Στο Camp Jeep 2019 έκανε το ντεμπούτο του το fun-to-drive pickup Jeep Gladiator.
Το πρώτο pick-up της μάρκας επιχειρεί μια σαφή αναφορά πίσω στο 1947, όταν η Willys Overland παρουσίασε το βασισμένο στο CJ-2A 4κίνητο μοντέλο. Στη συνέχεια ακολούθησε μια σειρά pick-up μοντέλων όπως τα FC-150/170 (1957-1965), η σειρά Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), το Jeep CJ-8 Scrambler (1981-1985) και το Jeep Comanche (1986-1992).
Μετά από 27 χρόνια, η μάρκα Jeep επιστρέφει στην κατηγορία pickup με μια πρόταση που ξεχωρίζει για τον ανοικτό της χαρακτήρα, τις εκτός δρόμου δυνατότητες, την προηγμένη τεχνολογία και την ελευθερία να μεταφέρει κανείς φορτίο και εξοπλισμό στον μήκους 152εκ. χώρο φόρτωσης.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες στηρίζονται στα συστήματα 4κίνησης Command-Trac και Rock-Trac, τους τρίτης γενιάς άξονες Dana 44, τα εμπρός και πίσω διαφορικά με ηλεκτρονικό κλείδωμα και την ηλεκτρονικά απενεργοποιούμενη αντιστρεπτική ράβδο.
Το νέο Jeep Gladiator προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Sport, Overland και Rubicon. Η διάθεση του στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται στο δεύτερο 6μηνο του επόμενου έτους.
Μοντέρνος, αλλά αυθεντικός σχεδιασμός Jeep
Το νέο Jeep Gladiator διαθέτει ένα στιβαρό, όσο και ξεχωριστό σχεδιασμό που είναι άμεσα αναγνωρίσιμος στα πλαίσια της εικόνας της μάρκας.
Η σχεδιαστική ομάδα της Jeep διατήρησε την κλασική γρίλια με τις επτά κάθετες εισαγωγές αέρα, διευρύνοντας το μέγεθός τους ώστε να παρέχουν με περισσότερο αέρα τον κινητήρα.
Οι εκδόσεις Overland και Rubicon προσφέρουν φώτα και προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED το λευκό χρώμα των οποίων ενισχύουν τη μοντέρνα εικόνα του Gladiator.
Στην πίσω πλευρά τα παραδοσιακά τετράγωνα φώτα είναι επίσης τεχνολογίας LED και βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος ώστε να επιτρέπουν το μέγιστο πλάτος για την πόρτα του χώρου φόρτωσης η οποία μπορεί να κλειδώσει σε τρεις διαφορετικές θέσεις.
Έξυπνος και πρακτικός είναι και ο χώρος φόρτωσης του Gladiator. Ο κρυφός φωτισμός και η εξωτερική ηλεκτρική παροχή (230V) ενισχύουν περαιτέρω την πρακτικότητα, ενώ το σύστημα Trail Rail Cargo Management System προσφέρει επιπλέον επιλογές για την οργάνωση του χώρου και την ασφάλιση του φορτίου.
Τέσσερις βίδες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη αναδίπλωση του. Μία μπάρα συνδέει τις κολόνες και μένει στη θέση της επιτρέποντας εκτός των άλλων και τη στήριξη του εσωτερικού καθρέπτη ανεξάρτητα από τη θέση του παρμπρίζ. Αντίστοιχα οι κατασκευασμένες από ειδικό κράμα αλουμινίου πόρτες έχουν χαμηλό βάρος και είναι ιδιαίτερα στιβαρές, ενώ μπορούν να αφαιρεθούν πολύ εύκολα μέσω βιδών τύπου Torx. Τέλος τα Gladiator Overland και Rubicon χρησιμοποιούν μια βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος σκληρή οροφή τριών τεμαχίων, η οποία μπορεί να αφαιρεθεί με μεγάλη ευκολία μέσω ενός συστήματος quick release.
Εσωτερικό που συνδυάζει το αυθεντικό στιλ με την πρακτικότητα και την τεχνολογία
Το εσωτερικό του νέου Jeep Gladiator συνδυάζει το αυθεντικό στιλ με την πρακτικότητα και την άνεση. Η υψηλή ποιότητα στα υλικά και τη συναρμογή είναι πανταχού παρούσα στο εσωτερικό.
Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των επτά -ή προαιρετικά των 8,4 ιντσών- του συστήματος UconnectTM. Παράλληλα ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μία οθόνη τεχνολογίας TFT 3,5 ή προαιρετικά επτά ιντσών, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί με περισσότερους από 100 τρόπους.
Το νέο Jeep Gladiator ξεχωρίζει για τη χρηστικότητα του. Έτσι για παράδειγμα στις εκδόσεις Rubicon υπάρχει μία εμπρός κάμερα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στις εκτός δρόμου διαδρομές. Για επιπλέον ευκολία η κάμερα διαθέτει σύστημα αυτοκαθαρισμού που εξασφαλίζει την αποτελεσματική της χρήση ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Προηγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον κινητήρια σύνολα
Η γκάμα του νέου Jeep Gladiator περιλαμβάνει τον V6 βενζινοκινητήρα Pentastar των 3,6 λίτρων (για τις αγορές εκτός Ευρώπης) και τον νέο V6 πετρελαιοκινητήρα EcoDiesel χωρητικότητας τριών λίτρων που θα είναι διαθέσιμος στις αγορές της Ευρώπη.
Ο κινητήρας EcoDiesel έχει απόδοση 260 ίππους και 600 Nm ροπή και κατασκευάζεται από την FCA στην Ευρώπη. Χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για τον στροβυλοσυμπιεστή, καθώς και μια σειρά στοιχείων που μειώνουν τις τριβές και αυξάνουν την απόδοση. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που βελτιστοποιεί τις δυνατότητες του οχήματος.
Το Jeep Gladiator προσφέρει κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στα προηγμένα συστήματα τετρακίνησης με τα οποία είναι διαθέσιμο. Το Command-Trac 4×4 εφοδιάζει τις εκδόσεις Sport και Overland και διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης και ανθεκτικούς άξονες Dana 44 τρίτης γενιάς.
Στο Gladiator Rubicon, το σύστημα Rock-Trac 4×4 συνδυάζεται με ενισχυμένους άξονες Dana 44 τρίτης γενιάς και την επιλογή «4LO» που προσφέρει ιδιαίτερα «κοντή» σχέση μετάδοσης 4:1.
Το Gladiator Rubicon προσφέρει επιπλέον ελευθερία άρθρωσης και μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης, καθώς και σύστημα απενεργοποίησης της αντιστρεπτικής ράβδου. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο των οκτώ σχέσεων το Gladiator Rubicon προσφέρει εξαιρετικά «κοντή» σχέση 77,2:1, δίνοντας τη δυνατότητα υπέρβασης και τον πιο δύσκολων εμποδίων.
Και τα δύο συστήματα 4κίνησης προσφέρουν βέλτιστη διαχείρισης της ροπής επιτρέποντας τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα διαθέσιμο είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Trac-Lok στις εκδόσεις Sport και Overland για ακόμα καλύτερη πρόσφυση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. άμμος, χίονι, κτλ.).
Οι εκδόσεις Gladiator Sport, Overland και Rubicon χάρη στις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες τους έχουν την πιστοποίηση Trail Rated με:
Σύστημα Command-Trac 4×4 με διαθέσιμη «κοντή» σχέση μετάδοσης 2,72:1 (στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Sport και Overland).
Σύστημα Rock-Trac 4×4 με επιλογή «4LO» και σχέση μετάδοσης 4:1, καθώς και εμπρός και πίσω διαφορικά με επιλογή κλειδώματος στην έκδοση Rubicon.
Προστατευτικές ποδιές πατώματος εμπρός και πίσω.
Ενισχυμένους προφυλακτήρες στην έκδοση Rubicon.
Γωνία προσέγγισης 43,6 μοίρες, γωνία ράμπας 20,3 μοίρες, γωνία αποχώρησης 26 μοίρες και 28,2 εκ. απόσταση από το έδαφος.
Δυνατότητα υπέρβασης υδάτινου κωλύματος ύψους 76εκ.
Δυνατότητα ρυμούλκησης έως 2.722 κιλά και μεταφορική ικανότητα 725 κιλών.
Το στιβαρό πλαίσιο αποτελεί τη βάση για την αντοχή των μοντέλων της Jeep. Το Gladiator εκτός από το ενισχυμένο πλαίσιο διαθέτει ένα σύστημα ανάρτησης πέντε σημείων που προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας.
Το πλαίσιο του Gladiator είναι κατασκευασμένο από προηγμένα υλικά με χαμηλό βάρος, αλλά κορυφαία αντοχή. Συγκρινόμενο με το πλαίσιο του Jeep Wrangler, το πλαίσιο του Gladiator έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 78,7 εκ., ενώ το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 49,2 εκ. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις και η θέση του χώρου φόρτωσης επιτρέπουν την εξαιρετική σταθερότητα και τη βέλτιστη κατανομή βάρους.
Προηγμένα συστήματα τεχνολογίας
Η ασφάλεια αποτέλεσε βασικό στοιχείο κατά την εξέλιξη του νέου Jeep Gladiator, το οποίο προσφέρει μια σειρά συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας, καθώς βέβαια και το προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας με σύστημα αποφυγής ανατροπής.
Τέλος το 4ης γενιάς σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης UconnectTM προσφέρει προηγμένες εφαρμογές μέσω της οθόνης αφής των επτά ή προαιρετικά των 8,4 ιντσών. Το σύστημα είναι συμβατό με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto.
Πηγή: Jeep