Βαριά πρόστιμα για τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση
Η Cnil, η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων των Γάλλων, επέβαλε βαριά πρόστιμα 150 εκατομμυρίων ευρώ και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως στην Google και στο Facebook για τις πρακτικές τους όσον αφορά τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση.
Το ύψος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil), ξεπερνώντας προηγούμενο πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλλει στην Google τον Δεκέμβριο του 2020, ήδη για το θέμα των cookies.
«Η Cnil διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν» την άρνηση των cookies «το ίδιο απλά» όπως γίνεται για την αποδοχή τους, σημείωσε η ίδια.
Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».
Σε αντίδρασή της που γνωστοποιήθηκε στο AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της Cnil. «Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου, (…) δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της οδηγίας (σ.σ. ευρωπαϊκής) ePrivacy», διαβεβαιώνει η αμερικανική εταιρεία.
Η Meta, η μητρική του Facebook, ανακοίνωσε παράλληλα ότι «αξιολογεί την απόφαση» της Cnil και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές» για τα θέματα αυτά. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου» των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies, σημείωσε η εταιρεία.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ