Μέσα στο 2018 και μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η Lamborghini Urus κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία των SUV. Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της ιταλικής εταιρείας στην κατηγορία των πολυτελών SUV. 24 χρόνια πιο νωρίς είχε σταματήσει η παραγωγή της αποτυχημένης προσπάθειας με το όνομα LM002, ενός μοντέλου που απείχε πολύ από τα […]
Μέσα στο 2018 και μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η Lamborghini Urus κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία των SUV.
Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της ιταλικής εταιρείας στην κατηγορία των πολυτελών SUV. 24 χρόνια πιο νωρίς είχε σταματήσει η παραγωγή της αποτυχημένης προσπάθειας με το όνομα LM002, ενός μοντέλου που απείχε πολύ από τα άνετα και πολυτελή αντίστοιχα σημερινά παραδείγματα. Η Lamborghini έχει επενδύσει τεράστια ποσά στην εξέλιξη του νέου μοντέλου, πολλά από αυτά δε επενδύθηκαν σε δοκιμές στην πράξη κάτω από εντελώς διαφορετικές και συχνά αντίξοες συνθήκες σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και διανύοντας περισσότερα από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Η εμφάνιση της Lamborghini Urus κάθε άλλο παρά συμβατική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Έντονες ακμές, συνεχόμενες γωνίες, μεγάλα ανοίγματα και λεπτομέρειες που αγγίζουν το φάσμα της υπερβολής δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δυναμικό και επιθετικό σύνολο. Και σαν να μην έφτανε από μόνο του αυτό, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μια παρτίδα χρωμάτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται από το έντονο κίτρινο έως και το επιθετικό πράσινο ή μπλε. Φυσικά δεν απουσιάζει η δυνατότητα και του απόλυτου μαύρου, παντού, μέσα και έξω.
Lamborghini Urus: 2,2 τόνοι δυναμισμού
Η οροφή μπορεί να πέφτει προς τα πίσω δημιουργώντας ένα έντονα κουπέ σχήμα στο εσωτερικό όμως, και οι χώροι για τα κεφάλια είναι παρόντες. Για τα γόνατα μάλλον δεν θα πρέπει να ανησυχεί κανείς, μια και από τα συνολικά 5,11 μέτρα του μήκους, τα 3,0 τα διεκδικεί το μεταξόνιο. Την ίδια στιγμή ταξιδεύουν μαζί με τους επιβάτες, αποσκευές συνολικού όγκου έως και 616 λίτρων, ακόμη και μήκους έως ενάμιση μέτρο.
Το γιγαντιαίο για τα δεδομένα αμάξωμα κατασκευάζεται από ατσάλι, αλουμίνιο και συνθετικά υλικά και κάθεται πάνω σε επίσης γιγαντιαίους τροχούς. Η διάμετρος των τελευταίων ξεκινά μεταξύ 21 και 23 ιντσών, ενώ οι τροχοί είναι διαστάσεων 325/30 και πίσω 285/30. Η διάμετρος των εμπρός δίσκων πλησιάζει επικίνδυνα αυτή μιας ατομικής πίτσας, όντας 44 εκατοστά. Η εταιρεία υπόσχεται ακινητοποίηση από τα 100 χ.α.ω. σε λιγότερο από 35 μέτρα.
Μετά την LM002, η νέα Urus είναι το πρώτο, τουλάχιστον τετραθέσιο, μοντέλο της εταιρείας, το πρώτο με τον V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων, 650 ίππων και 850 Nm ροπής εμπρός και το πρώτο… turbo. H τελευταία είναι αναγκαστική επιλογή, μια και αλλιώς δεν θα ήταν εφικτή η επίτευξη των κορυφαίων επιδόσεων που υπόσχεται η εταιρεία: 305 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας, 3,6 δλ. για τα πρώτα 100 χ.α.ω. και 12,8 χ.α.ω. για τα 200 χ.α.ω. Όπως γίνεται αντιληπτό, η νέα Lambo Urus δεν είναι απλά ένα premium SUV, αλλά ένα σπορ όχημα αντίστοιχο των υπολοίπων super-cars του οίκου.
Μέσα από το πολυτελέστατο και άκρως state of the art εσωτερικό, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά ρυθμίσεων και οδηγικών προγραμμάτων που μεταβάλλουν την απόδοση της ανάρτησης, πνευματικής ή μη, του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα, της τετρακίνησης που μεταφέρει έως και 80% της ροπής στους πίσω τροχούς, της μετάδοσης μέσω του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, ακόμη και του ήχου της εξάτμισης. Επιπρόσθετα, οι πίσω τροχοί είναι σε θέση να αλλάζουν τη γωνία τους ως προς τον διαμήκη άξονα. Το σύστημα αυτό της τετραδιεύθυνσης αυξάνει την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και την σταθερότητα στις υψηλές.
H νέα Lamborghini Urus θα μπορεί να παραδοθεί από τα μέσα του 2018, ενώ οι τιμές στην Ευρώπη ξεκινούν ελαφρώς πάνω από τα 200.000 ευρώ.