Η Λίβερπουλ, οι Μαλδίβες, τα… δισεκατομμύρια και οι κατηγορίες για «sportswashing»!

Η Λίβερπουλ, οι Μαλδίβες, τα… δισεκατομμύρια και οι κατηγορίες για «sportswashing»!

Πώς μπορεί να προκύψει διεθνές ζήτημα για μια εμπορική συμφωνία που περιλαμβάνει τη Λίβερπουλ και τις εξωτικές Μαλδίβες, προκαλώντας αντιδράσεις και θέματα που αγγίζουν ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας!

Η Λίβερπουλ ανακοίνωσε μια νέα πολυετή συνεργασία με τον οργανισμό τουρισμού των Μαλδίβων, Visit Maldives, που ανήκει στην κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους. Ο στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η προώθηση των Μαλδίβων ως τουριστικού προορισμού, αξιοποιώντας τη μεγάλη φήμη της Λίβερπουλ παγκοσμίως, καθώς και το τεράστιο κοινό της στην Premier League (471 εκατομμύρια θεατές τη σεζόν που πέρασε) και στα κοινωνικά δίκτυα.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, το deal δεν αφορά μόνο την προβολή των Μαλδίβων, αλλά και την ενίσχυση του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης της Λίβερπουλ, The Red Way, με στόχο την ενημέρωση του κοινού και τη δημιουργία θετικών αλλαγών.

Διαβάστε επίσης: «Η ΑΕΚ ενδιαφέρεται για τον επιθετικό της Μπόκα Τζούνιορς, Μιγκέλ Μερεντιέλ» (vid)

Ωστόσο, αυτή η συνεργασία προκάλεσε άμεσα έντονες αντιδράσεις, ειδικά από την «Kops Out», την ομάδα υποστηρικτών της Λίβερπουλ που υπερασπίζεται τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Σε ανακοίνωσή τους στην πλατφόρμα Bluesky, εξέφρασαν την «οργή και απογοήτευσή» τους για τη συνεργασία με μια χώρα που έχει «τραγικό ιστορικό» στα ανθρώπινα δικαιώματα.

ΚΑΝΕΙ Η ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ «SPORTSWASHING»;

Οι αντιδράσεις επικεντρώνονται κυρίως στην αυστηρή νομοθεσία των Μαλδίβων, όπου οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις θεωρούνται έγκλημα και τιμωρούνται με πρόστιμα, φυλάκιση ή ακόμα και μαστίγωμα.

Η κίνηση «Kops Out» επισημαίνει επίσης άλλες σοβαρές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως οι κλειτοριδεκτομές (σ.σ.γυναικείοι γεννητικοί ακρωτηριασμοί), οι περιορισμοί στην ελευθερία της έκφρασης και τα σκάνδαλα διαφθοράς που προκύπτουν για την κυβέρνηση των Μαλδίβων.

Η ομάδα κατηγορεί τη Λίβερπουλ για sportswashing – δηλαδή, για προσπάθεια να «ξεπλύνει» τις αμφιλεγόμενες πρακτικές των Μαλδίβων μέσω του αθλητισμού – και τονίζει ότι η συνεργασία αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη δηλωμένη δέσμευση του συλλόγου υπέρ της ισότητας και της ένταξης όλων των ανθρώπων.

Μάλιστα, υπάρχουν και συγκεκριμένα αιτήματα προς τη διοίκηση της αγγλικής ομάδα: 1) Αμεση ακύρωση της συμφωνίας, 2) Δημόσια διαβεβαίωση από τη Λίβερπουλ ότι υποστηρίζει τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και 3) Ουσιαστικό διάλογο με τις οργανώσεις υποστηρικτών για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η υπόθεση έχει πάρει διεθνή χαρακτήρα και θυμίζει τις αντιδράσεις που προκάλεσε η χορηγία της Ρουάντας σε ευρωπαϊκούς συλλόγους όπως η Άρσεναλ, η Μπάγερν Μονάχου και η Παρί Σεν Ζερμέν, όπου επίσης υπήρξαν κατηγορίες για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όπως και στις άλλες περιπτώσεις, ωστόσο, η συμφωνία είναι οριστική και αμετάκλητη. Καθώς τα ποσά είναι τεράστια…

ΤΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Η ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ

Με βάση την επίσημη ανακοίνωση της Λίβερπουλ, συνεργασία με το Visit Maldives είναι μια στρατηγική συμφωνία με κύριο στόχο την προώθηση των Μαλδίβων ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Το deal επεκτείνεται τόσο στην ανδρική όσο και στη γυναικεία ομάδα του συλλόγου, αξιοποιώντας τη μεγάλη παγκόσμια απήχηση της Λίβερπουλ για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα των Μαλδίβων. Μάλιστα, έγιναν γνωστά και τα βασικά Σημεία της Συνεργασίας, αλλά και οι λόγοι που επιλέχθηκε να τελεσφορήσουν οι συζητήσεις.

* Παγκόσμια Προβολή: Η Λίβερπουλ είναι η πιο προβεβλημένη ομάδα της Premier League με 471 εκατομμύρια τηλεθεατές και πάνω από 200 εκατομμύρια ακόλουθους στα social media. Ενώ το Visit Maldives στοχεύει να εκμεταλλευτεί αυτήν την απήχηση για να επιτύχει τον στόχο των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα από τον τουρισμό το 2025.

* Marketing & Fan Engagement: Η συμφωνία περιλαμβάνει μια προωθητική καμπάνια με διαγωνισμό όπου ένας τυχερός θα κερδίσει ένα 5ήμερο ταξίδι πολυτελείας στις Μαλδίβες. Οι φίλαθλοι της Λίβερπουλ (και όχι μόνο) θα έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, ειδικές προσφορές και μοναδικές εμπειρίες.

* Βιωσιμότητα & Προστασία Περιβάλλοντος: Και οι δύο πλευρές δηλώνουν δέσμευση στη βιωσιμότητα. Η Λίβερπουλ μέσω του «The Red Way», ενός προγράμματος για περιβαλλοντικά υπεύθυνη λειτουργία, ενώ οι Μαλδίβες μέσω πρωτοβουλιών για τη διατήρηση των ωκεανών και την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη. Μάλιστα, η συνεργασία προβάλλεται και ως μια προσπάθεια διατήρησης του οικοσυστήματος των Μαλδίβων, που απειλείται από την κλιματική αλλαγή.

Ο εμπορικός διευθυντής των Reds, Ben Latty,  δήλωσε πανευτυχής για τη συνεργασία και υπερτόνισε τη σημασία της δημιουργίας αξέχαστων εμπειριών και τη δέσμευση στη βιωσιμότητα. Από την πλευρά του, ο CEO του Visit Maldives, Ibrahim Shiuree δήλωσε υπερήφανος για τη συνεργασία με έναν ιστορικό σύλλογο, ο οποίος μοιράζεται τις ίδιες αξίες αειφορίας: «Μαζί, θα προσφέρουμε αποκλειστικές ευκαιρίες και εμπειρίες, φέρνοντας τη μαγεία των Μαλδίβων σε εκατομμύρια παθιασμένους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι για τον διαγωνισμό MyLFC και την ευκαιρία να χαρίσουμε σε έναν τυχερό φίλαθλο το ταξίδι μιας ζωής στη Sunny Side of Life».

Με λίγα λόγια; Περίπατο πήγαν οι διαμαρτυρίες και οι αντιδράσεις…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ