Νέα Mercedes-Benz GLA

Το αυτοκίνητο συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με τους μεγαλύτερους χώρους και την περισσότερη ασφάλεια που παρέχει.

Τη νέα GLA παρουσιάζει η Mercedes-Benz. Το αυτοκίνητο απέκτησε πιο επιβλητικό χαρακτήρα, οι χώροι αυξήθηκαν, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας κάνουν ακόμα πιο άνετη και εύκολη την οδήγηση σε όλες τις συνθήκες και τα τερέν.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός

Η GLA διαθέτει συνολικά δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω, ενώ με τιμή Cd που ξεκινά από 0,28, διαθέτει πολύ καλή αεροδυναμική. Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse). Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών ενισχύουν τον χαρακτήρα της.

Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων. Η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι. Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι του αυτοκινήτου. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο και να παραμένουν τα πλαίσια των θυρών (και συνεπώς τα παντελόνια των επιβατών) καθαρά και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα.

Ο εσωτερικός χώρος

Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών.

Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών.

Στον παρακάτω πίνακα αποκαλύπτονται οι διστάσεις που αφορά τα πόδια των πίσω επιβατών και το πορτμπαγκάζ:

GLA        Προηγούμενο μοντέλο Διαφ.

εξωτερικές διαστάσεις

Μήκος  mm        4410       4424       -14

Πλάτος mm        1834       1804       +30

Πλάτος με εξωτερικούς καθρέφτες         mm        2020       2022       -2

Ύψος     mm        1611       1507       +104

Μεταξόνιο         mm        2729       2699       +30

Μετατρόχιο, εμπρός      mm        1605       1559       +46

Μετατρόχιο, πίσω           mm        1606       1560       +46

Εσωτερικές διαστάσεις

Μέγ. εσωτερικό ύψος μπροστά                mm        1037       1015       +22

Εσωτερικό ύψος, πίσω  mm        969         975         -6

Χώρος ποδιών, μπροστά              mm        1045       1063       -18

Χώρος ποδιών, πίσω      mm        976         860         +116

Πλάτος στο ύψος των αγκώνων, μπροστά           mm        1456       1422       +34

Πλάτος στο ύψος των αγκώνων, πίσω    mm        1455       1410       +45

Πλάτος στο ύψος των ώμων, μπροστά   mm        1419       1391       +28

Πλάτος στο ύψος των ώμων, πίσω           mm        1393       1350       +43

Μέγ. πλάτος χώρου φόρτωσης mm        1272       1187       +85

Μέγ. βάθος χώρου φόρτωσης   mm        1422       1395       +27

Πλάτος ανοίγματος πορτμπαγκάζ           mm        1050       1045       +5

Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, VDA           l               435         421         +14

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 140 mm υψηλότερα από ό,τι στην A-Class και 50 mm υψηλότερα από ό,τι στην B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα πίσω καθώς οι πλάτες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται σε αναλογία 40:20:40.

Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (προαιρετικός εξοπλισμός που διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το επίπεδο εξοπλισμού) περιλαμβάνει:

  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:

o             επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,

o             διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,

o             ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» («Gliding») στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.

  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:

o             Ενεργή υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης – με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση SOS στο κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης της Mercedes-Benz μετά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου (ανάλογα με τη χώρα)

o             Ενεργή υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας σε συνδυασμό με πλοήγηση,

o             Λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 km/h.

  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με την σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας,
  • Προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής κατά την προσέγγιση σε στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν τις εξόδους από αυτοκινητοδρόμους – μείωση της ταχύτητας του οχήματος όταν προσεγγίζει σε μποτιλιάρισμα σε συνδυασμό με πλοήγηση,
  • Υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής,
  • Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας,
  • Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,
  • Ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας,
  • PRE-SAFE® PLUS: μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν εξακολουθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα μπορεί επίσης να εφαρμόσει δύναμη στα φρένα ενώ το αυτοκίνητο είναι ήδη σταματημένο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμών

Σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας

Τα σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης για το εκάστοτε τμήμα της διαδρομής προβάλλονται με τη βοήθεια της λειτουργίας αναγνώρισης εικόνων και των πληροφοριών του ψηφιακού οδικού χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Το σύστημα αναγνωρίζει επίσης σήματα απαγόρευσης εισόδου. Επιπρόσθετα, προειδοποιεί για πεζούς σε διαβάσεις πεζών.

Σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING συνδυάζει διάφορα συστήματα ανέσεων στο όχημα και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες επιλογές μασάζ, προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση.

Νέα λειτουργία πλύσης του αυτοκινήτου

Με μία εντολή, διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέφτες και κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη οροφή. Τα σήματα του αισθητήρα βροχής καταστέλλονται, ώστε να μην ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται αυτόματα στην ανακύκλωση αέρα. Αυτές οι ρυθμίσεις απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις βγει ο οδηγός από το πλυντήριο αυτοκινήτων και επιταχύνει σε ταχύτητα άνω των 20 χ.α.ω.

Νέο σύστημα ανάρτησης

Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου McPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από έναν εγκάρσιο βραχίονα κάτω από το κέντρο του τροχού, το γόνατο McPherson και ένα ημίμπαρο. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο. Η GLA διαθέτει έναν σύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγαλύτεροι θόλοι και η φαρδύτερη διάμετρος των τροχών, 17 έως 20 ιντσών, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (143 χιλιοστά/+9 χιλιοστά).

Σύστημα τετρακίνησης 4MATIC

Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

Χρησιμοποιούνται πολυάριθμοι αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την τρέχουσα οδηγική κατάσταση και τη μεταδίδουν στο σύστημα ρύθμισης, με βάση τους παρακάτω παράγοντες ενδεικτικά:

  • Διαφορετικές οριακές τιμές ενεργοποίησης/απενεργοποίησης, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης
  • Εντολές οδηγού (πεντάλ γκαζιού, πεντάλ φρένου, τιμόνι)
  • Τριβή μεταξύ των τεσσάρων τροχών και του δρόμου
  • Ανωφέρειες/κατωφέρειες
  • Συνεχείς στροφές/ευθεία
  • Ταχύτητα
  • Λειτουργία ρυμουλκούμενου

Πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad

-Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού off-road, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι.

-το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road περιλαμβάνει άλλο ένα πρόγραμμα οδήγησης, το οποίο δεν προσαρμόζει απλώς τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4MATIC, αλλά και την απόδοση ισχύος του κινητήρα και τις επεμβάσεις του ABS κατά την εκτός δρόμου οδήγηση σε σχετικά εύκολο έδαφος.

-Υπάρχει η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων.

-Το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ περίπου δύο και 18 χ.α.ω.

Ισχυροί και αποδοτικοί κινητήρες

Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 5.9-5.6 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 135-129 g/km). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο. Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας είναι η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (μικτή κατανάλωση καυσίμου 7.5-7.4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 171-170 g/km). Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του πεντάλ γκαζιού, έχει υψηλή ισχύ (μεγ. ροπή 400 Nm από τις 3000 σαλ), μία ιδιαίτερα ζωντανή απόκριση και έναν πολύ όμορφο ήχο.

Τα μοντέλα με μία ματιά:

GLA 200                GLA 35 4MATIC AMG

Κινητήρας                           I4            I4

Κιβώτιο ταχυτήτων         αυτόματο           7G-DCT                 AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Κυβισμός             cc            1332       1991

Απόδοση             kW/hp  120/163                225/306

σε           σαλ        5500       5800

Μεγ. ροπή          Nm         250         400

σε           σαλ        1620 – 4000          3000-4000

Μικτή κατανάλωση καυσίμου   l/100 km1            5.9-5.6  7.5-7.4

Μικτές εκπομπές CO2    g/km1   135-129                171-170

Επιτάχυνση 0-100 km/h                s              8.7          5.1

Μεγ. ταχύτητα                 km/h     210         250

Πηγή: Mercedes-Benz

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από