Στις αρχές Ιανουαρίου έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 82 ετών, σκηνοθέτης Πίτερ Μπογκντάνοβιτς. Υπήρξε μία από τις πολύ σημαντικές προσωπικότητες του επονομαζόμενου Νέου Χόλιγουντ, της ομάδας δημιουργών που άλλαξε το τοπίο του αμερικανικού κινηματογράφου.
Μια Ελληνίδα ηθοποιός, η Δέσποινα Μοίρου είχε τη σπάνια ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς. «Ο Μπογκντάνοβιτς ήταν ο μέντορας μου, καθώς έπαιξα στην πρώτη Aμερικανική ταινία μου, «The Cat’s Meow», έχοντας την τιμή να σκηνοθετηθώ από αυτόν τον θρύλο. Ήταν και ο πρώτος που μου είπε να αφήσω την Ελλάδα και να φύγω στο εξωτερικό. Και είχε δίκιο, έπρεπε να είχα φύγει τότε», λέει η Δέσποινα Μοίρου.
«Έπαιξα δίπλα στον Έντουαρντ Χέρμαν (γνωστό από τις σειρές Grey’s Anatomy, Law & Order, βραβευμένος με EMMY), υποδυόμενη τη γραμματέα του, ενώ ο ιδιος έπαιζε το μεγιστάνα Χάουαρτ Χιουζ, την Τζένιφερ Τίλι (υποψήφια για Όσκαρ), τη Τζιάνα Λάμλεϊ (4βραβεία BAFTA), την Κίρστεν Ντανστ και τον Έντι Ιζάρ, έναν ηθοποιό που κέρδισε 4 EMMY και τον είχα αργότερα ως πρότυπο μου όταν ξεκίνησα να κάνω stand up».
Η Δέσποινα Μοίρου στα γυρίσματα της ταινίας «The Cat’s Meow»
Η ταινία «The Cat’s Meow» βασίζεται σε αληθινή ιστορία και διηγείται την απόπειρα δολοφονίας του Τσάρλι Τσάπλιν από το Χάουαρντ Χιούζ.
«Ο Μπογκντάνοβιτς είναι μακράν ο πιο ευφυής που έχω γνωρίσει, ήταν δύσκολα σκηνοθετικά η ταινία και ήταν η πρώτη μου εμπειρία σε Αμερικανικό σετ. Έμεινα άναυδη όσον αφορά τον εξοπλισμό τους, την οργάνωση τους και τις εκπληκτικές ερμηνείες των ηθοποιών. Πήρα το ρόλο απο ακρόαση ενώ δε μιλούσα καθόλου Αγγλικά. Είχα μάθει μόνο τις ατάκες του ρόλου», λέει η Δέσποινα Μοιρου.
Η Δέσποινα Μοίρου έχει πολολά να θυμηθεί από τα γυρίσματα: «Ένα βράδυ, σε μία ταβέρνα, εμφανίστηκα με δύο νταμιτζάνες τσίπουρο. Αφού φάγαμε το φαγητό μας, ο Μπογκντάνοβιτς πήγε για ύπνο γιατί θα ξυπνούσε νωρίς για το γύρισμα, ενώ εγώ κερνούσα τσίπουρα σε όλους τους ηθοποιούς και το συνεργείο, είχα βάλει κάτι ζεϊμπέκικα στο τέρμα και τους μάθαινα να σπάνε πιάτα και ποτήρια. Στο τέλος κάποιοι μέθυσαν τόσο πολύ που βούτηξαν στη θάλασσα Νοέμβρη μήνα. Την επόμενη μέρα ο Μπογκντάνοβιτς θύμωσε μαζί μου γιατί κανείς ηθοποιός δεν ξύπνησε να πάει για το γύρισμα. Έτσι έδωσε σε όλους ρεπό. Την μεθεπόμενη όταν εμφανίστηκα πάνω στο καράβι, όλο το συνεργείο, οι ηθοποιοί και οι τεχνικοί μού φωνάζανε «ώπα, σπαστά» και χόρευαν ζεϊμπέκικο. Ο Μπογκντάνοβιτς βλέποντας τη χαρά των ηθοποιών και των τεχνικών όταν έφτασα στο πλατό, κάλμαρε και μου είπε «Είμαι τόσα χρόνια σκηνοθέτης αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ σε καμιά ταινία. Τους μέθυσες, τους έκανες να γλεντήσουν τόσο πολύ, δε ξύπνησε κανείς και στο τέλος μετάνιωσα και εγώ που πήγα για ύπνο»…
Ο σκηνοθέτης (αριστερά), στα γυρίσματα της ταινίας
«Συνάντησα ξανά τον Μπογκντάνοβιτς στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο το 2018. Ήταν ιδιοφυής με υπέροχο χιούμορ. Το 2017 έπαιξα και με την κόρη του, Αντωνία, στην καναδική ταινία «Τhe light touch» και γίναμε φίλες».
«Ο Μπογκντάνοβίτς ήταν η έναρξη της καριέρας μου στο διεθνές σινεμά, πράγμα που πρόσεξε στο βιογραφικό μου και ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Κρόνεμπεργκ και άλλοι, λέγοντας μου πόσο τον θαυμάζουν, γιατί άλλαξε το Αμερικάνικο σινεμά».
Η ηθοποιός και ο σκηνοθέτης στο Σαν Φρανσίσκο το 2018
Ο Μπογκντάνοβιτς την ώρα των γυρισμάτων
Οι συνεργασίες με το Ρίντλεϊ Σκοτ και τον Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ
Η Ελληνίδα ηθοποιός μετά την πρόσφατη συνεργασία της με το Ρίντλεϊ Σκοτ στην ταινία «Life in a day», στην οποία υποδύθηκε τον Έλτον Τζον, συνεργάστηκε και με τον Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ στην επερχομενη ταινία του «Crimes of the future».
Σαν σκηνικό για το νέο του φουτουριστικό έργο ο διάσημος σκηνοθέτης επέλεξε την Αθήνα. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν αρχές Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου κάτω από άκρα μυστικότητα, χωρίς να γνωρίζει κανείς που έμενε ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί, την τοποθεσία των γυρισμάτων καθώς και το σενάριο της ταινίας καθώς οι ηθοποιοί είχαν υπογράψει συμβόλαιο εχεμύθειας.
«Υπήρχε ρήτρα στο συμβόλαιο να μην μιλήσουμε σε κανέναν για το σενάριο και τους ρόλους μας. Αυτό βέβαια είναι κάτι που συνηθίζεται στις αμερικάνικες παραγωγές», εξηγεί η Δέσποινα Μοίρου.
«Έχω έναν κάπως ψυχεδελικό ρόλο δίπλα στο Βίγκο Μόρτενσεν. Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι ο Κρόνεμπεργκ έκανε μόνο μια λήψη για την κάθε σκηνή. Είναι ένας σκηνοθέτης που ξέρει ακριβώς τι θέλει, και «έχει δει το φιλμ» στο μυαλό του πριν καν το γυρίσει», καταλήγει.
Πηγή: cnn.gr