
To Βενεζουέλα – Περού, ο πρώτος αγώνας με «άπειρο» γήπεδο.
Ο αγώνας των προκριματικών για το Μουντιάλ 2026 μεταξύ Βενεζουέλας και Περού γίνεται ιστορικός: είναι ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας στη Λατινική Αμερική που θα μεταδοθεί με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR). Το έργο αναλαμβάνουν η VR Insitu, τεχνολογική εταιρεία με έδρα το Μαϊάμι, και η ισπανική Zertior, που ειδικεύεται σε συμβουλευτικές υπηρεσίες στον αθλητισμό και τη διασκέδαση.
Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Zertior, Ραούλ Ρεσπαλντίσα, πρόκειται για μια νέα επανάσταση στον αθλητισμό: «Μιλάμε για εμπειρίες χωρίς περιορισμό χωρητικότητας. Οποιοσδήποτε φίλαθλος, οπουδήποτε στον κόσμο, θα μπορεί να “μπει” στο γήπεδο με τα γυαλιά VR».
Διαβάστε επίσης: Ολυμπιακός: Οφείλει να ανοίξει το δώρο του Γιάννη Σφαιρόπουλου
Η τεχνολογία ωριμάζει και ανοίγει δρόμους
Σύμφωνα με στοιχεία της PwC, μέχρι το 2028 στην Ισπανία αναμένονται έσοδα 87 εκατ. ευρώ από VR στον αθλητισμό, ενώ εκτιμάται ότι 722.000 χρήστες θα διαθέτουν συσκευές εικονικής πραγματικότητας. Ο Ρεσπαλντίσα συγκρίνει την εξέλιξη με τα πρώτα βήματα των smartphones: «Όπως το κινητό εξελίχθηκε σε απόλυτο εργαλείο, έτσι και το VR θα γίνει mainstream όταν υπάρξει αρκετό περιεχόμενο. Εμείς αναπτύσσουμε ήδη την πλατφόρμα και δημιουργούμε τις πρώτες εμπειρίες».
Τα πρώτα έργα δεν περιορίζονται στο ποδόσφαιρο. Περιλαμβάνουν:
– Αγώνες MMA στο Μεξικό,
– συναυλίες και events, με στόχο να καλυφθεί ολόκληρος ο τομέας της live ψυχαγωγίας.
Για τις αθλητικές ομάδες και τις διοργανώσεις, το VR δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι νέο κανάλι εσόδων:
– Μέσω συνδρομών ή pay-per-view για τους χρήστες,
– Μέσω στοχευμένης διαφήμισης ανά γεωγραφική περιοχή,
– Μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου μέσα από την ίδια την πλατφόρμα VR.
Ο Ρεσπαλντίσα δηλώνει: «Δεν ερχόμαστε να “κανιβαλίσουμε” τα υπάρχοντα μέσα μετάδοσης. Το VR είναι νέα αγορά και οι διαπραγματεύσεις για τα δικαιώματα είναι καθοριστικής σημασίας. Ήδη έχουμε θετικές επαφές με τη μεξικανική ομοσπονδία και άλλους οργανισμούς».
Αναβάθμιση σταδίων και το βλέμμα στο 2030
Το VR εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κύμα τεχνολογικής και εμπορικής αναβάθμισης των γηπέδων. Όπως σημειώνει ο Respaldiza, πολλά ισπανικά στάδια είναι άνω των 25 ετών — όριο που θεωρείται παρωχημένο στις ΗΠΑ. Το Μουντιάλ του 2030, στο οποίο συμμετέχει η Ισπανία, αποτελεί ευκαιρία για εκσυγχρονισμό με βιώσιμα στάδια, πολύ πέρα από τις ελάχιστες προδιαγραφές της FIFA.
Ο στόχος δεν είναι μόνο οι αγώνες, αλλά και η πολυλειτουργική χρήση των σταδίων ως πηγές εσόδων, κοινωνικής δράσης και πολιτισμού. «Η ημέρα του αγώνα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Το μέλλον είναι ήδη εδώ
Η εικονική πραγματικότητα δεν είναι πλέον πείραμα. Είναι ήδη νέα εμπειρία για τον φίλαθλο, ειδικά για τις νεότερες ηλικίες και τους νέους ψηφιακούς καταναλωτές. Από την Kings League μέχρι τους παγκόσμιους συλλόγους, η τεχνολογία δημιουργεί το “άπειρο” γήπεδο που οραματίστηκε ο Φλορεντίνο Πέρεθ. Tο Βενεζουέλα – Περού είναι το πρώτο βήμα σε αυτό το ταξίδι.
Πηγή: In.gr