Η Audi συνεχίζει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση και παρουσιάζει το Q5 55 TFSI e quattro.
Νέα προσθήκη στην γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της Audi αποτελεί το Q5 55 TFSI e quattro. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν 2λιτρο TFSI κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 367 ίππων (270 kW), με μέση συνδυασμένη κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 53– 46 γρ./χλμ. Η ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.
Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2,0 λίτρων TFSI απόδοσης 252 ίππων (185 kW) με 370Nm ροπή, συνεργάζεται με το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη. Ο δεύτερος έχει ισχύ 105 kW και μέγιστη ροπή 350Nm. Είναι ενσωματωμένος, μαζί με τον συμπλέκτη στο αυτόματο κιβώτιο S-tronic επτά σχέσεων για τη μεταφορά ισχύος στο σύστημα 4κίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra.
Η συνολική ροπή των 500Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ., με τα πρώτα 100 χ.α.ω. να έρχονται σε 5,3δλ. και την τελική να ανέρχεται στα 239. Η τελική ταχύτητα του ηλεκτροκινητήρα είναι τα 135 χ.α.ω.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει τοποθετηθεί κάτω από τον χώρο αποσκευών. Αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh. Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού χρησιμοποιεί μια αντλία που απάγει θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης, κάτι που σημαίνει πως με κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να παραχθεί θερμική απόδοση 3 kW, βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου.
Μόνιμη τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra
Η 4κίνηση είναι σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ικανοποιητικής πρόσφυσης, η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται. Όταν απαιτηθεί η 4κίνηση, αυτό μπορεί να γίνει ακαριαία, ενώ μέσω του Audi drive select, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και της 4κίνησης.
Προφίλ οδήγησης και προγνωστικός βοηθός απόδοσης
Ο Predictive Efficiency Assistant (PEA) προσαρμόζει την ανάκτηση ενέργειας και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και παράλληλα ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα μπορεί να προγνώσει την αποδέσμευση του κινητήρα και την ανάκτηση ενέργειας κατά την ελεύθερη κύλιση, μετατρέποντας την κινητική, σε ηλεκτρική ενέργεια.
Όταν ενεργοποιείται το προσαρμοζόμενο cruise control, το ΡΕΑ βοηθά τον οδηγό, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας ελαφρώς. Όταν το ACC είναι απενεργοποιημένο, τότε ένα απτικό σήμα από το πεντάλ του γκαζιού και μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων και το head-up display, υποδεικνύουν στον χειριστή να αφήσει το πεντάλ ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας.
Αναφορικά με τα προφίλ, είναι τρία. Το πρώτο είναι το Hybrid. Σε αυτή τη λειτουργία το φορτίο της μπαταρίας κατανέμεται με τέτοιον τρόπο, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου, δίνοντας προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση. Η ανάκτηση ενέργειας σε τέτοιες συνθήκες, μπορεί να φτάσει έως και τα 25 kW.
Η μέγιστη τιμή ανάκτησης ενέργειας 80 kW παράγεται σε επιβραδύνσεις έως 0,2 g, ενώ σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιούνται τα δισκόφρενα για μεγαλύτερη ισχύ πέδησης. Αν η πλοήγηση του ΜΜΙ είναι σε λειτουργία, τότε η διαχείριση ρυθμίζεται, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα δεδομένα, ώστε να υπάρξει πλήρης εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας για να ολοκληρωθεί η διαδρομή με την μπαταρία σχεδόν άδεια.
Από εκεί και πέρα είναι διαθέσιμα άλλα δύο προγράμματα και πρόκειται για τα EV και Battery Hold. Στο EV το όχημα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, έως ότου ο οδηγός ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Στο Battery Hold διατηρείται η χωρητικότητα της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο με πρόβλεψη να χρησιμοποιηθεί στο αστικό περιβάλλον.
Εξοπλισμός
Περιλαμβάνει στον βασικό προβολείς LED, σπορ καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, έξυπνο κλειδί, DIS με έγχρωμη οθόνη, ειδικά PHEV μενού και ειδικής σχεδίασης τροχούς 18 ιντσών. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον διαμήκη άξονα και έχουν ρυθμιζόμενες πλάτες. Υπάρχει και η έκδοση S line, που περιλαμβάνει σπορ προφυλακτήρες, διαχύτη και γρίλια με στοιχεία σε σκούρο χρώμιο.
Γρήγορη φόρτιση
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με το σύστημα φόρτισης Compact και ένα καλώδιο τύπου Mode 3 με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Το Compact περιλαμβάνει καλώδια για φόρτιση σε οικιακές ή βιομηχανικές περιοχές συν μια μονάδα ελέγχου. Προαιρετικά η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης.
Μια πλήρης φόρτιση σε βιομηχανική έξοδο 400 V/16 A, διαρκεί μόλις 2,5 ώρες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής φορτίζει την μπαταρία με μέγιστη ισχύ 7,4 kW, ενώ μια άδεια μπαταρία σε μια υποδοχή 220 V μπορεί να φορτιστεί τη νύχτα, σε περίπου έξι ώρες.
Οι παραγγελίες στην ελληνική αγορά για το Audi Q5 55 TFSI e quattro, ξεκινούν στο τέλος του καλοκαιριού.
Πηγή: Audi