Οι Γάλλοι κατάφεραν να ενθουσιάσουν και να απογοητεύσουν μαζί
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι άνοιξαν την αυλαία τους με μια φαντασμαγορική τελετή έναρξης, που είχε εκ των πραγμάτων το (μεγάλο) ενδιαφέρον της δεδομένου ότι θα διεξαγόταν εκτός σταδίου για πρώτη φορά στην ιστορία.
Από την άλλη πλευρά οι λίγοι εκλεκτοί θεατές που είχαν πληρώσει ένα σκασμό λεφτά για τα πιο ακριβά εισιτήρια της τελετής (κάποια από αυτά ξεπερνούσαν τις 3000 ευρώ) δεν είχαν ούτε τους αθλητές μπροστά τους, ούτε το άναμμά της φλόγας και ακόμα και την εμβληματική Σελίν Ντιόν την είχαν αρκετά μακριά στον Πύργο του Αϊφελ!
Διαβάστε επίσης: Ρέτσος: «Έχουν ανέβει οι απαιτήσεις, θέλουμε να βελτιώσουμε πράγματα»
Παράλληλα όσοι δεν είχαν φροντίσει για καλής ποιότητας ομπρέλα ή αδιάβροχο είτε…πλευριτώθηκαν είτε αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε μέρη εκτός των κερκίδων είτε για κάποιες ώρες (οι θεατές και αρκετοί επίσημοι και αρχηγοί κρατών) είτε για μόνιμα (εκπρόσωποι του Τύπου που ήταν αδύνατον να χρησιμοποιήσουν τα λάπτοπ τους σε μια λίμνη στα ακάλυπτα δημοσιογραφικά θεωρεία.
Οι αθάνατοι (όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι) και ο πρόεδρος της ΔΟΕ Τόμας Μπάχ και ο ηγέτης της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν ήταν από τους λίγους τυχερούς που είχαν μάτια μόνο για την τελετή καλυπτόμενοι από την ειδική τέντα που είχε προβλεφθεί μόνο για λίγους.
Οι αθλητές και οι αθλήτριες σαφώς το απόλαυσαν, τη βαρκάδα στο Σηκουάνα, αλλά πέρασαν ξεκάθαρα (για πρώτη φορά) σε δεύτερο πλάνο ενώ η λάθος τοποθέτηση των πλάνων από τους διοργανωτές ενίοτε έκρυβε τηλεοπτικά τους σημαιοφόρους και εδώ κατάφεραν να «κρύψουν» ολόκληρο θηρίο το Γιάννη Αντετοκούνμπο ενώ ευτυχώς η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη φάνταζε μια χαρά από τα πρώτα πλάνα.
Οι Γάλλοι επιχείρησαν να συνδέσουν κομμάτια της ιστορίας τους με την τέχνη και τη μουσική και σε αυτό τα πήγαν καλά καθώς και η ιδιαίτερη έμφαση στην Παναγία των Παρισίων (στην οποία ολοκληρώνεται η ανακαίνιση μετά από μια καταστροφική πυρκαγιά το 2019) αλλά και στο Λούβρο, όπου ίσως στην πιο δυνατή στιγμή, άναψε η ολυμπιακή φλόγα, ήταν εξαιρετική.
Ήταν το φινάλε που χρειαζόταν (η τελευταία εντύπωση πάντα μένει δυνατά στη μνήμη) για να καλύψει κενά και ανορθογραφίες.
Η φλόγα παραδόθηκε στο Τροκαντερό απ’ το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων στον Ζινεντίν Ζιντάν. Αυτός την έδωσε στον Ράφα Ναδάλ, ο οποίος μετέφερε τη φλόγα με πλεούμενο μέσω του Σηκουάνα έχοντας στο πλευρό του τον Καρλ Λιούις, τη Νάντια Κομανέντσι και τη Σερένα Γουίλιαμς.
Η φλόγα έφτασε στην περιοχή του Λούβρου, όπου μεταφέρθηκε χέρι με χέρι από θρυλικούς Γάλλους αθλητές με τον θρυλικό Γάλλο τζουντόκα Τέντι Ρινέρ και την κορυφαία Γαλλίδα αθλήτρια του στίβου Ζοζέ Μαρί Περέκ να είναι οι τελευταίοι λαμπαδηδρόμοι, οι οποίοι άναψαν από κοινού τον βωμό, ο οποίος ήταν διαφορετικός από κάθε άλλη φορά. Η φλόγα άναψε σε ένα αερόστατο, το οποίο σηκώθηκε ψηλά και θα καίει στον ουρανό του Παρισιού σε όλη τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων σε μια ευρηματική – είναι αλήθεια – ιδέα.
Η ταλαιπωρία των εκπροσώπων του Τύπου κράτησε λίγο παραπάνω από τους υπόλοιπους καθώς μεταξύ άλλων υπήρξε και ένα τρακάρισμα χωρίς ευτυχώς σοβαρά τραυματίες ενός λεωφορείου της διοργάνωσης που ήταν φίσκα από δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα η θρυλική τραγουδίστρια Σελίν Ντιόν, η οποία είχε να τραγουδήσει live για περίπου μία τετραετία λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, ανέβηκε στη σκηνή που στήθηκε πάνω στον Πύργο του Άιφελ και ερμήνευσε με μοναδικό τρόπο το « L’Hymne a l’amour» («Τον ύμνο στην αγάπη») της Εντίθ Πιάφ. Ήταν ένα καταπληκτικό φινάλε που θα μείνει αξέχαστο…