιταλό διαιτητή.

Διασκευασμένο σενάριο

Άσχετο αλλά και… σχετικό: Σε πολλούς αυτό το 1-3 της Νέας Φιλαδέλφειας θύμισε μια –προ δεκαετίας- ιστορία Champions League από την πρώτη φορά του Μίτσελ στον ερυθρόλευκο πάγκο. Το 3-0 στις Βρυξέλλες κόντρα στην Άντερλεχτ με το χατ τρικ του Κώστα Μήτρογλου. Δεν μοιάζει σε επίπεδο και συντελεστή δυσκολίας. Μοιάζει όμως ο τρόπος. Ένα δύσκολο πρώτο ημίχρονο (είχε «βγάλει» πέναλτι ο Ρομπέρτο του Μίτροβιτς). Ένα σχέδιο υπομονής. Και έπειτα… «τα πάντα όλα». Τότε ο Ολυμπιακός είχε τρία γκολ και έναν εκτός έδρας θρίαμβο σε κομβικής σημασίας ματς σε πέντε τελικές. Προχθές χρειάστηκε… έξι

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από