Αρχίζει το «μεγάλο παζάρι» για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League

Αρχίζει το «μεγάλο παζάρι» για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League

Μέσα στον επόμενο μήνα θα τεθούν στο τραπέζι οι συζητήσεις για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League.

Εντός Νοεμβρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό σκέλος των συζητήσεων μεταξύ της TEAM Marketing AG και των ενδιαφερόμενων να αποκτήσουν για την ελληνική αγορά τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων των Champions & Europa League της περιόδου 2018-2021.

Πρόκειται για την «μητέρα των τηλεοπτικών μαχών” δεδομένου ότι το συγκεκριμένο τηλεοπτικό προϊόν αποτελεί ένα από τα κορυφαία διεθνώς για όλα τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια που δαπανούν εξαιρετικά σημαντικά χρηματικά ποσά για να το αποκτήσουν, καθώς λειτουργεί ως μαγνήτης τηλεθεάσεων και διαφημιστικών εσόδων.

Yπεύθυνη για τη διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League και του Europa League είναι η εταιρεία ΤΕΑΜ Marketing AG, μέ έδρα τη Λουκέρνη της Ελβετίας. Ουσιαστικά αποτελεί την εταιρεία που διαπραγματεύεται για λογαριασμό της UEFA τα δικαιώματα των δύο πιο εμπορικών διασυλλογικών ποδοσφαιρικών διοργανώσεων στον πλανήτη. Ποιο είναι το ύψος τους; Για την περίοδο 2018 μέχρι και 2021, υπολογίζεται σε ένα ποσό κοντά στα 3 δισ. ευρώ (!) ετησίως, χρήματα που εισπράττει μόνον η UEFA και η ΤΕΑΜ, αλλά μεγάλο μέρος τους επιστρέφεται και στους συλλόγους.

Για την τριετία 2015 – 2018, τα τηλεοπτικά δικαιώματα των δύο μεγαλύτερων ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών διοργανώσεων είχε αποκτήσει ο Όμιλος ΟΤΕ. Αν και κατά την την πάγια πρακτική της TEAM, δεν γίνονται ανακοινώσεις για τα ποσά των συμφωνιών της, οι εκτιμήσεις της αγοράς τότε έκαναν λόγο για μια οικονομική προσφορά της τάξης των 100 εκατ. ευρώ από τον ΟΤΕ, το ύψος του οποίου, πάντως, δεν επιβεβαιώθηκε από καμία πλευρά.

Έτερος, τότε, διεκδικητής ήταν η Nova (Forthnet) που μέχρι το 2015 κατείχε τα δικαιώματα. Η Forthnet εμφανίζεται διατεθειμένη να διεκδικήσει εκ νέου τη μετάδοση των αγώνων του Champions League και Europa League για την ερχόμενη τριετία, έχοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών συνεργασιών της μια συμφωνία με τις Wind και Vodafone.

Nova, Wind και Vodafone τον περασμένο Σεπτέμβριο συμφώνησαν σε μια εμπορική συνεργασία με αντικείμενο τη διάθεση αποκλειστικά και μόνο των αθλητικών καναλιών Novasports στις IPTV πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης των Vodafone και Wind (σ.σ. αναμένεται στις αρχές του 2018), κάτι που περιλαμβάνει το ελληνικό πρωτάθλημα της Super League, το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ της EuroLeague, καθώς και άλλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Σε περίπτωση που η Nova κινηθεί ευθέως ανταγωνιστικά για να αποκτήσει τα δικαιώματα του Champions και Europa League, το όφελος για τις Wind και Vodafone είναι προφανές.

Από την άλλη πλευρά, ο ΟΤΕ δεν είναι επ’ ουδενί διατεθειμένος να δεχθεί μια αλλαγή στο status quo, έχοντας ήδη πετύχει να κερδίσει την πρώτη θέση στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, με 503.800 συνδρομητές (τέλη β’ ’ τριμήνου 2017). Κεφαλαιοποιώντας την απόφαση να επενδύσει σε αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο παραμένει κυρίαρχο για την επιλογή τηλεοπτικού παρόχου από τους καταναλωτές στην Ελλάδα, η COSMOTE TV διαθέτει σήμερα στο χαρτοφυλάκιό της εκτός από το UEFA Champions League και το UEFA Europa League, τους αγώνες για τα European Qualifiers, Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα, Κύπελλο Ελλάδας στο ποδόσφαιρο, τους αγώνες του NBA, της ACB Liga Ισπανίας, της Lega Basket Ιταλίας και τους εντός έδρας αγώνες Ολυμπιακού, ΑΕΚ και Παναθηναϊκού Superfoods για την Basket League.

Η διεκδίκηση των δικαιωμάτων για την περίοδο 2018-2021 γίνεται, ωστόσο, σε εντελώς διαφορετική βάση και συνθήκες. Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα δεν βρίσκεται πλέον σε τροχιά ανάπτυξης, όπως προ τριετίας, αντίθετα είναι περισσότερο ώριμη, ενώ και το οικονομικό περιβάλλον, ελέω φορολόγησης, έχει μεταβληθεί επί τα χείρω. Στο πλαίσιο αυτό, έμπειρα στελέχη του χώρου εκτιμούν πως οι διαπραγματεύσεις της ΤΕΑΜ με τους (δύο) ουσιαστικά ενδιαφερόμενους θα ξεκινήσει από χαμηλότερη βάση εκκίνησης.

Ο παράγοντας «φόροι”

Τροχοπέδη για την αγορά του pay tv στην Ελλάδα αποτελεί πλέον η φορολόγησή της. Το 2010 το ποσοστό της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης έφθανε το 11%, περίπου 400 χιλιάδες συνδρομές. Σταδιακά ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο συνδρομές αγγίζοντας το 2016 σε ποσοστό διείσδυσης το 23%, δηλαδή στα επίπεδα χωρών του ευρωπαϊκού νότου, όπως η Ιταλία.

Από τα τέλη του 2016 και μετά, ωστόσο, καταγράφεται μια υστέρηση στην αύξηση της συνδρομητικής βάσης των εταιρειών, η οποία οφείλεται στη συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση αλλά και την επιβολή επιπλέον φορολογίας στη συνδρομητική τηλεόραση και συγκεκριμένα την επιβολή του ειδικού φόρου 10% στις συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες.

Ο νέος φόρος είχε αρνητικές συνέπειες στην αγορά της λιανικής καθώς επιβαρύνει απ’ ευθείας τον συνδρομητή. Σε αυτόν τον επιβαρυντικό παράγοντα θα πρέπει να προσθέσει κάποιος την αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24%. Επίσης οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης επιβαρύνονται και με επιπλέον φόρους, τέλη και παρακρατήσεις (π.χ ετήσιο αντάλλαγμα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, εισφορές στην παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, «τέλη υπέρ τρίτων», κλπ) οι οποίοι κυμαίνονται μεταξύ 3-6%. Συνολικά, οι φόροι και τα τέλη που επιβαρύνουν την συνδρομητική τηλεόραση ξεπερνούν το 40% του συνολικού ποσού κάθε μηνιαίου λογαριασμού.

πηγή: capital.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ