Τα μοντέλα παρουσιάζονται στο Μόναχο στις 25-27 Ιουνίου και εφοδιάζονται με τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει εξελιχθεί ποτέ για μοντέλα Μ.
Τις νέες M8 Coupe, M8 Competition Coupe, M8 Cabrio και M8 Competition Cabrio παρουσιάζει το διάστημα 25-27 Ιουνίου στο Μόναχο η BMW. Τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν εντατικά στην πίστα Μιραμά στη Γαλλία, στο Άριεπλογκ της Σουηδίας, στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, αλλά και σε άλλες. Όλα, εφοδιάζονται με τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία για μοντέλα Μ.
V8 μοτέρ με χαρακτηριστικά Μ
Η τεχνολογία M TwinPower Turbo του κινητήρα των 4,4 λίτρων περιλαμβάνει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών – τοποθετημένων στο «V» μεταξύ των συστοιχιών των κυλίνδρων και βελτιστοποιημένων ως προς την απόδοση – έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου που λειτουργεί με πίεση έως και 350 bar.
Στη νέα BMW M8 Coupe και τη νέα BMW M8 Cabrio, ο κινητήρας αποδίδει ροπή 750 Nm μεταξύ 1.800 και 5.600 rpm – και μέγιστη ισχύ 441 kW/600 hp στις 6.000 rpm. Το μηχανικό σύνολο των μοντέλων Competition διατηρεί τη μέγιστη ροπή του μέχρι τις 5.800 rpm και αποδίδει μέγιστη ισχύ 460 kW/625 hp στις 6.000 rpm.
Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο κυκλώματα νερού υψηλής θερμοκρασίας. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Το κάρτερ λαδιού έχει ένα μικρότερο εμπρός θάλαμο, που εμπλέκεται όταν απαιτείται πρόσθετη χωρητικότητα. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από τον μικρότερο θάλαμο. Αυτό εξασφαλίζει αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις.
Οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και M xDrive
Η ισχύς μεταφέρεται μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, ενώ υπάρχουν επίσης χειριστήρια αλλαγών M (shift paddles) στο τιμόνι. Η κεντρικά ελεγχόμενη συνεργασία μεταξύ M xDrive και ενεργού διαφορικού Active M Differential εξασφαλίζει μεταφορά της πλούσιας κινητήριας ισχύος στο δρόμο χωρίς απώλειες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ της στάνταρ ρύθμισης 4WD και του 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD.
Πλαίσιο ειδικό μοντέλων Μ
Η τεχνολογία πλαισίου περιλαμβάνει ειδικά μηχανικά μέρη και ένα σετάρισμα ρυθμισμένο σε εντατικές δοκιμές στην αγωνιστική πίστα. Ο πίσω άξονας περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα. Οι σφυρήλατοι σύνδεσμοι Μ συντελούν στην ευελιξία της Μ8, ενώ η ακριβής απόκριση των συστημάτων ανάρτησης και απόσβεσης οφείλεται εν μέρει στις σκληρότερες αντιστρεπτικές δοκούς.
Οι νέες BMW M8 εφοδιάζονται επίσης στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες και ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Το σύστημα DSC συνδέεται με το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το ενεργό διαφορικό Active M Differential, ενώ περιλαμβάνει και M Dynamic mode.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου Μ 20 ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων και ελαστικά υψηλών επιδόσεων (εμπρός: 275/35 R 20, πίσω: 285/35 R 20).
Ενιαίο σύστημα πέδησης με διαφορετικές επιλογές στην αίσθηση του πεντάλ
Αντί των συνθετικών φρένων M που προσφέρονται στάνταρ, η νέα BMW M8 διατίθεται, προαιρετικά, με κεραμικά φρένα M. Η απαιτούμενη πίεση πέδησης ελέγχεται από έναν ηλεκτρικό ενεργοποιητή, ώστε να παράγεται πιο δυναμικά και να εξασφαλίζει πολύ ταχύτερες και πιο ακριβείς παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας. Ο οδηγός επιλέγει μεταξύ ενός φρεναρίσματος με έμφαση στην άνεση και μιας ιδιαίτερα άμεσης απόκρισης στην πίεση του πεντάλ.
Διαφοροποιημένη σχεδίαση με έμφαση στο δυναμισμό και την αποκλειστικότητα
Μεγάλοι αεραγωγοί και η μάσκα νεφρών BMW με τις γνώριμες διπλές μπάρες Μ στο εμπρός άκρο, τονισμένα τόξα στους θόλους των εμπρός τροχών, βράγχια Μ στα εμπρός πλαϊνά πάνελ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέπτες, πίσω αεροτομή και πίσω ποδιά με διαχύτη σε αντίθετο χρώμα προδίδουν τις δυναμικές δυνατότητες. Προαιρετικά, προσφέρεται πακέτο εξωτερικού M Carbon.
Ιδιαίτερα γνωρίσματα της νέας BMW M8 Coupe είναι το χαρακτηριστικό περίγραμμα (double-bubble) της οροφής από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Οι επιβάτες της νέας BMW M8 Cabrio προστατεύονται από τα στοιχεία της φύσης με μία υφασμάτινη οροφή υψηλής ποιότητας που εκτείνεται πάνω από την καμπίνα. Το soft top πολλαπλών στρωμάτων ανοίγει και κλείνει σε 15δλ. πιέζοντας ένα μπουτόν, ακόμα και εν κινήσει.
Εσωτερικό: cockpit με υπογραφή Μ και πολυτέλεια
Ο στάνταρ εξοπλισμός για τις BMW M8 Coupe, BMW M8 Cabrio και τα μοντέλα Competition περιλαμβάνει αποκλειστικές δερμάτινες επενδύσεις, BMW Display Key, BMW Head-Up Display με ειδικό Μ περιεχόμενο, Driving Assistant, Parking Assistant και BMW Live Cockpit Professional (με σύστημα πλοήγησης και BMW Intelligent Personal Assistant).
Το νέο μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει άμεση πρόσβαση σε όλες τις ρυθμίσεις για τον κινητήρα, τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, το M xDrive και το σύστημα πέδησης, σε συνάρτηση με τις προσωπικές προτιμήσεις και τις εκάστοτε συνθήκες. Δύο σεταρίσματα μπορούν να αποθηκεύονται μόνιμα ως αγαπημένες ρυθμίσεις του οδηγού.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα. Αυτό μπορεί να μεταβάλλει την απόκριση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την επιφάνεια προβολής του Head-Up Display. Με το M Mode, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί τα προφίλ Road και Sport, ενώ οι νέες BMW M8 Competition Coupe και BMW M8 Competition Cabrio διατίθενται και με ρύθμιση Track, σχεδιασμένη αποκλειστικά για χρήση σε αγωνιστική πίστα.
Πηγή: BMW