Το να βάζουμε δυο διαφορετικές εικόνες, που δεν επισύρουν τις ίδιες συνέπειες, υποστηρίζοντας ότι είναι ίδιες, ξεπερνάει κάθε έννοια λογικής.
Από το ξεκίνημα των περσινών αναμετρήσεων με τον «ο Άρης» που ένα χρόνο πριν έκανε την υπέρβαση ανεβαίνοντας κατηγορία, εξήγησα πως αποτελούν για εμάς την ιδανική διασκέδαση.
Σε στεναχώριες αλλά και χαρές, όποτε αναζητούμε εκτόνωση, μια διέξοδο τέλος πάντων, μας την προσφέρουν απλόχερα. Πέρσι μόνο, είχαμε την ανακοίνωση sold out έχοντας κόψει 16χιλ εισιτήρια, τις κλάψες για το big 5, την κατάκτηση κυπέλλου σε τουρνουά προετοιμασίας με συμμετοχή δύο μόλις ομάδων!
Μια και διανύουμε καλοκαιρινή περίοδο με τις ομάδες να ετοιμάζονται για την κυκλοφορία των διαρκείας, διαβάζουμε στα ρεπορτάζ τους «ουρές για τα διαρκείας, πανδαιμόνιο την πρώτη μέρα κυκλοφορίας τους, χαμός στο ίσιωμα, λιποθυμίες λόγω της πολύωρης αναμονής, 117χιλ πουλήθηκαν σε μισό πεντάλεπτο», χωρίς να παίζει φωτογραφία ούτε για δείγμα.
Όταν ο γαύρος έπαιξε με τη Μίλαν και σε όλες τις ιστοσελίδες πρώτο θέμα ήταν η δίψα του κόσμου για να υποστηρίξει την ομάδα του, υπήρχαν και οι σχετικές φωτογραφίες. Αμφισβητούσε άραγε κανείς ότι το γήπεδο θα γέμιζε και πως όλοι έψαχναν σαν τρελοί εισιτήριο;
Ήταν θέμα πληρότητας του ρεπορτάζ, όμως.
Οι του «ο Άρης» βέβαια, ως μετρ της προπαγάνδας είναι σε άλλο level, πριν από κάτι χρόνια έγραφαν πάλι παρόμοιες φανφάρες για την κυκλοφορία των διαρκείας, τοπική εφημερίδα μάλιστα είχε κυκλοφορήσει με κεντρικό τίτλο «Ανάρπαστα» και σχετική φωτό που αποτύπωνε τον πανζουρλισμό.
Με μια προσεκτικότερη ματιά θα ήταν ευδιάκριτο σε όλους πως οι εικονιζόμενοι φορούσαν μπουφάν, παλτό, φούτερ, χειμερινά ρούχα δηλαδή, ενώ η ημερομηνία έγραφε 26 Ιουνίου!
Ήταν το καλοκαίρι εκείνο που ένας τεράστιος παγωμένος αστεροειδής προσέκρουσε στη γη, προκαλώντας πολικές θερμοκρασίες, το θυμάστε όλοι φαντάζομαι…
Εκεί λοιπόν που πιστεύαμε πως δε θα βρούμε πουθενά καλύτερους διασκεδαστές, το χαρτί δεν απειλεί απλά τα πρωτεία τους, αλλά τους εξοστρακίζει από την πρώτη θέση του βάθρου.
Ξεκινώντας από τα περσινά, ειδικά τώρα που κρύωσε το αίμα όλων και το βλέπουμε πιο ψύχραιμα, το «τρομοκρατηθήκαμε από μια φωτογραφία» είναι απίστευτα κωμικό. Λιγότερο πειστικό από το να ακούσεις τον Αρνιακό να λέει «στις 26 Ιουνίου προμηνύεται χιονοθύελλα και θερμοκρασίες παγετού». Δεν αποκλείεται στο μέλλον με τις κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη, να συμβεί.
Υπάρχει άνθρωπος που θα φοβηθεί ποτέ, βλέποντας όπλο σε φωτογραφία;
Εξίσου αστεία τακτική υιοθέτησαν και στην προσπάθεια να πείσουν πως το γκολ του Βαρέλα ήταν οφσάιντ, παραθέτοντας φάσεις άλλων αγώνων με εκτεθειμένους ποδοσφαιριστές, που κάλυπταν όμως το οπτικό πεδίο του τερματοφύλακα. Ακόμα κι αν υποθέσουμε πως ο Μαουρίσιο ήταν εκτεθειμένος (που δεν ήταν), βρισκόταν εκτός πεδίου του Μπάρκα, ο τελευταίος τον είδε στα στιγμιότυπα, το βράδυ.
Φέτος είχαμε το ανεπανάληπτο «η ρίψη μολότοφ δε συνιστά βιαιοπραγία» του Λυσσάνδρου και ακολούθησε η εσωτερική αλλαγή ρόλων της διαιτητικής ομάδας του τελικού, την οποία ανήγαγαν σε θέμα μεγατόνων λες και επηρέασε το αποτέλεσμα, υποδήλωνε σκοπιμότητα ή κάτι ύποπτο.
Στον ίδιο τελικό αποπειράθηκαν να επενδύσουν επικοινωνιακά στη φάση του Κάνιας, παρουσιάζοντας την ως παράβαση, χωρίς η προσπάθεια να έχει συνέχεια, ούτε ο καθρέφτης του σπιτιού τους δεν τους πίστευε.
Θυμίζω πως ο διαιτητής Τσβάιερ που θεωρείται κορυφή διέταξε εξ αρχής τη συνέχιση του αγώνα, ενδίδοντας όμως στις κλάψες τους παρακολούθησε τη φάση στο VAR. Δεν άλλαξε γνώμη, την ίδια άποψη είχε και ο παρατηρητής, αφού σύμφωνα με την έκθεση του η διαιτησία ήταν άψογη.
Από το βράδυ του Σαββάτου και μετά το πέναλτι με το οποίο προηγήθηκε η Λίβερπουλ στον τελικό, ξεκίνησε δειλά δειλά μια νέα επιχείρηση ταύτισης των δυο φάσεων, που δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση.
Παρουσιάζω την ίδια εικόνα που έπαιξε εδώ στο to10.gr, στην οποία στηρίχτηκε το αφήγημα πως πρόκειται για διαφορετική ερμηνεία της ίδιας φάσης, με τον διαιτητή του ΟΑΚΑ μάλιστα να βρίσκεται εντός του VAR στον τελικό της Μαδρίτης:
Ιδού η εικόνα:
Που βρίσκετε άραγε τις ομοιότητες, πέρα από το ότι οι εικονιζόμενοι είναι ενδεδυμένοι με αθλητική περιβολή και πατούν χόρτο;
Στην περίπτωση Κάνιας το χέρι βρίσκεται σε φυσική θέση, ενώ ο Σισοκό δίπλα θυμίζει τροχονόμο που κάνει σινιάλο τους οδηγούς!
Μη σας πω Πετρούνια, την ώρα που κάνει σταυρό, πάνω στους κρίκους!!!
Δε μπορεί να το βλέπω μόνο εγώ, θα ήταν πιο ρεαλιστικό αν έβαζαν τη Μαρία την άσχημη δίπλα στην Ρία Αντωνίου, υποστηρίζοντας πως δεν έχουν διαφορές, επειδή και οι δυο είναι γυναίκες…
Με το ίδιο σκεπτικό λοιπόν, αφού και στις δυο περιπτώσεις η μπάλα βρήκε χέρι, άρα και οι δυο είναι πέναλτι!
Η διαφορετικότητα των δυο φάσεων μάλιστα δεν αφορά μόνο τη θέση του χεριού, στην πρώτη περίπτωση η μπάλα αποκρούεται από τον Κάνιας, κοντράρει στον αντίπαλο που σχεδόν έχει πέσει πάνω στον Ισπανό, επιστρέφει στον παίκτη του ΠΑΟΚ, βρίσκει πόδι κι από εκεί στο χέρι. Σε απόσταση μερικών εκατοστών δηλαδή, η μπάλα έκανε τρεις καραμπόλες.
Αν ο Μάνταλος είχε κατοχή κάνοντας γεμισματάκι στην περιοχή που σημαίνει πως θα υπήρχαν περισσότερα κοινά και πάλι δε θα ήταν πέναλτι, αφού το χέρι ήταν στη φυσική του θέση.
Αντίθετα με τη φάση του Σισοκό, που με την θέση του χεριού του αποκόμισε πλεονέκτημα, κάνοντας το σώμα του αφύσικα μεγαλύτερο.
Η μπάλα ναι μεν βρήκε ώμο αρχικά, στη συνέχεια όμως χτύπησε σε δυο σημεία του χεριού.
Για να μη λέμε ότι θέλουμε, παραθέτω αυτούσιους τους κανονισμούς:
Είναι πέναλτι όταν:
Το χέρι κάνει το σώμα αφύσικα μεγαλύτερο.
Δεν είναι πέναλτι όταν:
Η μπάλα έρχεται από αντίπαλο που είναι πολύ κοντά εκτός κι αν το χέρι είναι σε αφύσικη θέση.
Το χέρι είναι κοντά στο σώμα και δεν το κάνει αφύσικα μεγαλύτερο.
Αυτά προβλέπουν οι κανονισμοί, το να βάζουμε δυο διαφορετικές εικόνες, που δεν επισύρουν τις ίδιες συνέπειες, υποστηρίζοντας όμως ότι είναι ίδιες, άρα φταίει ο διαιτητής που τις είδε αλλιώς, ξεπερνάει κάθε έννοια λογικής.
Αν έχεις απέναντι σου όμως αυτούς που επιμένουν πως τρόμαξαν από μια φωτό, τίποτα δεν προκαλεί έκπληξη.
Εικάζω πως σε περίπτωση που κλείσουν ραντεβού με την Ρία Αντωνίου κι εμφανιστεί η Μαρία η άσχημη, θα το ευχαριστηθούν το ίδιο…
ΥΓ. Μια και πιάσαμε τη γυναικοκουβέντα, ο τελικός του Σαββάτου ήταν κατώτερος του αναμενόμενου, όχι όμως και βαρετός, το παιγνίδι είχε και ρυθμό και φάσεις.
Εντυπωσιακότερη όλων η ημίγυμνη Ρωσίδα εισβολέας, για την οποία σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ιστοσελίδες, το to10.gr έγραψε ελάχιστα!
Έτσι είναι όμως όταν κάνεις πόλεμο στον Σαββίδη, η μπάλα παίρνει μοιραία κάθε τι Ρωσικής προέλευσης και την πληρώνουν οι αναγνώστες που ενημερώνονται πλημμελώς για καυτά ποδοσφαιρικά ζητήματα…
Σκεφτείτε να γινόταν κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα κι εκεί που όλοι θα συμφωνούσαμε για το θέαμα υψηλών προδιαγραφών που είδαμε επιτέλους στη Σούπερ λιγκ, το Σαγόνι θα καταδίκαζε το γεγονός, ανεβάζοντας διαδοχικές αναρτήσεις για τις ευθύνες της πολιτείας, της διοργανώτριας αρχής, της ΕΔΕ που διατάχθηκε στην εταιρία σεκιούριτι και την δίωξη κατά παντός υπευθύνου που άσκησε κάποιος συνάδελφος του, ανέραστος Αρεοπαγίτης…