Άσχημα νέα για τους συνδρομητές των NOVA και Cosmote TV...
NOVA, Cosmote TV: Άσχημα είναι τα νέα για τους συνδρομητές των δύο! Ας ετοιμαστούν για την καλοκαιρινή λυπητερή. Τι θα συμβεί…
Από την 1η Ιουλίου επανήλθε το «τέλος της συνδρομητικής τηλεόρασης», ένας φόρος που είχε ανασταλεί πέρυσι και για έναν χρόνο, αλλά επανήλθε ξανά.
Διαβάστε επίσης: Εστησαν… πάρτι στην Opap Arena οι οπαδοί της ΑΕΚ (vids)
Σε μια στιγμή που τα πάντα έχουν πάρει τον ανήφορο, ενώ για πολλούς οι αθλητικές μεταδόσεις και οι ταινίες αποτελούν τη μοναδική δυνατότητα διασκέδασης.
Η κυβέρνηση περιμένει έσοδα γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.
Επίσημα τα μαντάτα! Άσχημα νέα για όσους έχουν NOVA και Cosmote TV
Ανακοινώθηκαν και επίσημα τα μαντάτα. Τα δύο κανάλια είναι στα… κάγκελα, αλλά δύσκολα θα γλιτώσουν οι συνδρομητές!
Με το ζόρι 10 εκατ. ευρώ θα συγκεντρώσει το ελληνικό Δημόσιο από την επιστροφή του τέλους 10% στη συνδρομητική τηλεόραση, το οποίο “αναστήθηκε” με τον ερχομό του Ιουλίου και καθώς δεν είχε ανανεωθεί η αναστολή του μέτρου.
Ο φόρος είναι μέρος ενός πακέτου επιβαρύνσεων που είχαν αποφασιστεί το 2016 στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου και μπορεί η χώρα να έχει αφήσει πίσω της τα μνημόνια, οι φόροι όμως που είχαν μπει τότε έχουν μείνει και αυτό δεν αφορά μόνο στη συνδρομητική τηλεόραση.
Μετά την πανδημία και την υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι η τηλεόραση ήταν για πολλούς η μόνη διέξοδος και η κυβέρνηση προχώρησε στην αναστολή του φόρου τον Οκτώβριο του 2020, όταν δηλαδή είχαν χαλαρώσει λίγο τα μέτρα και ήμασταν στην περίοδο μεταξύ πρώτου και δεύτερου lockdown.
Η αναστολή είχε αρχικά διάρκεια ενός έτους και μετά παρατάθηκε για έως το τέλος του Ιουνίου που αφήσαμε μόλις χθες πίσω μας.
Το υπουργείο Οικονομικών που έχει την ευθύνη για τα φορολογικά θέματα δεν παρέτεινε την αναστολή για έως το 2013 όπως είχαν ζητήσει οι εκπρόσωποι των τηλεπικοινωνιακών παρόχων οι οποίοι έχουν γίνει πια και τηλεοπτικοί πάροχοι.
Το θέμα είναι τι προσδοκά το υπουργείο με την επιστροφή του φόρου;
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2020, το τέλος έφερνε σε ετήσια βάση 26 εκατ. ευρώ. Αν πούμε λίγο μπακαλίστικα πως έκτοτε η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης ανέβηκε κατά 15-20% μπορούμε να εικάσουμε πως σε 12μηνη βάση το τέλος θα έφερνε στο ταμείο του υπουργείου Οικονομικών γύρω στα 30 εκατ. ευρώ και επειδή είμαστε στα μισά του έτους, στο εξάμηνο θα εισπραχθούν 15 εκατ. ευρώ.
Το ενδιαφέρον είναι πως το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών στον Προϋπολογισμό του 2022 είχε εγγράψει έσοδα 10 εκατ. από την επιστροφή του τέλους.
Δεν είναι σοβαρά λεφτά αν σκεφτείς πως από το τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας φέτος η κυβέρνηση προσδοκά έσοδα 146 εκατ. Προσθέτουμε άλλα 74 εκατ. από τον φόρο στη σταθερή τηλεφωνία, σύνολο 220 εκατ. ευρώ.
Οι Cosmote, Nova – Wind, Vodafone σαφώς και διαμαρτύρονται για την επιστροφή του τέλους και στελέχη τους μιλούν για κατάσταση μιας αγοράς με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αφού οι συνδρομές στις υπηρεσίες streaming δεν έχουν επιβάρυνση.
Γενικότερα θέτουν το θέμα της μη φορολόγησης των μεγάλων εταιρειών ψηφιακών υπηρεσιών αλλά ίσως αυτό να είναι άλλης τάξεως ζήτημα.
Βεβαίως υπάρχει και ένα “εκτός αν”, το οποίο αφορά στην περίπτωση που το υπουργείο Οικονομικών καταθέσει ρύθμιση με την οποία παρατείνεται αναδρομικά η αναστολή του τέλους. Αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να πει από πού θα βρει τα 10 εκατ. ευρώ που -θεωρητικώς- θα του λείπουν.
Πηγή: deasy.gr
Πόλεμος στα «κόκκινα» Cosmote και Nova: Δείτε τι έχει συμβεί
Cosmote Nova: Φουντώνει η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση με τους δύο παλιούς παίκτες να τα δίνουν όλα. Οσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής!
Πιο αναλυτικά, διαβάζουμε στο Insider.gr:
Ραγδαίες εξελίξεις παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στο ήδη ευμετάβλητο τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης της χώρας.
Την ώρα που οι νέοι διεθνείς παίκτες ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στην εν λόγω αγορά, νέες συμμαχίες τείνουν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο και να αλλάξουν τα δεδομένα για τους 1,1 εκατ και πλέον, επίσημα καταγεγραμμένους τηλεθεατές της χώρας.
Το πιο πρόσφατο ματς της συνδρομητικής αρένας, δόθηκε μεταξύ Cosmote TV και Nova με έπαθλο τον Ολυμπιακό, και όπως όλα δείχνουν ο αγώνας έληξε 1-0 υπέρ του ομίλου ΟΤΕ.
Η συνδρομητική υπηρεσία του Ομίλου, φέρεται να πλειοδότησε για την αποκλειστική αναμετάδοση των αγώνων των ερυθρολεύκων, και πλέον οι αγώνες της Super League, μετά από χρόνια όπου προβάλλονταν μέσω της πλατφόρμας της Nova, μεταφέρονται στο γήπεδο της Cosmote.
Το deal, οι υπογραφές για το οποίο έχουν πέσει κι αναμένεται να ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών (αν όχι ωρών), θα μπορούσε να θεωρηθεί ως game changer της συνδρομητικής λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει η Πειραϊκή ομάδα.
Cosmote Nova: Τα συνδρομητικά γήπεδα ελληνικών και διεθνών αγώνων
Μετά και την είσοδο της Cosmote TV στο ελληνικό ποδόσφαιρο πέρυσι το καλοκαίρι αλλά και τις πρόσφατες εξελίξεις, στην τηλεοπτική αρένα της Cosmote TV θα φιλοξενούνται οι αγώνες 8 εκ των 14 ομάδων της Super League, μεταξύ των οποίων και οι αγώνες του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ (σ.σ οι λοιπές ομάδες είναι ΟΦΗ, Βόλος, Ιωνικός, Λαμία και Παναιτωλικός).
Να θυμίσουμε ότι η Cosmote είχε συμφωνήσει να προβάλει αποκλειστικά και τους αγώνες του Απόλλωνα Σμύρνης, ο οποίος υποβιβάστηκε.
Αντίστοιχα η Λαμία αναμένεται να δώσει αγώνες μπαράζ με τη Βέροια για μια θέση στην Super League.
Αν και η Λαμία υποβιβαστεί τότε υπάρχει ενδεχόμενο η COSMOTE TV να συμφωνήσει με μια ακόμη ομάδα, ώστε να συνεχίσει να προβάλλει το 60% του ελληνικού πρωταθλήματος.
Πέρα από το ελληνικό πρωτάθλημα, η Cosmote TV έχει κρατήσει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων των UEFA Champions League, UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League έως το 2024, με την ανανέωση της συμφωνίας να προβλέπει ότι ένα παιχνίδι κάθε Τετάρτη στο Champions League θα μεταδίδεται από τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA.
Παράλληλα απέκτησε τα δικαιώματα του ιταλικού πρωταθλήματος για 3 χρόνια, τα δικαιώματα του Liga Portugal Bwin για το 2022-23 ενώ διατηρεί και τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του NBA.
Cosmote Nova: τι θα κάνει η NOVA
Κι ενώ η Cosmote TV θα παίζει μπάλα στο ελληνικό ποδόσφαιρο, η Nova θα προσπαθήσει να την συναγωνιστεί με το αγγλικό, και τις υπόλοιπες ελληνικές ομάδες.
Να θυμίσουμε ότι η συνδρομητική υπηρεσία της Nova, η οποία από τότε που πέρασε στα χέρια του ομίλου United δεν έχει κάνει γνωστό τον αριθμό των συνδρομητών της, ωστόσο παράγοντες της αγοράς τους υπολογίζουν γύρω στις 350.000, έχει συμφωνήσει να προβάλει τους αγώνες του αγγλικού πρωταθλήματος για τα επόμενα έξι χρόνια, αρχής γενομένης από τον προσεχή Αύγουστο (σ.σ. το Αγγλικό πρωτάθλημα προβάλλει μέχρι και τον Αύγουστο η Cosmote TV).
Από τα υπόλοιπα αθλητικά κανάλια της Nova θα προβάλλονται την επόμενη σεζόν και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου La Liga Santander (Ισπανία), Bundesliga (Γερμανία), Ligue 1 (Γαλλία) και Eredivisie (Ολλανδία) αλλά και οι μεγάλες διοργανώσεις στο μπάσκετ (EuroLeague, EuroCup, FIBA, Lega Serie A).
Η αντιστροφή των ρόλων που προκύπτει από τις προαναφερθείσες αλλαγές θα μπορούσε να δώσει ακόμα μεγαλύτερο προβάδισμα στην τηλεόραση του ΟΤΕ, η οποία αριθμεί σήμερα 637 χιλιάδες συνδρομητές.
Αυτό θα βελτίωνε ακόμα περισσότερα τις επιδόσεις του συγκεκριμένου επιχειρηματικού τμήματος του Ομίλου, το οποίο ήδη το α’ τρίμηνο του έτους αύξησε κατά 10% τους συνδρομητές του.
Σε NOVA και ΕΟΝ περνούν οι συνδρομητές της Wind Vision
Την ίδια στιγμή βέβαια η Nova, προχωρώντας την ενοποίηση με την Wind Vision, εκτιμάται ότι θα αυξήσει την συνδρομητική της βάση κατά 80.000.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με την United, μετά τον καθορισμό της νέας διοικητικής ομάδας, να ανακοινώνει την διάθεση των υπηρεσιών της Nova από τα καταστήματα Wind Vision.
Πλέον οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν τα πρώτα συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών ΕΟΝ ΤV και Wind Fiber, ενώ έχει ξεκινήσει και η μετάβαση των συνδρομητών της Wind Vision στην νέα πλατφόρμα ΕΟΝ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εν μέσω θέρους θα προχωρήσει και η ενοποίηση της σταθερής των δύο εταιρειών ενώ μετά το καλοκαίρι και μέχρι το τέλος του έτους, θα παρθούν και οι αποφάσεις για το νέο όνομα της υπό συγχώνευση εταιρείας, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι Nova.
Πέρα από το έργο του integration βέβαια η νέα εταιρεία έχει ξεκινήσει και το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει εξαγγείλει, ύψους 1 δισ. ευρώ, για τις τηλεπικοινωνιακές της υποδομές, ώστε να καλύψει το χαμένο έδαφος των προηγούμενων χρόνων.
Σε κάθε περίπτωση, πέρα από το αθλητικό περιεχόμενο που έχουν εξασφαλίσει οι δύο μεγάλοι παίκτες, ο αγώνας θα κριθεί και από την εμπορική πολιτική που θα ακολουθηθεί αλλά και από τα συνδυασμένα πακέτα υπηρεσιών στα οποία φαίνεται ότι θα πέσει το βάρος της προσέλκυσης νέων συνδρομητών.
Νέες αφίξεις από το εξωτερικό
Σημαντικό ρόλο βέβαια θα παίξει και ο ανταγωνισμός στην περίπτωση του ψυχαγωγικού περιεχομένου πλέον, ο οποίος ετοιμάζει νέες κινήσεις.
Να θυμίσουμε ότι εν αναμονή του λανσαρίσματος της νέας υπηρεσίας Disney+ στις 14 Ιουνίου, ο τρίτος τηλεπικοινωνιακός παίκτης της χώρας που δραστηριοποιείται στην τηλεόραση (Vodafone), προσδοκά να κλείσει συμφωνία για να ενσωματώσει την υπηρεσία της Disney+ στην Vodafone TV.
Παρότι όπως όλα δείχνουν θα υπάρχει ξεχωριστή συνδρομή για το Disney+, η συμφωνία θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την έναρξη συνδυαστικών πακέτων προσφορών(σ.σ. εκπτωτικά πακέτα αν για παράδειγμα το Disney+ συνδυάζεται με υπηρεσίες σταθερής ή κινητής της Vodafone).
Σε συνομιλίες για αντίστοιχη συμφωνία, βρίσκεται η Vodafone και με την έτερη πλατφόρμα ΗΒΟ Μax, η οποία θα έρθει στην Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί το πότε ακριβώς.
Σημειωτέον ότι το Disney+ έχει ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιεί δοκιμές σε ένα στενό κύκλο συνεργατών και λίγες ημέρες μετά την έναρξή του στην χώρα μας (14 Ιουνίου) θα προβάλλει το ντοκυμαντέρ της Walt Disney, «Rise» για την ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των συνδρομητών.
Κλείσουν δεν κλείσουν βέβαια οι προαναφερθείσες συμφωνίες, η Disney+ αναμένεται να κονταροχτυπηθεί κατά κύριο λόγo με τους συνδρομητές του Netflix. Ένας αγώνας που στην διεθνή αρένα φαίνεται να γυρνά, το τελευταίο διάστημα, υπέρ της Disney.
Όλοι οι παραπάνω δε, θα έρθουν αντιμέτωποι και με τις πειρατικές συνδέσεις, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται πως κινείται μεταξύ 300- 400 χιλιάδων.
Ο αριθμός κάνει αίσθηση αν σκεφτεί κανείς ότι στη χώρα μας εκτιμάται ότι υπάρχουν 1,6 κωδικοί συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αν συμπεριλάβει κανείς και τις διεθνείς πλατφόρμες (Netflix, AppleTV+, Amazon Prime).
Πηγή: Newsme.gr