Ο Εμπαπέ ενδιαφέρεται περισσότερο για το τι σημαίνει η συμμετοχή του σε μια εταιρεία ή brand, παρά για το ίδιο το κέρδος. Και αυτό ακριβώς τον καθιστά ξεχωριστό επιχειρηματία – και πρότυπο της νέας γενιάς αθλητών.
Ο Κιλιάν Εμπαπέ δεν είναι απλώς ένας από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές στον πλανήτη. Είναι και ένας φιλόδοξος επιχειρηματίας, που χτίζει προσεκτικά ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων, με στόχο να ενισχύσει την εικόνα του ως σύγχρονο brand: νεανικό, τεχνολογικό, υπεύθυνο και παγκόσμιο.
Από ομάδα στη Β’ κατηγορία, σε εταιρεία ήχου υψηλής τεχνολογίας, από ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα μέχρι ιστιοπλοϊκούς αγώνες υψηλών ταχυτήτων, ο Γάλλος σταρ προχωρά σε επιλογές που θυμίζουν το επιχειρηματικό μοντέλο των Αμερικανών superstars όπως ο LeBron James.
Διαβάστε επίσης: Ολυμπιακός: Οφείλει να ανοίξει το δώρο του Γιάννη Σφαιρόπουλου
Επενδύσεις με αρχές και ταυτότητα
Όπως σημειώνουν ειδικοί στο αθλητικό marketing Vincent Chaudel, ο Εμπαπέ «έχει μια κουλτούρα επιχειρηματικότητας που θυμίζει αυτή του LeBron James». Ο παίκτης των Lakers έχει χτίσει περιουσία άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ ήδη από τα χρόνια της ενεργούς καριέρας του.
Αντίστοιχα, ο Εμπαπέ —με τη μητέρα του Fayza Lamari και τη δικηγόρο Delphine Verheyden να επιβλέπουν τις κινήσεις του— επενδύει με κριτήρια όχι μόνο χρηματοοικονομικά, αλλά και αξιακά. Στο παρελθόν είχε αρνηθεί να συμμετάσχει σε διαφημιστικές καμπάνιες με fast food και εταιρείες στοιχημάτων, υποστηρίζοντας ότι «καταστρέφουν τη νεολαία».
Τεχνολογία, αθλητισμός και εμπειρία
Ο Εμπαπέ επενδύει τόσο σε φυσικές όσο και σε ψηφιακές εταιρείες:
– Sorare: γαλλική πλατφόρμα ψηφιακών ποδοσφαιρικών καρτών (NFTs), που συνδέεται με τον κόσμο των κρυπτονομισμάτων και της νεανικής ψηφιακής κουλτούρας.
– Loewe Audio Systems: εταιρεία ήχου και εικόνας (όχι να συγχέεται με τη Loewe μόδας), στην οποία κατέχει ποσοστό άνω του 10%. Η επένδυση συνδέεται με την τεχνολογική ακρίβεια και την αγάπη του για τη μουσική.
– SM Caen: Ομάδα Β’ Εθνικής στη Γαλλία. Μια κίνηση που έχει και συναισθηματική βάση, αφού ο Εμπαπέ είχε βρεθεί κοντά στο να ενταχθεί εκεί στα νεανικά του χρόνια.
Από το χορτάρι στο κύμα – και στη μεγάλη οθόνη
Η πιο πρόσφατη του επιχειρηματική κίνηση είναι η συμμετοχή στην γαλλική ομάδα του SailGP, του πιο σύγχρονου και ταχύτατου πρωταθλήματος ιστιοπλοΐας στον κόσμο – μια «Formula 1 της θάλασσας». Η συμμετοχή έγινε μέσω του προσωπικού του επενδυτικού ταμείου, Coalition Capital, και δείχνει την πρόθεσή του να συνδέσει το όνομά του με σύγχρονα, εντυπωσιακά αθλήματα.
Παράλληλα, έχει ιδρύσει την Zebra Valley, δική του εταιρεία παραγωγής, η οποία ασχολείται με τον αθλητισμό, τα videogames και τη μουσική, ενισχύοντας το προφίλ του ως πολυδιάστατου δημιουργού περιεχομένου.
Μικρότερος μισθός, μεγαλύτερη απήχηση
Η μεταγραφή του στη Ρεάλ Μαδρίτης το 2024 συνοδεύτηκε από μείωση αποδοχών σε σχέση με το συμβόλαιο των 72 εκατ. ευρώ μικτά ετησίως που είχε στην PSG. Όμως αυτή η μείωση αντισταθμίστηκε από αύξηση στα δικαιώματα εικόνας και εμπορικές συνεργασίες, στις οποίες έχει πλέον μεγαλύτερο έλεγχο.
Για τους ειδικούς ο Εμπαπέ ενδιαφέρεται περισσότερο για το τι σημαίνει η συμμετοχή του σε μια εταιρεία ή brand, παρά για το ίδιο το κέρδος. Και αυτό ακριβώς τον καθιστά ξεχωριστό επιχειρηματία – και πρότυπο της νέας γενιάς αθλητών.
Πηγή: in.gr