Ο Κώστας Καίσαρης γράφει για τον παραμύθι φούρναρη, διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους. Για τους παπάδες που θα συνεχίζουνε να τα κονομάνε χοντρά και αφορολόγητα.
Η ΚΟΙΝΗ γνώμη έχει συγκλονισθεί από τον γεγονός. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες παρακολουθούν, με ανοιχτό το στόμα την τελευταία επιτυχία του Αλέξη. Το νέο μεγάλο κόλπο σαν κι αυτά που κάνουν στις Ινδίες. Τον διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους. Οι παπάδες, δεν θα είναι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά θα συνεχίζουν να πληρώνονται από το κράτος. Για τέτοια μάκινα μιλάμε. Τα λεφτά θα τους τα δίνει η εκκλησία. Προκειμένου να απολέσουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου. Με αυτό το κόλπο, όπως θριαμβολόγησε ο Νίκος ο Παππάς, θα δουλέψουμε τα κορόιδα τους Τροϊκανούς. Αφού, οι 10.000 παπάδες δεν θα θεωρούνται πλέον δημόσιοι υπάλληλοι, θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσληψης δέκα χιλιάδων νέων δημοσίων υπαλλήλων. Που θα αναπληρώσουν το κενό. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για νέους Καρανίκες και νέους Καψώχες. Για δέκα χιλιάδες οικογένειες ψηφοφόρων Σύριζα. Και πλήρωνε εσύ κορόιδο φόρους.
ΜΙΑ ακόμα τρύπα στο νερό από τον Αλέξη. Η γνωστή συνταγή. Ότι δήθεν τα ανακατεύει, ότι δήθεν τα αλλάζει, ενώ επί της ουσίας δεν κάνει απολύτως τίποτα. Μία θεατρική παράσταση, δώσανε μαζί με τον Ιερώνυμο. Μη νομίζεται δηλαδή ότι οι παπάδες πόρρω απέχουν από τους πολιτικούς. «Του ιδίου λόχου» είναι, όπως έλεγε ο Βασίλης Αυλωνιτης, στο Κλέαρχος η Μαρίνα κι ο κοντός. Ελπίδα πουλάνε αμφότεροι. Παραμύθι. Φούμαρα. Λαγούς με πετραχήλια τάζουνε. Τον παράδεισο επί της γης οι μεν, τον παράδεισο επί των ουρανών οι δε. Κι αν τα βάλλεις κάτω, ποιο είναι πιο δύσκολο; Να γίνεις πρωθυπουργός, η αρχιεπίσκοπος; Σοβαροί να είμαστε. Πρωθυπουργός έγινε ο Γιωργάκης. Πρωθυπουργός έγινε ο Καραμανλής ο κουρασμένος.
ΚΙ ΟΤΑΝ λέμε για Εκκλησία στην Ελλάδα, μιλάμε γιά το Νο1 μαγαζί. Σε δύναμη, σε επιρροή, σε χρήμα. Κι όλα μετρητά.
-Η Εκκλησιά, βγάζει βουλευτές και δημάρχους.
-Δίνει την ευλογία της, σε αρχηγούς κομμάτων. Όχι μόνο στους εθνικόφρονες σαν τον Μπαλτάκο, αλλά και σε αριστερούς, σαν τον Αλέξη. Που ανέβηκε στο δήθεν Άγιον Όρος, πριν γίνει πρωθυπουργός.
-Κονομάει, από γάμους, βαφτίσια, κηδείες, μνημόσυνα ευχέλαια, αγιασμούς και «διαβάσματα». Και τα λεφτά, χέρι με χέρι. Αφορολόγητα.
-Μαζεύει, από τα κεριά, από τα τάματα, από το παγκάρι.
-Οι επιχειρηματίες του Αγίου Όρους, πέρα από τις χοντρές μπίζνες εκατομμυρίων, όπως ο Εφραίμ με τον συχωρεμένο τον Βγενόπουλο και τις μετοχές της Μαρφίν, δεν εγκαταλείπουν το λιανεμπόριο. Τίμιο ξύλο, κομποσκίνια, μπρελόκ και διάφορα άλλα, ιερά μπιχλιμπίδια. Ταυτόχρονα, το έχουνε ρίξει και στα γιατροσόφια. Έχουνε βγάλει και πουλάνε ματζούνια. Για τους κάλους, τις ζοχάδες, το στομάχι, το λαιμό, τη ποδάγρα. Κάνουνε και τους γιατρούς. Όπως έχει πει ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή του προς τους Μενιδιάτες, «ένα κορόιδο πεθαίνει, δέκα γεννιούνται».
-Η Εκκλησία, κάνει και θαύματα. Κουτσοί περπατάνε, τυφλοί βλέπουνε. Κουλοί παίζουνε μπαρμπούτι, βάλτε να πάνε, πήγανε.
-Ο τζίρος σε εκατομμύρια ευρώ, από τον θρησκευτικό τουρισμό της Τήνου, λόγω της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας, είναι ανυπολόγιστος.
ΣΕ ότι έχει να κάνει με μία σημαντική μερίδα του κόσμου, μιλάμε για Μεσαίωνα. Για συνθήκες Ιράν και Χομεϊνί. Οι ομάδες, στη αρχή της σεζόν φωνάζουνε παπάδες. Να κάνουν αγιασμό για να πάει η σεζόν καλά. Και δεν είναι μόνο ο Αναστασιάδης που δεν ντρέπεται να λέει, ότι αφήνει τις ομάδες που δουλεύει, στα χέρια της Παναγιάς. Ο Βασίλης Δημητριάδης ραντίζει με αγιασμό τα δοκάρια του ΟΑΚΑ. Όταν σουτάρουν οι δικοί μας δηλαδή, να βοηθήσει η Παναγιά, να πάει η μπάλα, δοκάρι και μέσα. Όταν σουτάρουν οι άλλοι, να πάει δοκάρι κι έξω. Οι παπάδες δεν έχουνε κανένα πρόβλημα, να κάνουν αγιασμό μέχρι και στα αυτοκίνητα. Το μεροκάματο να πέφτει. Τα ανεβάζουνε σε μία ράμπα κι ο πάτερ τα διαβάζει και ξηγιέται με την αγιαστούρα. Κι έχουνε βγάλει και τιμολόγιο. Για μηχανάκια, ΙΧ και φορτηγά. Όπως στα διόδια. Κι όχι μόνο οι απλοί κληρικοί. Και οι βαθμοφόροι. Μητροπολίτες όπως ο Νεκτάριος της Αργολίδας να κάνει αγιασμό στα αυτοκίνητα του στρατού της πυροσβεστικής και σε ασθενοφόρα.
ΜΙΛΑΜΕ για μία χώρα, που το παραμύθι φούρναρης Άγιον Φως πηγαίνουνε και το φέρνουνε από τα Ιεροσόλυμα και το υποδέχονται, με τιμές αρχηγού κράτους. Προσοχές βαράνε στο Άγιον Φως, οι δήθεν αριστεροί, που δεν κάνουν το σταυρό τους και δεν ορκίζονται θρησκευτικά. Αν μπορούσανε ας ξηγιόντουσαν διαφορετικά. Μιλάμε γιά μία χώρα, που οι βουλευτές και ειδικά της επαρχίας δεν τολμάνε να μην πάνε κάθε Κυριακή στην εκκλησία. Ο Χαράλαμπος Σταύρος Κοντονής που προέρχεται από το ΚΚΕ Εσωτερικού, ανάβει και κερί στον Άγιο Διονύσιο. Εξουσία, δεν είναι μόνο ο υπουργός. Ο χωροφύλακας. Ο γιατρός και ο δάσκαλος που κατέχουν τη γνώση. Εξουσία είναι κι ο παπάς. Ο εκπρόσωπος του θεού επί της γης. Και των Αγίων που κάνουνε θαύματα.
ΟΙ εικόνες με τους προσκυνητές στη Τήνο, να σέρνονται στα γόνατα, είναι ανατριχιαστικές. Μεσαίωνας. Το εμπόριο της πίστης σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια. Χιλιάδες κόσμος όλο το καλοκαίρι. Σε καθημερινή βάση. Και πάνω απ όλα, να πέφτει το μπαγιόκο. Να κόβει το μαγαζί μονέδα. Να πέφτει το χρήμα. Το ποιοί τα μετράνε, πως τα μοιράζουνε και που τα πάνε, κανένας δεν ξέρει.Έχει ακούσει κανένας από σας να μπουκάρει το ΣΔΟΕ σε καμιά εκκλησία; Όσοι είχατε νταραβέρια, σας δώσανε ποτέ απόδειξη; Γιατί δεν βάζουνε και στις εκκλησίες POS να γίνονται οι συναλλαγές με κάρτα; Και στο φινάλε, γιατί πρέπει ντε και καλά να πληρώνει στους αιώνες των αιώνων τους παπάδες, το κράτος; Να τους πληρώνουν οι πιστοί. Όπως εγώ πάω στον «Άγγελο» και πληρώνω για να ακούσω τον Στουραίτη, έτσι κι αυτός που πηγαίνει στην εκκλησία για να ακούσει τον παπά να ψέλνει, να πληρώνει από τη τσέπη του. Ποιο είναι το διάφορο; Όταν ακούω τον Θύμιο, να παίζει, «μπαγλαμάδες και μπουζούκια» και περνάω εγώ καλά, πληρώνω εγώ. Όταν αυτοί ακούνε το «κύριε ελέησον» και περνάνε καλά, γιατί να πληρώνουμε όλοι μαζί;
Στη μουσική επιλογή, Muddy Waters, Howlin Wolf Bo Diddley- Little Red Rooster