Τρίτη γενιά του μοντέλου με φρέσκες σχεδιαστικές πινελιές, προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ντεμπούτο της κίνησης στους εμπρός τροχούς.
Την τρίτη γενιά της Σειράς 1 παρουσιάζει η BMW, η οποία εδοφιάζει το όχημα με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας, με τη νέα αρχιτεκτονική να επιβάλει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η τρίτη γενιά του μοντέλου θα αποκαλυφθεί εκθεσιακά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο, ενώ το λανσάρισμά του στις αγορές θα γίνει στις 28 του ίδιου μηνός.
Η νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται μόνο σε 5θυρη έκδοση και είναι μικρότερη κατά 5mm σε μήκος, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Πλέον, ανέρχεται στα 4.319mm. Το πλάτος είναι αυξημένο κατά 34mm, δηλαδή στα 1.799mm, ενώ το ύψος είναι κι αυτό αυξημένο (κατά 13mm) και ανέρχεται στα 1.434mm. Τέλος, το μεταξόνιο είναι 20mm μικρότερο από το μοντέλο της δεύτερης γενιάς και είναι στα 2.670mm.
Μεγαλύτερη μάσκα BMW και γενικός σχεδιασμός
Είναι μεγαλύτερη και τα δύο «νεφρά» της συγχωνεύονται στο κέντρο. Η σπορ ναυαρχίδα της γκάμας, είναι η BMW M135i xDrive και σε αυτή, οι κλασικές μπάρες της μάσκας αντικαθιστώνται από μια τρισδιάστατη σχεδίαση πλέγματος, εμπνευσμένη από αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι προβολείς είναι κεκλιμένοι και τα προαιρετικά φώτα full LED, σε προσαρμοζόμενη έκδοση αν το επιθυμεί ο οδηγός, συνθέτουν μια μοντέρνα εμφάνιση.
Τα πλευρά του οχήματος ξεχωρίζουν με το γνώριμο ρύγχος BMW, με έντονα σφηνοειδές προφίλ και ένα λεπτό γραφικό παραθύρου που κορυφώνεται στην κολόνα C. Πίσω, ξεχωρίζει το φαρδύ κάτω τμήμα και η κλίση προς τα πάνω. Φαρδιά είναι και τα φωτιστικά σώματα δύο τμημάτων, τα οποία διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό με τεχνολογία full LED. Ξεχωρίζουν επίσης οι απολήξεις 90mm (100mm της BMW M135i xDrive) και οι τροχοί, που αρχίζουν από τη διάσταση των 16 ιντσών, με τις εκδόσεις των 19 να διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά.
Για πρώτη φορά επίσης, το αυτοκίνητο διατίθεται με ηλεκτρική πανοραμική οροφή, επιτρέποντας σε περισσότερο φως να εισέρχεται στην καμπίνα, η οποία από τη μεριά της έχει πρακτικές λύσεις αποθήκευσης, όπως για παράδειγμα μπροστά από τον επιλογέα, που μπορεί να παραγγελθεί με ασύρματη φόρτιση.
Το BMW Operating System 7.0 διαθέτει δύο οθόνες έως 10,25 ιντσών και η διάταξή τους παραπέμπει στη νέα μάσκα «νεφρών» της εταιρείας. Διατίθεται επίσης το Head-up display για πρώτη φορά στη Σειρά 1, επιτρέποντας στον οδηγό να πληροφορείται για διάφορες λειτουργίες, δίχως να αποσπάται η προσοχή του.
Αναφορικά με τους χώρους, εκείνος για τα γόνατα των πίσω επιβατών αυξήθηκε κατά 33mm, με τον χώρο για το κεφάλι να είναι κι αυτός αυξημένος κατά 19mm. Στους αγκώνες ανέρχεται στα 13mm περισσότερα, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για οδηγό και συνοδηγό ανέρχεται στα 42mm. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 380 λίτρα, 20 περισσότερα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.200. Το ελάχιστο πλάτος του έχει αυξηθεί στα 67mm, ενώ η λεκτρική λειτουργίας της θύρας προσφέρεται για πρώτη φορά στη Σειρά 1.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις και πρόκειται για τις Advantage, Luxury Line, Sport Line και M Sport.
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Τα μοντέλα της νέας Σειράς 1 έχουν κίνηση τόσο στους εμπρός όσο και στους τέσσερις τροχούς (xDrive). Ως εκ τούτου, άλλαξε η αρχιτεκτονική στην πρώτη περίπτωση και ένας σημαντικός παράγοντας, είναι η τεχνολογία περιορισμού ολίσθησης των εμπρός τροχών (ARB), το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο ολίσθησης του τροχού με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα από πριν. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα και λειτουργεί σε συνεργασία με το DSC (Dynamic Stability Control) για να επιτυγχάνεται η μείωση υποστροφής που δημιουργείται συνήθως στα προσθιοκίνητα μοντέλα.
Πέραν της στάνταρ ανάρτησης και της ανάρτησης M Sport με μείωση ύψους 10mm, η νέα BMW Σειρά 1 μπορεί να παραγγελθεί με την ανάρτηση Adaptive με VDC (Variable Damper Control) προαιρετικά. Υπάρχουν δύο προφίλ, τα Comfort και Sport και όλα τα μοντέλα από τη βασική έκδοση και πάνω, διαθέτουν άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
Οι τεχνολογίες ARB και BMW Performance Control περιλαμβάνονται στις BMW 120d xDrive και BMW M135i xDrive. Στη δεύτερη, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα νέας σχεδίασης μηχανικό, μπλοκέ διαφορικό Torsen, που δημιουργεί ακόμα πιο σπορ αίσθηση μέσω μερικής εμπλοκής των εμπρός τροχών. Το διαφορικό είναι ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport και περιλαμβάνει Launch Control mode.
Κινητήριες μονάδες
Διατίθενται τρεις κινητήρες diesel και δύο βενζινοκινητήρες, που αποδίδουν από 85 kW (116 hp) στην BMW 116d και έως 225 kW (306 hp) στην BMW M135i xDrive. Ο νέος κινητήρας που παρέχει ισχύ στο τελευταίο μοντέλο είναι το ισχυρότερο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο της γκάμας του BMW Group. Η BMW M135i xDrive έχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω. σε 4,8δλ., με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ω. Οι βενζινοκινητήρες εφοδιάζονται με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης και οι κινητήρες diesel με φίλτρο σωματιδίων diesel, καταλύτη οξειδίων του αζώτου (NOx) και τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής SCR (Selective Catalytic Reduction).
Τεχνολογίες κιβωτίου
Οι BMW 116d, BMW 118d και BMW 118i διατίθενται στάνταρ με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη Steptronic διατίθεται προαιρετικά για τις BMW 116d και BMW 118i. Το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic – που διατίθεται προαιρετικά για την BMW 118d και στάνταρ με την BMW 120d xDrive – και το 8τάχυτο Steptronic Sport της BMW M135i xDrive προσφέρουν μία ακόμα πιο πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία.
Συστήματα υποβοήθησης
Ο στάνταρ εξοπλισμός στην Ευρώπη περιλαμβάνει προειδοποιήσεις σύγκρουσης και πεζού με λειτουργία πέδησης στην πόλη, που προειδοποιεί τον οδηγό και για την παρουσία δικυκλιστών. Επίσης, στάνταρ προσφέρεται το σύστημα Lane Departure Warning με ενεργή επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας, που λειτουργεί σε ταχύτητες από 70-210 χ.α.ω. Προαιρετικά διατίθεται το Active Cruise Control για ταχύτητες έως 160 χ.α.ω. – σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο και λειτουργία Stop & Go – και το Driving Assistant, που περιλαμβάνει σύστημα Lane Change Warning, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης, αλλά και διέλευσης κυκλοφορίας πίσω.
Από εκεί και πέρα, προαιρετικό είναι το Park Distance Control (PDC), που μαζί με την κάμερα οπισθοπορείας ή το Parking Assistant βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς στάθμευσης. Ντεμπούτο κάνει το σύστημα υποβοήθησης οπισθοπορείας, που αποθηκεύει τις κινήσεις του τιμονιού, για κάθε τμήμα που το αυτοκίνητο έχει διανύσει προς τα εμπρός με ταχύτητες έως 36 χ.α.ω. Το σύστημα μπορεί στη συνέχεια να κατευθύνει το όχημα με όπισθεν – για αποστάσεις έως 50 μέτρων με ταχύτητα έως εννέα χ.α.ω. – κατά μήκος της ίδιας διαδρομής που είχε διανύσει σε εμπρόσθια πορεία.
Ο ρόλος του smartphone
Το αυτοκίνητο μπορεί να διατεθεί με το προαιρετικό Digital Key. Χάρη σε αυτό το σύστημα, οι χρήστες μπορούν να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το όχημα μέσω smartphone. Ο οδηγός μπορεί να διαμοιραστεί το Digital Key με έως πέντε άλλα άτομα και διατίθεται για τηλέφωνα Samsung Galaxy προδιαγραφών συμβατά με NFC, που λειτουργούν με Android 8.0 ή ανώτερες εκδόσεις.
BMW Intelligent Personal Assistant
Η ενεργοποίηση του συστήματος γίνεται μέσω της πρότασης «Hey BMW» και οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες και τις πληροφορίες του, χρησιμοποιώντας απλά τον προφορικό λόγο. Το σύστημα μαθαίνει τις επιθυμίες και τις ρυθμίσεις του οδηγού και στη συνέχεια τα αξιοποιεί στο κατάλληλο περιβάλλον ή συμμετέχει σε μία απλή συνομιλία. Ένα χαρακτηριστικό του είναι πως οι οδηγοί μπορούν να του δώσουν ακόμα και όνομα της επιλογής τους.
Συνδεδεμένη πλοήγηση για ξεκούραστη άφιξη στον προορισμό
Οι οδηγοί μπορούν να στέλνουν προορισμούς στο σύστημα Connected Navigation και από εκεί και πέρα, το Parking Space Assistant προτείνει διάφορες επιλογές στάθμευσης στον οδηγό και διαδρομές με αρκετές πιθανότητες ανεύρεσης ενός καλού σημείου στάθμευσης κοντά στον προορισμό. Στη διαδικασία είναι ενσωματωμένες οι υπηρεσίες On-Street Parking Information και PARK NOW, ενώ σε ορισμένες πόλεις υπάρχει δυνατότητα ακόμα και αυτόματης πληρωμής χρεώσεων στάθμευσης.
Λειτουργία μέσω iDrive Controller, αφής, φωνής ή κινήσεων του χεριού
Εκτός από τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, άλλα χειριστήρια περιλαμβάνουν το iDrive Controller και τη στάνταρ οθόνη ελέγχου 8,8 ιντσών (Control Display) με λειτουργία αφής. Το BMW Live Cockpit Plus προσθέτει ένα σύστημα πλοήγησης και έξυπνο φωνητικό έλεγχο με online επεξεργασία προφορικού λόγου. Τέλος, το BMW Live Cockpit Professional, που βασίζεται στο νέο BMW Operating System 7.0, συνδυάζει πλήρως ψηφιακή απεικόνιση και λειτουργικό σύστημα (με δύο οθόνες 10,25 ιντσών) με μέγιστες δυνατότητες συνδεσιμότητας και εξατομίκευσης.
Πηγή: BMW