Η CSM Sport and Entertainment παρουσίασε τη δεύτερη έκθεσή της «Football’s Super Spenders», που επιβεβαιώνει την κυριαρχία της Premier League, σχετικά με τα έσοδα από χορηγίες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χορηγοί επενδύουν στην Premier League (1.247,7 εκατ. ευρώ από 440 συμφωνίες) σχεδόν διπλάσια απ’ ότι στην Laliga (678,5 εκατ. ευρώ από 363 συμφωνίες), που βρίσκεται στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ δεύτερη είναι η Bundesliga (734,5 εκατ. ευρώ από 617 συμφωνίες), σε απόσταση όμως από την κορυφή.
Η Serie A (439,3 εκατ. ευρώ από 547 συμφωνίες) και η Ligue 1 (357,8 εκατ. ευρώ από 306 συμφωνίες) συμπληρώνουν τις πέντε θέσεις στα ισάριθμα κορυφαία πρωταθλήματα της Ευρώπης.
Συνολικά, μεταξύ Premier League, Laliga, Serie A, Bundesliga και Ligue 1 υπάρχουν 2.289 συμβάσεις χορηγίας, από 1.606 επιχειρήσεις σε 55 διαφορετικούς τομείς, παρουσιάζοντας μια κατ’ εκτίμηση επένδυση 4.043 δισ. ευρώ!
Η δύναμη της UEFA είναι εμφανής στα έσοδα χορηγίας. Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, μέσω του Champions League και του Europa League, η UEFA έχει έσοδα 585.800.000 ευρώ από τη συμφωνία με 16 χορηγούς.
Οι εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα οδηγούν την κατάταξη των τομέων επενδύσεων με 314 εκατομμύρια σε 129 συμφωνίες. Ακολουθεί η αυτοκινητοβιομηχανία με 305 εκατομμύρια (55 συμφωνίες) και το βάθρο ολοκληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες με 266 εκατομμύρια (22 συμφωνίες). Οι bookmakers καταλαμβάνουν την τέταρτη θέση με 174 εκατομμύρια και 119 συμφωνίες χορηγίας και οι εταιρείες ζυθοποιίας την πέμπτη θέση με 167 εκατομμύρια και 79 συμφωνίες.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Η Fly Emirates είναι η εταιρεία που επενδύει περισσότερο στο ποδόσφαιρο με συνολικά 178 εκατομμύρια ευρώ με βάση 6 μεγάλες συμφωνίες, όπως αυτές με τη Ρεάλ Μαδρίτης ή την Άρσεναλ. Ξεπερνάει σχεδόν κατά 100 εκατ. ευρώ τη δεύτερη Gazprom (80 εκατ. ευρώ και 2 συμφωνίες), ενώ η Nissan ολοκληρώνει το βάθρο, με 72 εκατ. ευρώ και 2 συμφωνίες.