Η Ιαπωνία, όπου η αγορά σοκολάτας υπολογίζεται στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Euromonitor International.
«Λατρεύω το ροζ, λατρεύω τη σοκολάτα. Είναι απλά υπέροχο για μένα!»: η 24χρονη Γιαπωνέζα Νατσούκο Τακεούτσι ανήκει στους πρώτους λάτρεις του κακάο παγκοσμίως που ανακαλύπτει τη ροζ σοκολάτα, την αποκαλούμενη ρουμπίνι, με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου.
Ροζ τοίχοι, τραπεζομάντηλα και ασορτί κασετίνες με σοκολατάκια: το κατάστημα KitΚat στην ακριβή συνοικία Γκίνζα στο Τόκιο έχει διακοσμηθεί με τα κατάλληλα χρώματα για τη διαφημιστική προβολή αυτής της νέας κατηγορίας που ήρθε να προστεθεί στη μαύρη σοκολάτα, τη γάλακτος και τη λευκή.
Ογδόντα και πλέον χρόνια μετά την ανακάλυψη της λευκής σοκολάτας, ο ελβετικός όμιλος Barry Callebut έκανε αίσθηση τον Σεπτέμβριο παρουσιάζοντας τη ροζ σοκολάτα, καρπό μακράς ερευνητικής εργασίας. Μόλις πέντε μήνες αργότερα, το προϊόν που βγήκε εύκολα στην αγορά χάρη στο μάρκετινγκ του κολοσσού Nestle, βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων στη Νότια Κορέα και στην Ιαπωνία.
Στο στόμα αφήνει μια κρεμώδη και φρουτώδη γεύση που μοιάζει με βατόμουρο.
Το χρώμα του ρουμπινιού επιτεύχθηκε με φυσικό τρόπο χωρίς προσθήκη χρωστικής ουσίας, αρωμάτων ή φρούτων, μόνο από κόκκους κακάο ποικιλίας ruby «που βρίσκονται μέσα στις κλασικές φυτείες (στον Ισημερινό, στη Βραζιλία, στην Ακτή Ελεφαντοστού)», εξηγεί η Ακίκο Χάρα, υπεύθυνη του Barry Callebut στην Ιαπωνία. «Η ομάδα μας χρειάστηκε δέκα και πλέον χρόνια για να σχεδιάσει αυτή τη μέθοδο».
Ο τόπος παρουσίασης για πρώτη φορά του νέου προϊόντος δεν επιλέχθηκε τυχαία. Η Ιαπωνία, όπου η αγορά σοκολάτας υπολογίζεται στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Euromonitor International, είναι αρκετά πίσω από τις ΗΠΑ (18,9 δισεκατ. δολάρια) αλλά κατέχει τα πρωτεία στην Ασία και οι καταναλωτές της διψούν για καινοτομίες.