Μαθεύτηκε 26 χρόνια μετά για το σοκαριστικό τροχαίο της Νταϊάνα: «Γι’ αυτό τη σκότωσαν, το αυτοκίνητο ήταν σαράβαλο»

Άπειρες θεωρίες συνωμοσίας έχουν γραφτεί για το σοκαριστικό τροχαίο που πήρε τη ζωή της Νταϊάνα, την 31η Αυγούστου του 1997.

Αναφορές από διάφορες πηγές και παπαράτσι κάνουν λόγο μέχρι και για διαφθορά από το παλάτι στην υπόθεση της Νταϊάνα. Σε μια χρονική απόσταση 20 και πλέον ετών, νέα στοιχεία έρχονται στο φως, εστιάζοντας στην κατάσταση του αυτοκινήτου που εμπλέκεται στο δυστύχημα, συγκεκριμένα μια Mercedes που, όπως αποκαλύφθηκε, δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Η ελλατωματική Mercedes

Σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ «Ο θάνατος της Νταϊάνα: Μια απίστευτη αποκάλυψη», που προβλήθηκε από το γαλλικό κανάλι Μ6, η Mercedes στην οποία έγινε το ατύχημα δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Περιγράφεται ως ένα επικίνδυνο «επισκευασμένο σαράβαλο», με προειδοποιήσεις ότι δεν θα έπρεπε να κυκλοφορεί στους δρόμους με ταχύτητα άνω των 60 χιλιομέτρων την ώρα, καθώς ο οδηγός θα είχε δυσκολία να το ελέγξει.

Διαβάστε επίσης: Ο Γιουνγκ τα έκανε «θάλασσα» με τις κάρτες

Αυτές οι προειδοποιήσεις όμως, που εκδόθηκαν δύο μήνες πριν το ατύχημα της 31ης Αυγούστου 1997, δεν λήφθηκαν υπόψη.

Η Mercedes-Benz S280 ανήκε στο στόλο των αυτοκινήτων του Παρισινού ξενοδοχείου Ritz, το οποίο ανήκε στον Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ, πατέρα του Ντόντι. Το αυτοκίνητο είχε υποστεί πολλαπλά προηγούμενα τροχαία, και ακόμη και ο φωτογράφος Πασκάλ Ροστέν, συγγραφέας του βιβλίου «Ποιος σκότωσε τη Lady D», επιβεβαίωσε ότι είχε κλαπεί προηγουμένως εκείνη τη χρονιά και είχε εμπλακεί σε ατύχημα. «Αυτό το αυτοκίνητο του Ritz ήταν σαράβαλο. Είχε τρακάρει πριν και είχε επισκευαστεί πολλές φορές», τόνισε.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον φωτογράφο, το αυτοκίνητο βρισκόταν σε τόσο τραγική κατάσταση ώστε να ήταν έτοιμο να αποσυρθεί για παλιοσίδερα. Ωστόσο, την τελευταία στιγμή, έλαβε άδεια για να υποστεί ανακατασκευή, αναδεικνύοντας την ανευθυνότητα που επικρατούσε ως προς την ασφάλειά του.

Ο Ροστέν αναφέρθηκε επιπλέον στο γεγονός ότι ένας από τους συναδέλφους στο Ritz, ο επονομαζόμενος Καρίμ, είχε αναλάβει τον έλεγχο της Mercedes για μια εκδρομή μέσα στο 1997 και είχε προειδοποιήσει τον διευθυντή του Ritz, Φρανκ Κλάιν, εκφράζοντας τις ανησυχίες του. «Είναι απαραίτητο να το πετάξεις. Αν κινηθείς με αυτό με πάνω από 60 χλμ. δεν σε κρατάει».

Όλα αυτά συνέβησαν δύο μήνες πριν από το τραγικό γεγονός. Ο Καρίμ είχε εκφράσει ακόμη την άποψή του πως το εν λόγω πολυτελές αυτοκίνητο δεν ήταν ασφαλές κατά την οδήγηση ούτε και κάτω των 60χλμ. «Φοβόμασταν να το χρησιμοποιήσουμε ακόμη και αν πηγαίναμε σιγά. Ειπα στο μάνατζερ να το πουλήσουμε».

Η κλοπή του αυτοκινήτου και η επισκευή

Ο Ερικ Μπουσκέτ ανέφερε ότι είχε αποκτήσει το εν λόγω οχήμα τον Σεπτέμβριο του 1994 έναντι του ποσού των 85.000 ευρώ. Μόλις τρεις μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1995, ένας απελευθερωμένος κρατούμενος έκλεψε το αυτοκίνητο για να πραγματοποιήσει τις περιπλανήσεις του στα προάστια του Παρισιού. Οδηγώντας με ταχύτητες που υπερέβαιναν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα στους δρόμους της Γαλλίας, το αυτοκίνητο Mercedes, με βάρος δύο τόνων, κατέληξε να συγκρουστεί και να βρεθεί με τον ουρανό του στο έδαφος.

Το αυτοκίνητο θεωρήθηκε τελειωμένο και σύμφωνα με τον Μπουσκέ «η ασφαλιστική με αποζημίωσε πλήρως, γιατί το αυτοκίνητο ήταν ολοκαίνουριο και γιατί είχε καταστραφεί πλήρως, τόσο που δεν ήταν επισκευάσιμο. Θεωρήθηκε ως επικίνδυνο αυτοκίνητο. Ηθελα να το πάρω πίσω, αλλά μου είπαν όχι, ότι δεν ήταν δυνατό κάτι τέτοιο», είπε ο Μπουσκέ χθες στη γαλλική τηλεόραση.

Αρχικά, προοριζόταν για απόσυρση ως παλαιοσίδερο, ωστόσο, ένας επαγγελματίας μηχανικός ανέλαβε την ανακατασκευή του και την επαναπώλησή του στην Etoile Limousines.

Ο Νιλς Σίγκελ, υπάλληλος της εταιρείας εκείνη την περίοδο, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες, αναφέροντας ότι εξαγόρασε τη Mercedes έναντι 40.000 ευρώ. Παρά ταύτα, αρνήθηκε να σχολιάσει την υπόθεση σχετικά με την αξιοπιστία του οχήματος κατά την οδήγηση.

Το τηλεοπτικό κανάλι που παρουσίασε το ρεπορτάζ έκανε, μάλιστα και ένα κρας τεστ με ένα ίδιο αυτοκίνητο και ένας τεχνικός είπε ότι «δεν έπρεπε να είχε επιστρέψει στην κυκλοφορία», παρότι ανακατασκευάστηκε. Το αμάξι δεν ήταν «επανορθώσιμο». Ηταν «επικίνδυνο», εξήγησε ο τεχνικός, μια άποψη που υποστηρίχθηκε και από τους ασφαλιστές.

Οι καλεσμένοι της εκπομπής, έμοιαζαν όλοι έκπληκτοι από το γεγονός ότι 20 χρόνια τώρα, κανείς από τους Βρετανούς και τους Γάλλους ερευνητές δεν ασχολήθηκε με το ιστορικό του αυτοκινήτου.

Οι θεωρίες του Αλ Φαγιέτ

Υπογραμμίζεται ότι ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ πάντοτε υποστήριζε ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε δολοφονική ενέργεια της ΜΙ6, έπειτα από εντολή από τη βασιλική οικογένεια. Ωστόσο, το 2008, ένας βρετανός δικαστής στην απόφασή του αναφέρθηκε σε “σοβαρή αμέλεια” του οδηγού της Νταϊάνα, Ανρί Πολ, ο οποίος επίσης έχασε τη ζωή του σε αυτό το τραγικό ατύχημα. Ο δικαστής κατηγόρησε τον Πολ για υπερβολική ταχύτητα, υποστηρίζοντας ότι οδηγούσε με πάνω από 190 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ είχε καταναλώσει αλκοόλ και αντικαταθλιπτικά και προσπαθούσε να αποφύγει τους φωτογράφους που τον ακολουθούσαν. Επιπλέον, ανέφερε ότι η Νταϊάνα δεν είχε φορέσει τη ζώνη ασφαλείας της, ενώ το αυτοκίνητο προσέκρουσε σε κολόνες γέφυρας και δεν εμπλέκονταν με άλλο όχημα.

Ο Ορφελί Μανιό, παρουσιαστής του ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε χθες στη γαλλική τηλεόραση είπε ακόμη: «Δε σας παρουσιάζουμε μια ακόμη θεωρία, μια ακόμη υπόθεση για το τι συνέβη εκείνο το μοιραίο βράδυ. Σας παρουσιάζουμε επιβεβαιωμένα στοιχεία που δείχνουν ότι η Νταϊάνα δεν ήταν ασφαλής εκείνο το βράδυ», προσθέτοντας ότι ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι δεν υπήρχει καμία συνωμοσία και ότι αυτό που συνέβη τη νύχτα της 31ης Αυγούστου του 1997 δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Ο κάτοχος του οχήματος στο οποίο ανακάλυψε το τέλος της η θλιβερή πριγκίπισσα είναι – ακόμα και σήμερα – ο 58χρονος Ζαν Φρανσουά Μούσα, πρώην διευθυντής της εταιρείας Etoile Limousines. Ο Μούσα, που παραμένει στο Παρίσι, βρίσκεται ακόμα σε νομική διαμάχη με τη Scotland Yard για την κατοχή των ερειπίων του αυτοκινήτου. Η μοιραία Mercedes μεταφέρθηκε στη Βρετανία το 2000 για εξονυχιστική εξέταση από τις αρχές της αστυνομίας και πιθανότατα παραμένει εκεί μέχρι σήμερα.

Η έρευνα της Scotland Yard σχετικά με τις θεωρίες συνωμοσίας για το θάνατο της Νταϊάνας είχε συμπεράνει ότι δεν υπήρχε καμία ένδειξη προβλήματος με το αυτοκίνητο. Η έκθεση αυτή δημοσιεύτηκε το 2006 και κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τόσο οι γαλλικές όσο και οι βρετανικές αρχές είχαν διερευνήσει το αυτοκίνητο και δεν είχαν εντοπίσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα που θα μπορούσε να οδηγήσει στο ατύχημα.

Πηγή: Αthens Magazine

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από