Η οικογένεια Μπέκαμ έφτασε το 1 δις περιουσία και to10.gr παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους κατάφερε να φτάσει το κέρδος και το brand της σε δυσθεώρητα ύψη.
Ποδοσφαιριστής ο ένας, τραγουδίστρια σε μουσικό συγκρότημα η άλλη. Δυο κόσμοι διαφορετικοί, αλλά στην προκειμένη περίπτωση επικρατεί η ρήση πως τα ετερώνυμα έλκονται.
Η Βικτόρια και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ αποτελούν ένα από τα πιο γνωστά ζεύγη στην παγκόσμια σκηνή, όμως αυτό έχει γίνει δυνατό όχι μόνο για τα ατομικά τους επιτεύγματα, αλλά για τον… συνδυασμό των χαρακτηριστικών τους που εν τέλει οδήγησε στο επιχειρηματικό κέρδος. Πάντα πρόθυμοι να προβάλλουν τον εαυτό τους, να σκεφτούν επιχειρηματικά και… έξω από το κουτί, όπως λένε και οι Άγγλοι, οι δυο τους έχουν δημιουργήσει μια οικονομική δυναστεία και μια από τις πιο γνωστές οικογένειες του κόσμου, με αποτέλεσμα να σπάσουν το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Όμως, τα ερωτήματα παραμένουν. Πως τα κατάφεραν και ποια ήταν τα βήματα προς την κορυφή;
Το κέρδος από τον γάμο τους
Και οι δυο μετρούσαν πολλά κέρδη πολύ πριν το γάμο τους. Ο Ντέβιντ Μπέκαμ ήταν ένας σούπερσταρ στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τη Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ και η Βικτόρια με τη σειρά της δεν τα πήγαινε άσχημα από τα ποσά που έβγαζε όταν βρισκόταν στις Spice girls.
Δυο όμως παραμένουν καλύτεροι του ενός. Μετά τον γάμο και την κοινή τους σύμπλευση, ο επιχειρηματικός κόσμος και εκείνος της δημοσιότητας έγιναν δικοί τους. Η Βικτόρια ξεκίνησε να ασχολείται με την χώρο της μόδας, ενώ ο Μπέκαμ με το συγκεκριμένο look που παρήγαγε προς τα μέσα γιγάντωσε τη φήμη τους. Όταν μάλιστα, η οικογένεια αναρριχήθηκε σταδιακά προς την κορυφή, φρόντισαν να παραμείνουν εκεί με τρόπους που έκαναν το κοινό να τους στηρίξει.
Η εικόνα που έβγαζαν προς τα έξω ήταν τέτοια με σκοπό ο περισσότερος κόσμος να μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους. Χωρίς υπερβολές, χωρίς ανούσιο περιτύλιγμα γύρω από το image. Έδιναν εσκεμμένως την αίσθηση μιας πλούσιας (σε φυσιολογικά δεδομένα) οικογένειας. Χάραξαν έναν δρόμο μακριά από εκείνον των Καρντάσιαν, προβάλλοντας προς τα έξω το δικό τους, μοναδικό στυλ.
Το στυλ
Σπάνια ένας άνθρωπος μπορεί να αποκτήσει πλούτη και δόξα από το στυλ του, όμως εκείνοι που το καταφέρουν φροντίζουν το κέρδος τους να μεγιστοποιηθεί στον υπέρτατο βαθμό. Στην περίπτωση των Μπέκαμ, αμφότεροι γνώριζαν πως η εμφάνισή τους ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την περιουσία τους.
Το ιδιαίτερο και πρωτότυπο στυλ τους τραβούσε πάντα την προσοχή των media, τα οποία με τη σειρά τους έτρεφαν τον κόσμο με ένα ψεύτικο είδωλο. Τη σημερινή εποχή, βέβαια, οι εμφανίσεις τος παίρνουν την έγκριση συμβούλων και εταιρειών, ώστε να παραμείνουν στον κλειστό κύκλο που προτάσσει η επωνυμία.
Αν κάτι μας έχει διδάξει η μόδα, είναι πως η εξωτερική εμφάνιση μετράει και η Βικτόρια το γνώριζε καλύτερα από τον καθένα. Πάντως, με τη σειρά του ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν χρειάστηκε να μπει με ιδιαίτερη δυσκολία στο πνεύμα, καθώς από μόνος του είχε πάρει πρωτοβουλίες για να συνεργαστεί με διάσημα περιοδικά και φωτογράφους.
Η δύναμη των social media
Στόχος δεν είναι μόνο να φτάσεις στην κορυφή αλλά και να παραμείνεις. Οι καιροί αλλάζουν, οι θέσεις ισχύος μεταβάλλονται και τα πρότυπα που ακολουθεί πιστά ο κόσμος διαφοροποιούνται. Ιδίως, όμως, αυτό που μπορεί να αλλάξει σε τεράστιο βαθμό είναι ο τρόπος επικοινωνίας προς τη μάζα. Το μέσο που μπορεί να καταστεί καταλυτικό για τη δημοφιλία και κατ’ επέκταση να ενθρονίσει ή να εκθρονίσει πρότυπα και καταστάσεις.
Η οικογένεια Μπέκαμ γνώριζε πολύ καλά πως έπρεπε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, στις νέες αλλαγές που έφερε μαζί της η τεχνολογία. Τα social media έχουν παράγει αυτοδημιούργητους ανθρώπους, έχουν ρίξει από την κορυφή «σταρς» του παρελθόντος και έχουν βοηθήσει καλλιτέχνες να αναρριχηθούν με ταχύτατους ρυθμούς προς την κορυφή.
Οι Μπέκαμ είχαν την ευστροφία να ακολουθήσουν το ρεύμα και να μη μείνουν προσκολλημένοι στις παλιές τεχνικές. Πλέον, οι 80 εκατομμύρια ακόλουθοι τους, μέσω τον social media, έχουν μια ακόμα καλύτερη επίγνωση της καθημερινότητας της οικογένειας. Ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν. Χάρη στους αναρίθμητους συμβούλους τους, η διάσημη οικογένεια ξέρει τι είδους εικόνα πρέπει να προβάλλει. Τα social media κάνουν απλά τη δουλειά της πιο εύκολη. Τόσο στην ταχύτητα, στον όγκο και τη συχνότητα που επιτάσσουν οι νέοι καιροί.
Για πόσο θα κρατήσει;
Χάρη στoν εξαιρετικό τους συγχρονισμό και τις καινοτόμες τακτικές τους, οι Μπέκαμ αναμένεται να είναι στο προσκήνιο και την επόμενη γενιά. Σύμφωνα με τους εδικούς, ο καταλύτης ο οποίος διατηρεί ακόμα την οικογένεια στον αφρό είναι η διαφορετικότητά τους και το στοιχείο της ταύτισης με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.
Στον κόσμο των social media, όπου τα πάντα κρίνονται και παρέχονται στην υπερβολή, είναι αναζωογονητικό να βλέπεις ένα διαφορετικό γκρουπ ανθρώπων, οι οποίοι δίνουν βάση πλέον περισσότερο στα παιδιά τους, παρά στα αμάξια, τις επαύλεις και τα κοσμήματα.
Ίσως αυτό να ήταν τελικά και το μυστικό της επιτυχίας. Το μυστικό που θα τους κρατήσει ακόμα σχετικούς και την επόμενη δεκαετία. Σε μια βιομηχανία που οι πάντες κάνουν τα πάνδεινα για λίγη αναγνωρισιμότητα, οι Μπέκαμ σου έδιναν την εντύπωση πως με λίγη προσπάθεια και πάντα στο πλαίσιο του φυσιολογικού, παρέμεναν στην επιφάνεια.