Στο επίκεντρο της καλοκαιρινής έκθεσης φωτογραφίας του καλλιτέχνη -πέρα από προπονητή- Ερνέστο Βαλβέρδε, βρίσκονται εικόνες από τη φιέστα του Ολυμπιακού και από την άδεια Τούμπα.
Οι προπονητές ζουν εντελώς διαφορετικά το ποδόσφαιρο σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους. Η οπτική γωνία από την άκρη του πάγκου είναι εντελώς διαφορετική.
Ο άλλοτε τεχνικός του Ολυμπιακού και της Μπαρτσελόνα, Ερνέστο Βαλβέρδε, πέρα από το δίπλωμα προπονητικής, έχει και πτυχίο φωτογραφίας από το αναγνωρισμένο Ινστιτούτο της Βαρκελώνης, από το οποίο αποφοίτησε, ενώ ήταν ποδοσφαιριστής. Έτσι, πολλές φορές επιθυμεί να κοιτά τα πράγματα μέσα από τον φωτογραφικό φακό.
Όντας εκτός δουλειάς από τον Γενάρη του 2020, όταν απολύθηκε από την Μπαρτσελόνα, ο Ισπανός τεχνικός έχει αφιερώσει πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του στη δεύτερη αγάπη του. Το προηγούμενο καλοκαίρι, φωτογραφίες από την πλούσια προσωπική συλλογή του εκτέθηκαν σε πολιτιστικό κέντρο του Σαν Σεμπαστιάν, ενώ μετέπειτα η έκθεση μεταφέρθηκε στο Μπιλμπάο.
Είναι φωτογραφίες που έχει τραβήξει ο ίδιος τα τελευταία 10-15 χρόνια χρόνια από την προπονητική του καριέρα. Το ιδιαίτερο κοινό που έχουν όλες μεταξύ τους; Είναι όλες ασπρόμαυρες.
Φυσικά, μεταξύ των πανηγυρικών με την Αθλέτικ Μπιλμπάο, που κατέκτησε τον πρώτο τίτλο της ύστερα από 31 χρόνια, αλλά και εκείνων από περιοδεία του με την Μπαρτσελόνα, συμπεριλήφθηκαν αρκετές φωτογραφίες που σχετίζονται με τη διπλή θητεία του στον Ολυμπιακό (2008-09, 2010-2012).
Αυτή που κλέβει την… παράσταση, είναι εκείνη από τη φιέστα κατάκτησης του πρωταθλήματος το 2012, όπου διακρίνονται κατά τη διάρκεια των πανηγυρισμών οι Τζαμέλ Αμπντούν, Ζαν Μακούν και Αριέλ Ιμπαγάσα, αλλά και ο διοικητικός ηγέτης των «ερυθρόλευκων», Βαγγέλης Μαρινάκης.
«Θα μπορούσα να πω χιλιάδες ιστορίες από έναν τόπο που -για να το θέσω κόσμια- ζουν το ποδόσφαιρο με πάθος. Οι φίλαθλοι δεν πηγαίνουν στους αγώνες για να παρακολουθήσουν, αλλά για να συμμετάσχουν. Έρχεται το τέλος του κόσμου αν δεν νικήσεις το Σαββατοκύριακο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βαλβέρδε στον δημοσιογράφο Σιντ Λόου του «Guardian».
Και μάλιστα, σε μια άλλη γωνιά του τοίχου βρίσκεται μια φωτογραφία που απεικονίζει την άδεια θύρα του γηπέδου της Τούμπας, εκφράζοντας έτσι την αντίθετη όψη του ίδιου ελληνικού νομίσματος.