Στο συνέδριο του «TransferRoom» στη Μαδρίτη, δίνουν το παρών από σήμερα Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ. To10.gr γράφει για τη σημασία της παρουσίας τους.
Ο Ολυμπιακός εδώ και χρόνια έχει αποδείξει ότι είναι πολύ μπροστά από τον εγχώριο ανταγωνισμό σε ό,τι έχει να κάνει με την ποδοσφαιρική αγορά, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι Ερυθρόλευκοι, λοιπόν, δεν χάνουν χρόνο και ετοιμάζονται για το καλοκαίρι, αλλά και για τις κινήσεις που θα κάνουν στο μεταγραφικό παζάρι. Είτε αυτές αφορούν ποδοσφαιριστές που θα αποκτηθούνε είτε εκείνους που θα παραχωρηθούν.
Για ακόμη μία χρονιά, λοιπόν, ο Ολυμπιακός συμμετέχει στην 6η συνάντηση των συλλόγων που χρησιμοποιούν το «TransferRoom». Μια μεγάλη ποδοσφαιρική σύναξη, που διεξάγεται στη Μαδρίτη. Για πρώτη φορά δια ζώσης, μετά από τρία χρόνια κορωνοϊού. Και στην οποία οι Ερυθρόλευκοι δίνουν το παρών, με σκοπό να συζητήσουν με συλλόγους για ποδοσφαιριστές, να ανταλλάξουν πληροφορίες, αλλά και να ακούσουν τους ενδιαφερόμενους. Με τους διοργανωτές να ενημερώνουν πως ο Ολυμπιακός είχε δηλώσει πως θα βρεθεί στη Μαδρίτη ο επικεφαλής του τμήματος σκάουτινγκ Φρανσουά Μοντέστο και το μέλος του σκάουτινγκ, Αλεχάντρο ντε Μπαρτόλο.
Στη Μαδρίτη για το «TransferRoom» ενημέρωσε ότι θα βρίσκεται και ο ΠΑΟΚ. Οι Θεσσαλονικείς έμαθαν την πλατφόρμα από τον πρώην τεχνικό διευθυντή τους, Μάριο Μπράνκο, ο οποίος είχε ταξιδέψει στην ισπανική πρωτεύουσα και τον Νοέμβριο του 2019, τελευταία φορά που έλαβε χώρα η συνάντηση των συλλόγων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα, με φυσική παρουσία. Φέτος, από τον Δικέφαλο του Βορρά λέγεται ότι ταξίδεψε στη Μαδρίτη ο Ζοσέ Μπότο, με τον επικεφαλής του τμήματος σκάουτινγ Αντρέι Φεντσένκοφ, αλλά και μέλη της διοίκησης του Δικεφάλου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ TRANSFERROOM
Από το 2017 όλα άλλαξαν: Το ποδόσφαιρο, οι μεταγραφές, η επικοινωνία μεταξύ των ομάδων, η ενημέρωση, η πληροφόρηση για διαθέσιμους παίκτες και ευκαιρίες. Τα άλλαξε το «TransferRoom». Η ψηφιακή αγορά του ποδοσφαίρου, η οποία από την ημέρα που παρουσιάστηκε στις ομάδες άρχισε να φέρνει αθόρυβα την επανάσταση στην παγκόσμια μεταγραφική αγορά. Και ακόμη να βρίσκεται στην αρχή της. Με τη… μεταγραφική επανάσταση του ποδοσφαίρου να βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη.
Ο Γιόνας Ανκερσεν ήταν ο άνθρωπος που ανέλαβε να εφαρμόσει μια ιδέα που έμελλε να αρχίσει να αλλάζει την αγορά. Ο Δανός είχε εντοπίσει ένα πρόβλημα που καλούνταν να υπερκεράσουν οι ομάδες έως το 2017: Το σύστημα μεταγραφών δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε. Εκρινε ότι οι μεταγραφές που γίνονταν ήταν πολύ λιγότερο διαφανείς και αποτελεσματικές. Λαμβάνονταν κακές, ακριβές αποφάσεις, επειδή όλοι οι εμπλεκόμενοι υπέφεραν από έλλειψη στην ακρίβεια πληροφοριών, σχετικά με το ποιες ευκαιρίες υπήρχαν και πού.
Το όραμα του Άνκερσεν όταν ξεκίνησε το «TransferRoom» ήταν να υπάρχει μια διαδικτυακή συνδρομητική πλατφόρμα, που θα δείχνει στους συλλόγους, ποιοι παίκτες είναι διαθέσιμοι για μεταγραφή και μνα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των ομάδων. Πετυχαίνοντας μια εξαιρετικά ταχύτερη επικοινωνία, βγάζοντας σε μεγάλο βαθμό από το παιχνίδι τους μάνατζερ και προσφέροντας μια πρωτοφανή αμεσότητα μεταξύ των ομάδων, ικανή να διευκολύνει και να επιταχύνει διαδικασίες που σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαν να κρατήσουν έως και βδομάδες.
Ο Τιάγκο Πίντο, γενικός διευθυντής της Ρόμα, αποκάλυψε ότι το περασμένο καλοκαίρι έκανε τέσσερις από τις πέντε συμφωνίες μέσω του «TransferRoom». Ο διευθυντής ποδοσφαίρου της Λιντς Γιουνάιτεντ, Βίκτορ Ορτά, έκανε πέντε, μόνο σε ένα καλοκαίρι. Ο αθλητικός διευθυντής της Ρέιντζερς, Ρος Γουίλσον, δήλωσε στο Sky Sports ότι το «TransferRoom» είναι μονίμως ανοιχτό στο γραφείο του, κάθε μέρα. Ο Φρανκ Άρνεσεν, τεχνικός διευθυντής της Φέγενορντ και πρώην του ΠΑΟΚ, αναφερόμενος στο «TransferRoom», εξήγησε πώς η μεταγραφή του Ούρος Σπάγιτς από την Κράσνονταρ, ολοκληρώθηκε μέσα σε λίγα 24ωρα.
ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟΥ TRANSFERROOM
Οι συναντήσεις που διοργανώνονται μέσω του «TransferRoom» έχουν παρομοιαστεί με ραντεβού ταχύτητας. Όταν οι σύλλογοι δηλώνουν συμμετοχή, ανακοινώνουν και ποιες ομάδες επιθυμούν να συναντήσουν επί προσωπικού στα τραπέζια που δημιουργούνται. Διεξάγονται «quickfire» συνομιλίες διάρκειας 15-18 λεπτών μεταξύ εκπροσώπων των συλλόγων, στις οποίες ανταλλάσσονται λεπτομέρειες και ξεκαθαρίζονται οι προθέσεις για παίκτες, είτε προς πώληση είτε προς αγορά, ή για πιθανές άλλες συνεργασίες μεταξύ δύο συλλόγων.
Εως σήμερα πάνω από 650 σύλλογοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, μεταξύ των οποίων ομάδες της ποδοσφαιρικής ελίτ της Ευρώπης (Μπαρτσελόνα, Ατλέτικο Μαδρίτης, Σεβίλλη, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Σίτι, Τσέλσι, Γιουβέντους, Ιντερ, Μίλαν, Μονακό κα). Για τους μεγαλύτερους συλλόγους, χρησιμοποιείται κυρίως για να βρίσκουν εύκολα συλλόγους να παραχωρούν τους ποδοσφαιριστές τους ως δανεικούς,. Συνολικά, μέσα από το «TransferRoom» έχουν ολοκληρωθεί 1.247 μεταγραφικές κινήσεις, με την πλατφόρμα να εκτοξεύει τη χρήση της μέσα στην πανδημία, λόγω της αδυναμίας μετακινήσεων.
Αξίζει σε αυτό το σημείο ότι ο ίδιος ο Ανκερσεν, σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τον Ιούλιο στο Sky Sports είχε αποκαλύψει ότι η ΑΕΚ, μέσα από τη χρησιμοποίηση του «TransferRoom» κατάφερε να κάνει πωλήσεις ποδοσφαιριστών της και να βγάλει αρκετά χρήματα, τα οποία είχε ανάγκη εν μέσω πανδημίας. «Χωρίς το «TransferRoom», ορισμένες από τις συμφωνίες που έγιναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν θα είχαν ολοκληρωθεί ποτέ», ανέφερε αρχικά ο ιδρυτής της πλατφόρμας και συμπλήρωσε: «Κάποιοι από τους συλλόγους-μέλη μας, η ΑΕΚ, για παράδειγμα, μας χρησιμοποίησαν για να βρει προσφορές γρήγορα, ώστε να βάλει στα ταμεία της χρήματα, για να βοηθηθεί και να αντιμετωπίσει την κρίση της πανδημίας». Μάλιστα, έχει σημασία να αναφέρουμε ότι το 2019 ο Νίκος Λυμπερόπουλος είχε βρεθεί στο συνέδριο του «TransferRoom», ωστόσο δεν υπάρχουν πληροφορίες από την πλατφόρμα, εάν φέτος θα δώσει το παρών κάποιος εκπρόσωπός της.