Audi AI:ME

Audi AI:ME

Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης και αφορά τη μελλοντική μετακίνηση στις μεγαλουπόλεις.

Το AI:ME παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης η Audi, το οποίο προορίζεται για τις μελλοντικές μεγαλουπόλεις. Διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4, το δεύτερο υψηλότερο αυτή τη στιγμή παγκοσμίως στον χώρο της αυτοκίνησης.

Μπορεί οι εξωτερικές του διαστάσεις να είναι 4,3μ. μήκος και πλάτος 1,9μ., το μεταξόνιο των 2,77μ., πάντως και το ύψος των 1,52μ. προσφέρουν μεγάλους χώρους στους επιβάτες. Σε αυτό συμβάλλει και η απουσία του τούνελ του άξονα μετάδοσης, λόγω της ηλεκτρικής φύσης του οχήματος. Το σύστημα κίνησης είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 125 kW (170 hp).

Αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4

Παρόλο που το «4» δεν απαιτεί αρωγή από τον οδηγό, η λειτουργία του περιορίζεται στους αυτοκινητοδρόμους ή σε μερικά σημεία των πόλεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο χειριστής μπορεί να αφήσει το σύστημα να ενεργήσει μόνο του. Τιμόνι και πεντάλ εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα, αφού όπως προαναφέρθηκε, ο οδηγός θα χρειαστεί σε ορισμένες περιπτώσεις να αναλάβει τον έλεγχο.

Εσωτερικό

Αποτελεί τον πυρήνα του οχήματος. Οι σχεδιαστές δεν επικέντρωσαν την προσοχή τους στο τιμόνι, στον πίνακα οργάνων ή στα πεντάλ, αλλά στον χρόνο που περνούν οι επιβαίνοντες στο αυτόνομο αυτό όχημα. Στο κοκ-πιτ και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, οι χώροι είναι άπλετοι, ενώ μαγνήτες χρησιμεύουν για τη σταθεροποίηση μεταλλικών κυπέλλων ή κουπών.

Όταν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί τα πεντάλ, μπορεί να ξεκουράζει τα πόδια του στα υποστηρίγματα που υπάρχουν κάτω από το ταμπλό, ενώ στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι επιβάτες μπορούν να ρυθμίσουν τα δικά τους, όπως αυτοί θέλουν.

Διάφορες άλλες τεχνολογίες βοηθούν στην άνετη και ευχάριστη παραμονή των επιβατών στην καμπίνα, ενώ αξίζει να τονιστεί πως απουσιάζουν και οι εξωτερικοί θόρυβοι, απομονώνοντάς τους. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και ακόμα ένα στοιχείο που επηρεάζει θετικά τη διάθεση είναι οι γυάλινες επιφάνειες και η ηλιοροφή, με τον ηλεκτροχρωμικό έλεγχο να απομονώνει το έντονο φως και τη θερμότητα.

Μάλιστα, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, όπως ισχυρίζεται η Audi, υπάρχουν αληθινά φυτά στην καμπίνα, τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα.

Εξωτερικά

Διακρίνεται η 6γωνη γρίλια, χαρακτηριστική της φίρμας, η γραμμή οροφής και η κλίση των παραθύρων. Οι θύρες ανοίγουν αντίθετα, διευκολύνοντας την επιβίβαση/αποβίβαση των επιβαινόντων, με τους τροχούς των 23 ιντσών να φανερώνουν πως το όχημα είναι επιβλητικό.

Μεγάλη βάση έχει δοθεί στα φωτιστικά σώματα. Από τη στιγμή που ο οδηγός δεν θα επεμβαίνει συχνά, σκοπός είναι η «επικοινωνία» του οχήματος με τα υπόλοιπα. Υπάρχουν λοιπόν ενσωματωμένα σώματα στους θόλους των τροχών που είναι ορατά συνεχώς και από παντού, ενώ προτζέκτορες από την άλλη φωτίζουν επαρκώς τον δρόμο είτε όταν κάποιος επιβάτης αποβιβάζεται είτε για να ειδοποιηθούν πεζοί και δικυκλιστές την παρουσία του ΑΙ:ΜΕ.

Σε κίνηση για ώρες

Συνήθως, ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, οι ταχύτητές του κυμαίνονται στα 20-70 χ.α.ω. και παραμένει σε κίνηση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μπαταρία λοιπόν έχει χωρητικότητα 65kWh, με το μοτέρ να αποδίδει 125 kW (170 hp). Χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και το χαμηλό του βάρος, το Audi ΑΙ:ΜΕ έχει μικρή κατανάλωση, ακόμα και μέσα στην πόλη.

Οι άξονες και τα άλλα εξαρτήματα της ανάρτησης βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο των αντίστοιχων σε διαστάσεις αδελφών μοντέλων της Audi. Ο συνδυασμός προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων και μικρών συμπαγών μαζών, εξασφαλίζει την άνεση οδήγησης στην πόλη. Το βασικό πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ μίγμα υλικών, αποτελούμενο από υψηλής τεχνολογίας χάλυβα, αλουμίνιο και πλαστικά εξαρτήματα.

Τέλος, το ΑΙ:ΜΕ προσφέρεται και με μια ειδική εφαρμογή, κατά την οποία το όχημα μπορεί να διαμοιραστεί, εξατομικευτεί, ακόμα και ρυθμιστεί.

Πηγή: Audi

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ