Αρκετά ακούγονται για τη χρήση μάσκας από τα παιδιά στο σχολείο, καθώς άλλοι συμφωνούν, άλλοι διαφωνούν… οι περισσότεροι όμως συγκλίνουν στο πόσο εύκολο είναι ένα μικρό – αλλά και μεγάλο παιδί – να υπακούσει και να φοράει τη μάσκα του όλη την ημέρα.
Σίγουρα θα είναι σχετικά ξένο αν δεν έχετε μάθει το παιδί σας να φοράει μάσκα το προηγούμενο διάστημα και μάλιστα αν δεν έχει δει και εσάς να την φοράτε ή αν διαμαρτύρεστε για τη χρήση της και δυσφορείτε, δίνοντάς του αρνητικό παράδειγμα.
Υπάρχουν και παιδιά που έμαθαν στη χρήση της – κυρίως αν έχουν ευάλωτες ομάδες στο σπίτι. Όπως υπάρχουν και παιδιά που την φοράνε λόγω προβλημάτων υγείας για μήνες ή και χρόνια. Και υπάρχουν και παιδιά που για λόγους υγείας και πάλι δεν είναι εύκολο να την φορέσουν…
Πράγματι, δεν είναι μία εύκολη κατάσταση. Πρόκειται για ένα μέτρο που περιορίζει αρκετά την μετάδοση του ιού, χρειάζεται όμως να τηρηθεί για να επιτευχθεί αυτό.
Και δεν είναι μόνο το αν θα φορέσουν τα παιδιά τη μάσκα. Είναι και ο τρόπος που θα την βάζουν και θα την βγάζουν, αν θα την φοράνε όλες τις ώρες ή αν θα την κατεβάζουν στο λαιμό κάποιες φορές, αν θα αφήνουν έξω τη μυτούλα τους, πως θα την πιάνουν, τι θα κάνουν όταν θα θέλουν να φάνε ή να πιούν κάτι, κλπ.
Όσο δύσκολο και να φαίνεται, έχει να κάνει με τη σωστή καθοδήγηση και πρακτική. Μην ξεχνάμε πως τα παιδιά προσαρμόζονται πολύ πιο εύκολα σε νέες συνθήκες σε σχέση με τους μεγάλους. Αν τους εξηγήσετε την αναγκαιότητα και αν κάνετε να μοιάζει και με παιχνίδι η τήρηση των κανόνων υγιεινής, τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα. Αν γνωρίζουν γιατί δεν πρέπει να την πιάνουν, να μην βάζουν τα χεράκια στο πρόσωπο ή το δακτυλάκι στη μυτούλα για παράδειγμα, θα προσπαθήσουν να υπακούσουν, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον… και εννοείται πως θα υπάρξουν και εκείνες οι φορές που θα …τους ξεφύγει και δεν θα κάνουν σωστή χρήση.
Αυτό που θα προσέξετε, είναι η μάσκα να ταιριάζει στο προσωπάκι και να μην τα πιέζει πολύ, να μπορεί να αναπνέει αλλά και να μπορεί μόνο του να την βάλει και να την βγάλει με τον σωστό τρόπο.
Και το σημαντικότερο, θα το ενθαρρύνετε να μιλήσει στη δασκάλα του αν νιώσει δυσφορία και θέλει να την βγάλει, έστω και για λίγο.
Ας ελπίσουμε πως αυτή η κατάσταση θα αντιμετωπιστεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα, επειδή όμως θα πάρει χρόνο, χρειάζεται και εμείς να μπορέσουμε να προστατευτούμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Με το να αντιδρούμε, δεν καταφέρνουμε τίποτα, παρά μόνο χαλάμε και τους εαυτούς μας αλλά και δυσχεραίνουμε την κατάσταση…