Χάκαραν το κανάλι της Σεβίλλης για να πουλήσουν crypto

Απίθανο χακάρισμα του καναλιού YouTube της Σεβίλλης για την προώθηση κρυπτονομισμάτων.

Η επίσημη διαδικτυακή παρουσία της Σεβίλλης δέχθηκε ένα ακόμα πλήγμα στη δύσκολη αυτή σεζόν που διανύει ο σύλλογος της Ανδαλουσίας. Αυτή τη φορά, χάκερς έθεσαν υπό τον έλεγχό τους το κανάλι της ομάδας στο YouTube, μεταδίδοντας περιεχόμενο που αφορούσε επενδυτικές συμβουλές για κρυπτονομίσματα.

Κατά τη διάρκεια του περιστατικού, το πρόγραμμα της ομάδας αντικαταστάθηκε από μια ζωντανή μετάδοση, όπου ένας άνδρας, που παρουσιαζόταν ως Michael Saylor, παρέθετε οδηγίες για την αγορά Bitcoin. Ο συγκεκριμένος, με περίεργο ύφος, έδινε συμβουλές στους ανυποψίαστους θεατές, εκμεταλλευόμενος τη δημοτικότητα του καναλιού της Σεβίλλης.

Διαβάστε επίσης: Ολυμπιακός: Το μαγικό πόδι του Κάρμο και η κυριαρχία

Η ομάδα αντέδρασε άμεσα, αποκαθιστώντας τον έλεγχο του καναλιού μέσα σε λίγα λεπτά και επαναφέροντας το κανονικό της πρόγραμμα. Το περιστατικό αυτό αποτελεί μία ακόμη ασυνήθιστη ιστορία στη φετινή πορεία της Σεβίλλης, η οποία ήδη αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου.

Η αλήθεια είναι ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κατά τα οποία χάκερς παραβίασαν κανάλια του YouTube για να προωθήσουν απάτες με κρυπτονομίσματα. Μία χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του καναλιού «Linus Tech Tips», το οποίο παραβιάστηκε και χρησιμοποιήθηκε για τη μετάδοση ζωντανών ροών που προωθούσαν ψεύτικες επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα.

Επιπλέον, το 2022, το επίσημο κανάλι της Samsung Βραζιλίας παραβιάστηκε και χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση απάτης με κρυπτονομίσματα. Οι επιτιθέμενοι αρχειοθέτησαν όλα τα βίντεο και άρχισαν να μεταδίδουν ζωντανά περιεχόμενο που προωθούσε ψεύτικες επενδύσεις. ​

Τέτοια περιστατικά υπογραμμίζουν την ανάγκη για αυξημένη επαγρύπνηση και λήψη μέτρων ασφαλείας από τους δημιουργούς περιεχομένου, όπως η χρήση ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων και η αποφυγή ύποπτων συνδέσμων.

Έχουν καταγραφεί και περιστατικά όπου λογαριασμοί ποδοσφαιρικών ομάδων έχουν παραβιαστεί από χάκερς. Για παράδειγμα, τον Ιούλιο του 2017, ο επίσημος λογαριασμός της Μπαρτσελόνα στο Twitter παραβιάστηκε, με τους χάκερς να ανακοινώνουν ψευδώς την απόκτηση του Άνχελ Ντι Μαρία από την Παρί Σεν Ζερμέν. Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2020, οι λογαριασμοί των ομάδων του NFL στο Twitter παραβιάστηκαν, με τους χάκερς να δημοσιεύουν μηνύματα που προωθούσαν κρυπτονομίσματα.

Η προώθηση κρυπτονομισμάτων δεν είναι από μόνη της παράνομη, αλλά υπόκειται σε αυστηρούς κανονισμούς που διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι και περιορισμοί που αφορούν τη διαφήμιση, την προώθηση και την πώληση κρυπτονομισμάτων, ιδιαίτερα όταν αυτά σχετίζονται με επενδύσεις.

Πότε η προώθηση κρυπτονομισμάτων μπορεί να είναι παράνομη;

Προφανώς εάν γίνεται με δόλο ή εξαπάτηση. Πολλές κυβερνήσεις έχουν αυστηρούς κανόνες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της εξαπάτησης μέσω διαφημίσεων ή προωθητικών ενεργειών. Παραδείγματα περιλαμβάνουν υποθέσεις όπου ψεύτικες διασημότητες (ή χάκερς) προωθούν κρυπτονομίσματα ως εγγυημένες επενδύσεις.

Επίσης απαγορεύεται εάν προωθούνται μη εγκεκριμένες επενδύσεις. Σε πολλές χώρες, οι πλατφόρμες που προωθούν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (όπως επενδύσεις σε crypto) πρέπει να έχουν ειδική άδεια από τις ρυθμιστικές αρχές.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τη διαφήμιση crypto περιουσιακών στοιχείων. Ακόμη απαγορεύεται εάν παραβιάζει νόμους περί ξεπλύματος χρήματος.

Σε κάποιες περιπτώσεις, η ανεξέλεγκτη διαφήμιση ή προώθηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διευκόλυνση του ξεπλύματος χρήματος ή άλλων παράνομων δραστηριοτήτων.

Φυσικά είναι αδίκημα εάν γίνεται μέσω χακαρισμένων λογαριασμών. Όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση με το κανάλι της Σεβίλλης, όταν χάκερς παίρνουν παράνομα τον έλεγχο ενός λογαριασμού για να προωθήσουν crypto, η πράξη αυτή συνιστά ηλεκτρονικό έγκλημα.

Τι ισχύει σε μεγάλες αγορές;

Ε.Ε.: Η ΕΕ ρυθμίζει τις αγορές κρυπτονομισμάτων μέσω του κανονισμού MiCA (Markets in Crypto-Assets Regulation), ο οποίος επιβάλλει αυστηρότερους ελέγχους στις διαφημίσεις και τις προωθήσεις.

ΗΠΑ: Η SEC (Securities and Exchange Commission) επιβάλλει κανόνες για την αποτροπή εξαπάτησης, ειδικά αν μια crypto επένδυση θεωρείται «αξιόγραφο» (security).

Κίνα: Απαγορεύει πλήρως την προώθηση και χρήση των περισσότερων κρυπτονομισμάτων.

Ηνωμένο Βασίλειο: Από το 2023, απαιτείται άδεια από την FCA (Financial Conduct Authority) για τη διαφήμιση κρυπτονομισμάτων.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από